Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er bra med jogging? Jogger du?

Jeg vil vel høre at jogging ikke er alfa og omega, for jeg takler det rett og slett ikke. Ikke er det moro heller. Greier max 5 minutter før kroppen er helt kjørt på alle måter, det gjør vondt i hodet, magen, tenner osv. Jeg klarer fint å jogge på en tredemølle og slite meg ut på en spinning time.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Tja, på sikt får du bedre kondisjon--lavere hvilepuls og høyere oksygenopptak. Bare det er nok i seg selv, synes jeg.

I tillegg:

*Du får tømt hjernen fullstendig for dumme tanker

*Stress og hodepine forårsaket av stress forsvinner

*Du sover dermed bedre om natta

Mer?

Skrevet

I tillegg:

*Du får tømt hjernen fullstendig for dumme tanker

*Stress og hodepine forårsaket av stress forsvinner

*Du sover dermed bedre om natta

Mer?

Det opplever jeg med trening uten å jogge ute heldigvis =)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes friskluftopplevelsen gir noe ekstra, og derfor prøver jeg å trene masse utendørs når det går an. Å løpe på tredemølle er veldig gøy, men faktisk så belastende på kroppen at jeg har fått forbud, og henvisning til fysioterapeut.

Terrengløping er mer variert, og sunnere for kroppen. :)

Skrevet

rask gange er et godt alternativ til jogging.

men hvis du greier å jogge max 5 min, bør du kanskje spørre deg selv hvorfor...

hvor prøver du å jogge?

Hvis man skal ut å jogge bør man tenke på at asfalt er for hardt underlag å jogge på. eksos er ikke så bra å puste inn osv.

Gjest Litjmæ
Skrevet
Jeg synes friskluftopplevelsen gir noe ekstra, og derfor prøver jeg å trene masse utendørs når det går an.

:Nikke:

Særlig nå når det begynner å bli vår, sola skinner og temperaturen stiger - da synes jeg det bare er herlig! Det går jo an å tilpasse tempoet etter formen ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis man skal ut å jogge bør man tenke på at asfalt er for hardt underlag å jogge på. eksos er ikke så bra å puste inn osv.

Nå var det vel MOTIVASJON hun søkte, ikke grunner til å ikke jogge ute. De aller fleste steder klarer man å finne områder der det er bra å løpe, selv i byene.

Skrevet

Vel, jeg er ikke vant med å jogge ute, så det er vel ikke rart det ikke går elendig når jeg først velger å sette i gang. Kan vel telle på to hender hvor ofte jeg har jogga ute :tunge1: Har trent regelmessig i allefall et år, så kondisen kunne vel vært verre, men også bedre. Asfalt er i allefall helt elendig å springe på. Jeg skal prøve grus snart, og terreng tror jeg hadde vært veldig kjekt. Noen gode terrengområder i Bergen?

Gjest gjest1
Skrevet

Nå var det vel MOTIVASJON hun søkte.

Nå er det vel ikke det, siden Rio selv skrev:

Jeg vil vel høre at jogging ikke er alfa og omega,
Skrevet

Det er lite som slår å jogge ute i frisk luft og mark. Mye bedre enn å løpe på et bånd hvis du spør meg i allefall.

Men kan forstå at du synes det er kjedelig, kanskje prøv å få noen med deg? Trenger jo ikke å jogge hele tiden, gå litt, jogg litt, snakk mye f.eks.....

Da jeg brukte å trene mye, likte jeg å jogge til og fra trening med musikk på øret.

kondisjon er noe man må bygge og holde vedlike, det tar tid. Så bruk den tiden du trenger, og finn ut av dine egne begrensinger. Det er ofte hardere å jogge ute enn inne, så ikke bruk inne joggingen som referanse på hva du klarer på kupert terreng.

Gjest Anonymous
Skrevet
Noen gode terrengområder i Bergen?

-Rundt store lungegårdsvann er det fint å jogge. Dvs, jogger du helt rundt er det asfalt (og trafikk) halve runden, men det går an å jogge frem og tilbake på den fine grusstien.

-Innover stien ved svartediket er det enda finere!!! Og vil du utfordre kondisen kan du prøve deg på oppoverbakken opp til demningen.

-Fjellveien! Ihvertfall hvis du liker selskap :wink:

Hilsen innflyttet Bygenser

Skrevet

Jeg vil vel høre at jogging ikke er alfa og omega, for jeg takler det rett og slett ikke. Ikke er det moro heller. Greier max 5 minutter før kroppen er helt kjørt på alle måter, det gjør vondt i hodet, magen, tenner osv. Jeg klarer fint å jogge på en tredemølle og slite meg ut på en spinning time.

Siden det er et slit å jogge, men ok på spinning kan du vel sykle ute? Det er sinnsykt artig å sykle rundt i skogen så søla spruter. Bra trening OG tida går kjempefort! Det er jo ingen vits i å tvangsløpe hvis det er andre ting man kan gjøre som fungerer bedre. :)

Skrevet

Siden det er et slit å jogge, men ok på spinning kan du vel sykle ute? Det er sinnsykt artig å sykle rundt i skogen så søla spruter. Bra trening OG tida går kjempefort! Det er jo ingen vits i å tvangsløpe hvis det er andre ting man kan gjøre som fungerer bedre. :)

Jada, jeg elsker å sykle, men sykkelen min den er i en helt annen by ;) Nå var det jogging jeg snakket om uansett, og jeg har nok helt elendig kondis siden jeg bare trener inne.

Jogging kommer nok ikke til å bli min favoritt-treningsmåte, men jeg skal nok prøve store lgv. på grusen ;)

Hvor er det beryktede svartediket?

Skrevet

Heisann... Eg har selv begynt å jogge, begynte først med rask gåing.. Og nå eg skulle begynne å jogge (på tredemølle) Så holdt eg ut i max 2 minutt, det var så kjedelig, og selv om eg hadde musikk og tv å høre/se på, så var det ufattelig kjedelig.. Måtte konsentrere meg skikkelig, og prøve å holde ut, etter en stund gikk det hele 30 min før eg ga meg. Men alikevell er det så ufattelig kjedelig, men eg vil trene opp kondisjonen min, så eg orker mer uten å bli tongpusten..

Motivasjo for å "gidde " å holde ut?

Har lest på mye av det dere har skrevet til Rio, men alikevell må eg spørre :-)

Skrevet

Det er jo ikke noe must å jogge ute - å sykle/spinning er bra trening, det.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg kan ikke fordra å jogge. Har aldri likt det. Men jeg går mye turer i raskt tempo med gåstaver. Passer på å gå en god del bakker. Merker godt at formen blir bra av gåingen. Dessuten er gåing bedre for knærne. Jogging gir mer støt.

Gjest synseren
Skrevet
Asfalt er i allefall helt elendig å springe på.

Ikke sikkert at det er så ille hvis du kjøper deg gode joggesko? Men du synes kanskje det er kjekkere å trene i terreng. :-?

Jeg har egentlig heller aldri likt å jogge. Mye kjekkere å gå tur.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg liker også bedre å gå tur enn å jogge, men en blir jo i mye bedre form om man jogger. jeg må virkelig tvinge meg til det. tenkte å jobbe man dager og torsdager og det er jammen meg tungt . Særlig i begynnelsen.. Lykke til

Skrevet

Ikke sikkert at det er så ille hvis du kjøper deg gode joggesko? Men du synes kanskje det er kjekkere å trene i terreng. :-?

Jeg har egentlig heller aldri likt å jogge. Mye kjekkere å gå tur.

Å jogge på asfalt er ikke å anbefalle. DEt sliter veldig på knærne, selv om du har gode sko. Det er en grunn til at hester ikke skal gå for mye på asfalt :)

Jogging er noe av det verste jeg vet, men elsker å gå lange turer i skogen i et raskt tempo. Forbedrer kondis og utholdenhet det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...