AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 Hallo! Jeg trenger litt tips! hvordan er rutinene deres for barn på 1,5 år? Fra bhg til legging feks. Når er lur midt på dagen? Måltider? Anonymkode: 3eeac...bfd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Har min 1,5 åring hjemme Rutinen er: Mellom 07/08 våkner og står opp ganske raskt. Han sover i egen seng inne på vårt soverom. Mellom 08/09 frokost. Enten havregrøt, butikk-babygrøt eller brødskiver. Noen ganger youghurt og frukt Deretter leker vi enten ute eller inne, som regel en tur ut før hvil. Ellers så drar vi på butikken eller han er med på ærender. 11.00 lunsj. Varrierer hva, eggerøre, omelett eller skiver med div pålegg. Bruker også å gi han paprika, tomat og agurk til dette måltidet. Mellom 11/12.30 legger jeg han ute i vogn til hvil. Sover mellom 1-2 timer. Etter hvil bruker vi å finne på litt som er ekstra gøy for han. Enten dra på besøk til andre som er hjemme med små eller få besøk. Kan også dra/få besøk av andre uten barn, besteforeldre, venninner av meg ol (noen jobber turnus, er sykemeldt, jobber redusert slik at vi kan treffest på dagtid). Ellers så drar vi til biblioteket, på bading, teater (de få gangene det er noe som passer for så små), drar til stranden og finner skjell, i skogen og samler kongler ol. Slike ting som han elsker. Noen dager tar vi bare alt helt med ro også og bare er hjemme. Pappaen kommer hjem sånn i 17.00 tiden og da er det middag/kvelds. Noen ganger spiser vi alle middag sammen når pappaen kommer hjem (det blir da kvelds for lille), andre ganger spiser jeg og lille middag tidligere på dagen, da spiser han grøt eller skiver til kvelds med pappen når han kommer hjem. Han er mest sammen med far fra han kommer fra jobb, altså han tar kveldsmat, litt lek og kveldsstellet. Så legger vi annen hver kveld. Han er alltid i seng og sovnet innen 18.30. Så tiden med far i hverdagene er desverre veldig kort, men de tar mye igjen i helgene. Håper du fikk svar på det du lurte på? Anonymkode: ca56e...86a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #3 Skrevet 18. mai 2019 Min er 15 månedee, men skriver likevell. Han går i barnehage, da står han opp 6-6.30. Frokost 8 i bhg. Lunsj 11 ca, også soving ca 12. Noen ganger har han en dupp på formiddag, og 1 seinere, da blir det ikke dupp 12. Men det er ikke så ofte, stort sett 1 klokka 12 ca. Så er det mat igjen 14, så er vi hjemme fra bhg og jobb mrllom 16 og 17 en gang. Så er det middags/kvelds klokka 18 ca, så leggetid rundt 19. Ikke så mye vi rekker på en dag, men vi tar det igjen i helgene. Anonymkode: dfc5e...862 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå