AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 Jeg har fått ny jobb i sommer og er gravid. Skal jobbe i boliger i 100% stilling, og kan risikere smitte. Dette er i Oslo. Så har jeg blitt lovet faste helger fra høsten, og de snakket om stipend fra kommunen, men jeg har ikke fått kontakt enda. Har akkurat funnet ut dette, og ikke fortalt arbeidsgiver enda. Hva gjør jeg? Anonymkode: 75b1f...8b8
visp Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått ny jobb i sommer og er gravid. Skal jobbe i boliger i 100% stilling, og kan risikere smitte. Dette er i Oslo. Så har jeg blitt lovet faste helger fra høsten, og de snakket om stipend fra kommunen, men jeg har ikke fått kontakt enda. Har akkurat funnet ut dette, og ikke fortalt arbeidsgiver enda. Hva gjør jeg? Anonymkode: 75b1f...8b8 Bare fortell det. Du er ikke den første kvinnen som har vært i den situasjonen. Husk at dette er business- ikke personlig. Du kan ikke sette fosteret i fare med smitte, så hopp i det! Bare si at dette ikke var planlagt. Dette går bra:)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #3 Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, visp skrev: Bare fortell det. Du er ikke den første kvinnen som har vært i den situasjonen. Husk at dette er business- ikke personlig. Du kan ikke sette fosteret i fare med smitte, så hopp i det! Bare si at dette ikke var planlagt. Dette går bra:) Hva om jeg ikke får kontrakten jeg var livet fra høsten av? Anonymkode: 75b1f...8b8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Skrevet 18. mai 2019 Selvsagt forteller du arbeidsgiver at du har havna i uløkka. Tror ikke du skal være redd for smitte i boliger da det neppe er mer smitte der enn i f.eks barnehage eller andre helseinstitusjoner. Folk jobber der - også gravide, og har enda ikke hørt om noen som hverken har dødd, abortert eller født misfoster etter å ha jobbet på sånne steder. Herregud, du er jo bare gravid. Anonymkode: 36bb1...409 2
visp Skrevet 18. mai 2019 #5 Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva om jeg ikke får kontrakten jeg var livet fra høsten av? Anonymkode: 75b1f...8b8 Men du har fått jobben og de plikter vel å tilrettelegge. Jeg er jo ikke sikkert på hvordan det går med de forskjellige tingene og derfor er det fint om du snakker med de med en gang, for da får du en klarhet i alt. Det blir verre jo lengre du går og gruer deg.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #6 Skrevet 18. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om jeg ikke får kontrakten jeg var livet fra høsten av? Anonymkode: 75b1f...8b8 Da har du tatt valg som får følger for fremtiden din. Du kan ikke forvente å få i pose og sekk. Det lureste er å vente med barn til man har fast jobb. Anonymkode: 36bb1...409
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #7 Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt forteller du arbeidsgiver at du har havna i uløkka. Tror ikke du skal være redd for smitte i boliger da det neppe er mer smitte der enn i f.eks barnehage eller andre helseinstitusjoner. Folk jobber der - også gravide, og har enda ikke hørt om noen som hverken har dødd, abortert eller født misfoster etter å ha jobbet på sånne steder. Herregud, du er jo bare gravid. Anonymkode: 36bb1...409 Vet ikke hva slags kunnskaper du har med det er blant annet mrsa osv der, Anonymkode: 75b1f...8b8
visp Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva slags kunnskaper du har med det er blant annet mrsa osv der, Anonymkode: 75b1f...8b8 De har nok rutiner på hva gravide kan og ikke kan utsette seg for der. Det er ikke noe du skal trenge å gjette deg til.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har du tatt valg som får følger for fremtiden din. Du kan ikke forvente å få i pose og sekk. Det lureste er å vente med barn til man har fast jobb. Anonymkode: 36bb1...409 Takk for innspill, men når man har prøvd lenge og er student er det ikke så lett å planlegge bestandig. Har oppsparte midler så økonomi er ikke noe problem. Liker bare å jobbe.. Anonymkode: 75b1f...8b8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva slags kunnskaper du har med det er blant annet mrsa osv der, Anonymkode: 75b1f...8b8 Mrsa er over alt i samfunnet rundt oss. På bussen og på butikken. De blir ikke isolert. Smitte er nok en av de tingene du kan bekymre deg mindre for på jobb. Anonymkode: b6108...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 6 minutter siden, visp skrev: Men du har fått jobben og de plikter vel å tilrettelegge. Jeg er jo ikke sikkert på hvordan det går med de forskjellige tingene og derfor er det fint om du snakker med de med en gang, for da får du en klarhet i alt. Det blir verre jo lengre du går og gruer deg. Tusen takk @visp for reflektert tilbakemelding. Setter pris på det Jeg hadde ikke tenkt å si noe før det hadde gått 12 uler fordi jeg er redd for å miste. Men føler kanskje jeg må nå likevel Anonymkode: 75b1f...8b8
visp Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk @visp for reflektert tilbakemelding. Setter pris på det Jeg hadde ikke tenkt å si noe før det hadde gått 12 uler fordi jeg er redd for å miste. Men føler kanskje jeg må nå likevel Anonymkode: 75b1f...8b8 Du sier det kun til sjefen din først, så kan du vente til det har gått 12 uker før du sier det til andre. Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva slags kunnskaper du har med det er blant annet mrsa osv der, Anonymkode: 75b1f...8b8 Jeg har god nok kunnskap, men er ikke hysterisk som deg. Du bør nok isolere deg fram til fødselen, å etter det så må du og ungen være isolert i resten av deres liv. Anonymkode: 36bb1...409
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har god nok kunnskap, men er ikke hysterisk som deg. Du bør nok isolere deg fram til fødselen, å etter det så må du og ungen være isolert i resten av deres liv. Anonymkode: 36bb1...409 Og ellers står det bra til? Anonymkode: 75b1f...8b8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #15 Skrevet 18. mai 2019 37 minutter siden, visp skrev: Du sier det kun til sjefen din først, så kan du vente til det har gått 12 uker før du sier det til andre. Lykke til:) Takk igjen 😊🤗 Anonymkode: 75b1f...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå