AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 Er det normalt at man kan bli veldig nedstemt og deprimert pgr av dette? Regner med at dette gjelder både menn og kvinner? Kanskje mer for oss menn, siden sex for menn kanskje er ett litt mer fysisk behov og trenger ikke alltid være relatert til følelser, i samme grad? Jeg har vært dårlig med kvinner i hele mitt voksne liv og det er sikkert mange årsaker til det, men nå som jeg nærmer meg 40 årene, så føler meg ekstra nedstemt og nesten litt desperat, siden jeg føler tiden flyr fra meg. Jeg blir også veldig trist av å tenke på at jeg har gått glipp av når jeg var på min seksuelle topp alder i 20 årene og fremtiden ser jo ikke så lys ut. Jeg har heller aldri opplevd det å være forelsket, selv om jeg har vært i ett par korte forhold. Vet egentlig ikke om jeg kommer til å få noe som helst grad av sympati her inne på ett kvinneforum,men føler bare at jeg må lufte tankene litt. Sånn fysisk så ser jeg normal ut og er høy, sunn og frisk, men det er nok noe i min personlighet som har gjort ting vanskelig for meg og jeg prøver nå å ta tak i dette nå via legen og kommunen. Men jeg kommer nok aldri til å bli selvsikker rundt attraktive kvinner og det er trist å tenke på at man aldri skal kunne oppleve det de fleste opplever regelmessig i løpet av sitt liv; som kjærlighet, bekreftelse og god sex. Anonymkode: f9a60...228 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Kjærlighet, bekreftelse og god sex er langt ifra et selvfølge. Det er en oppfatning du har, som ikke stemmer overens med realiteten. Skal man se på dette på verdensbasis er nok det svært sjeldent man opplever noen av delene. I et land som Norge er folk litt mer privilegerte. At du ikke har vært forelsket kan ha en sammenheng med følelsen av mangel på kjærlighet. Hvorfor du ikke blir forelsket er det kun du selv som kan svare på. Det er også spør hva du forventer av forelskelsen, hvordan den skal føles. Har du prøvd å gå til psykolog? Noen ganger er det ikke nok å være attraktiv. Om du så er, så har sosiale antenner og selvsikkerhet mye å si, iallefall når det kommer til sex. Det er vanskelig å ha god sex om selvtilliten er lav. Det merker jeg på meg selv. Har best sex når jeg føler meg bra, dårlig sex når jeg ikke føler meg bra. Kanskje du kunne dratt på sextreff. Møtt noen for uforpliktet sex. Kryr av folk som ønsker det på nakenprat. Og ja, jeg er seriøs, trenger ikke være noe galt i dette. Anonymkode: 67c12...853 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #3 Skrevet 18. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje du kunne dratt på sextreff. Møtt noen for uforpliktet sex. Kryr av folk som ønsker det på nakenprat. Og ja, jeg er seriøs, trenger ikke være noe galt i dette. Anonymkode: 67c12...853 Hehe tipper du er kvinne? Da kan du jo bare dra på sextreff. Det er uendelig mye mer vanskelig for menn å "skaffe seg sex". Bortsett fra for de kjekkeste da Anonymkode: 471e8...a54 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Skrevet 18. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjærlighet, bekreftelse og god sex er langt ifra et selvfølge. Det er en oppfatning du har, som ikke stemmer overens med realiteten. Skal man se på dette på verdensbasis er nok det svært sjeldent man opplever noen av delene. I et land som Norge er folk litt mer privilegerte. At du ikke har vært forelsket kan ha en sammenheng med følelsen av mangel på kjærlighet. Hvorfor du ikke blir forelsket er det kun du selv som kan svare på. Det er også spør hva du forventer av forelskelsen, hvordan den skal føles. Har du prøvd å gå til psykolog? Noen ganger er det ikke nok å være attraktiv. Om du så er, så har sosiale antenner og selvsikkerhet mye å si, iallefall når det kommer til sex. Det er vanskelig å ha god sex om selvtilliten er lav. Det merker jeg på meg selv. Har best sex når jeg føler meg bra, dårlig sex når jeg ikke føler meg bra. Kanskje du kunne dratt på sextreff. Møtt noen for uforpliktet sex. Kryr av folk som ønsker det på nakenprat. Og ja, jeg er seriøs, trenger ikke være noe galt i dette. Anonymkode: 67c12...853 Vet ikke om du er kvinne eller mann,men mange menn er faktisk mindre privilegerte i Norge. Andelen ufrivillige barnløse og ensomme menn øker betraktelig her til lands, etter hva jeg har lest. Vet derimot ikke om dette er en trend for hele vesten eller bare Norge. Anonymkode: f9a60...228
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5 Skrevet 18. mai 2019 Du er ikke alene om å føle det slik. Kvinner og menn er ikke så ulike når det gjelder ønske om en partner. Men jeg vil si at det faktisk er verre for en kvinne når du er 40 og ikke har fått de barna du ønsker deg. Det er ikke en god følelse. Menn i 40 årene kan jo fortsatt få barn. Og velge en yngre partner. Mens det er litt vanskeligere for en kvinne. Det å velge en yngre man er også mer risikofylt for en kvinne enn for en mann, fordi den yngre mannen kan forlate henne for en yngre dame når hun passerer 50 eller kommer i overgangsalderen. De fleste kvinner ønsker jo varige og stabile forhold i voksen alder og ikke bare forhold for sex. På denne fronten så er det like vanskelig for en kvinne som for en mann å finne seg en partner. Anonymkode: 6dc28...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #6 Skrevet 18. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det normalt at man kan bli veldig nedstemt og deprimert pgr av dette? Regner med at dette gjelder både menn og kvinner? Kanskje mer for oss menn, siden sex for menn kanskje er ett litt mer fysisk behov og trenger ikke alltid være relatert til følelser, i samme grad? Jeg har vært dårlig med kvinner i hele mitt voksne liv og det er sikkert mange årsaker til det, men nå som jeg nærmer meg 40 årene, så føler meg ekstra nedstemt og nesten litt desperat, siden jeg føler tiden flyr fra meg. Jeg blir også veldig trist av å tenke på at jeg har gått glipp av når jeg var på min seksuelle topp alder i 20 årene og fremtiden ser jo ikke så lys ut. Jeg har heller aldri opplevd det å være forelsket, selv om jeg har vært i ett par korte forhold. Vet egentlig ikke om jeg kommer til å få noe som helst grad av sympati her inne på ett kvinneforum,men føler bare at jeg må lufte tankene litt. Sånn fysisk så ser jeg normal ut og er høy, sunn og frisk, men det er nok noe i min personlighet som har gjort ting vanskelig for meg og jeg prøver nå å ta tak i dette nå via legen og kommunen. Men jeg kommer nok aldri til å bli selvsikker rundt attraktive kvinner og det er trist å tenke på at man aldri skal kunne oppleve det de fleste opplever regelmessig i løpet av sitt liv; som kjærlighet, bekreftelse og god sex. Anonymkode: f9a60...228 Glem kjærlighet og tenk mer på at finne en som gjør deg trygg og vil passe på deg.Synes kjærlighet bliver så bla bla! Vær åpen,ikke se på hva du vil ha, men slipp deg løs og ikke bruk en liste du har! Anonymkode: 71a86...573 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #7 Skrevet 18. mai 2019 Du skriver "aldri opplevd god sex", men jeg antar at du ikke er jomfru? Hva er det som har vært galt med sexpartnerne du har hatt, og har det vedvart? Sex er en ting, men gjensidig forelskelse og trygghet er en helt annen. Selv som attraktiv kvinne har jeg slitt med dette, da jeg mangler en trygghet, komfort og åpenhet som andre har, for å etablere solide relasjoner. Dette ser ut til å være noe som noen har og andre mangler. Men det kan nok tillæres, som det meste. Anonymkode: 51f55...eba 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver "aldri opplevd god sex", men jeg antar at du ikke er jomfru? Hva er det som har vært galt med sexpartnerne du har hatt, og har det vedvart? Sex er en ting, men gjensidig forelskelse og trygghet er en helt annen. Selv som attraktiv kvinne har jeg slitt med dette, da jeg mangler en trygghet, komfort og åpenhet som andre har, for å etablere solide relasjoner. Dette ser ut til å være noe som noen har og andre mangler. Men det kan nok tillæres, som det meste. Anonymkode: 51f55...eba Hei, nei, er ikke jomfru. Som sagt, har vært i to korte forhold. Eller tre blir det vell, når jeg tenker meg om. I mitt andre forhold så passet vi bra sammen seksuelt, så det var vell god sex antar jeg, men det fungerte ikke pgr av andre årsaker. Så sånn sett så har jeg vell opplevd å ha god sex med kun en kvinne i løpet av hele mitt liv, så langt. De andre jeg har vært sammen med og hatt sex med, så har ikke ting klaffet helt 100%, pgr av diverse årsaker. Jeg har vell dessverre tatt takke til det jeg har fått, siden jeg ikke har "draget" ellers. Trist, men sant. Jeg har bare lyst å oppleve å møte en attraktiv kvinne jeg faller for og kan ha god sex med, og hvor det er gjensidig. Blir så himla trist av å tenke på at jeg etter all sannsynlighet ikke kommer til å oppleve dette. Og min seksuelle drift er jo lavere nå en hva den var i 20 årene, som så klart er normalt. Jeg opplevde mye seksuell frustrasjon i 20 årene dessverre! Jeg har opplevd å få oppmerksomhet fra veldig attraktive kvinner, da spesielt på byen, men jeg er rett og slett for usikker og introvert til å kunne prøve å sjekke dem opp. Har heller ikke hatt noe hell med tinder og de få datene jeg har fått til der(tinder kan være veldig vanskelig for oss menn, hvis man ikke er unormalt attraktiv) Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få vekk disse negative tankene. Å prøve en vakker eskorte dame er uaktuelt og vill nok ikke gi meg noe som helst, tror jeg! Anonymkode: f9a60...228
visp Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 Slik jeg leser det, så er du ikke ute etter et forhold? Kun sex? Og du nevner ordet attraktiv veldig mange ganger, så jeg regner med at du kanskje sidestiller et veldig bra utseende med bra sex? Vel, det er enda mer som skal stemme- nemlig kjemi og det gjør alt mye vanskeligere. Har du vært forelsket noen gang da? Det at du tror resten av verden rir lykkelige inn i solnedgangen er jo ikke riktig da. Det finnes mye ensomhet i forhold der ute også. For å ikke snakke om at mange forhold sliter med sexen/lysten etc.Så du er ikke "alene" om frustrasjonen. Du har ikke noen gode venninner som du syns er attraktive, som du kunne forhørt deg med ang. det seksuelle? Ellers må du fortsette å prøve med nettdating, men tror ikke det gjør noen noe godt og "ta" noen kun fordi man får de. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 4 minutter siden, visp skrev: Slik jeg leser det, så er du ikke ute etter et forhold? Kun sex? Og du nevner ordet attraktiv veldig mange ganger, så jeg regner med at du kanskje sidestiller et veldig bra utseende med bra sex? Vel, det er enda mer som skal stemme- nemlig kjemi og det gjør alt mye vanskeligere. Har du vært forelsket noen gang da? Det at du tror resten av verden rir lykkelige inn i solnedgangen er jo ikke riktig da. Det finnes mye ensomhet i forhold der ute også. For å ikke snakke om at mange forhold sliter med sexen/lysten etc.Så du er ikke "alene" om frustrasjonen. Du har ikke noen gode venninner som du syns er attraktive, som du kunne forhørt deg med ang. det seksuelle? Ellers må du fortsette å prøve med nettdating, men tror ikke det gjør noen noe godt og "ta" noen kun fordi man får de. Da missforstår du litt, er nok mest ute etter ett forhold hvor jeg kan oppleve å bli forelsket og ha god sex og hvor det er gjensidig. Sex er alltid bedre med noen man kjenner godt og er trygg på. Når jeg mener attraktiv, så mener jeg en kvinne som jeg finner fysisk attraktiv og hvor personligheten er fin..altså det som så fint kalles kjemi. Disse to tingene henger jo sammen, men kun feks. aldri blitt fysisk tiltrukket av en overvektig kvinne. Jeg er ikke stygg selv, men heller ikke super kjekk, noe midt imellom antar jeg. Men personlighet er jo minst like viktig og der har jeg nok noen mangler dessverre. Ekstremt vanskelig som mann å ha draget på kvinner hvis man har litt lav selvfølelse til tider litt sosial angst...nesten umulig vill jeg si. Dere kvinner er litt mer heldig sånn sett, siden det virker som kvinner med de samme problemene ofte har kjæreste eller sex partnere? I hvert fall det inntrykket jeg sitter med! Anonymkode: f9a60...228
Lostintranslation Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 Først og fremst må du slippe taket i fortiden. Ja, lettere sagt enn gjort, og vi sliter alle litt med det. Men nå er det også slik at ungdommen, for veldig mange mennesker, er horribelt oppskrytt. Den er full av usikkerhet, sjenanse, depresjon, angst, tvilsomme fremtidsutsikter og stress, også for de som har utseende og penger med seg. I mine øyne er 20-årene en eneste lang nyttårsaften der du tror alle andre har det så vanvittig kult. Dette er forøvrig ikke tatt ut av min fantasi - undersøkelser ført i USA viser at mennesker i tyveårene har et forvridd syn på hvor mye sex deres venner faktisk har, der menn helt konsekvent overvurderer andre menns seksuelle eskapader. Jeg hadde det ikke så veldig moro i slutten av tenårene og utover tyveårene. Jeg var pen, kom fra en pengesterk familie og hadde gode karakterer - selv foreldrene mine mente jeg satt for mye hjemme. Sosialt var jeg veldig sent utviklet. Jeg slet svært med å åpne meg sosialt og bli kjent med medstudenter, og var ikke sosialt trent nok til å åpne meg for en mann og skape en genuin, langvarig relasjon. Som student tilbragte jeg faktisk nyttårsaften hjemme på rommet med en flaske gin. Etter det jeg leser på nettfora virker det som om mange menn anser dette som en statistisk umulighet - en pen, yngre kvinne som ikke sitter i en flokk av kjekke millionærer. Men det er jo bare en indikator på det livet som ikke er levd - om du ikke er der ute, så vet du jo heller ikke hvordan ting er. Og disse årene kan være bedritne for veldig mange, ikke fordi verden er imot deg, men fordi det å være ung er vanskelig for mange, og noen mer enn andre. Så greit, 20-årene ser ikke nødvendigvis ut som en amerikansk TV-serie, med vakre unge mennesker som hopper til sengs med hverandre. Kanskje er ikke dette toppunktet i alles liv. Alle disse seriene er dessuten laget for å bygge opp om folks ideer om hva ungdommen kan være, ikke hva den er. Så slipp tak i det. Vi er mange mennesker som ikke har "makset ut" disse årene. Noen har kanskje t.o.m. vært syke, tatt seg av pleietrengende foreldre, blitt unge foreldre selv eller tilbragt tiden på en måte som er veldig lite sexy. De også overlever, og tenker mer på hva som kommer enn hva som ikke ble. Kanskje kan du snakke med en psykolog om disse tingene. 2
visp Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da missforstår du litt, er nok mest ute etter ett forhold hvor jeg kan oppleve å bli forelsket og ha god sex og hvor det er gjensidig. Sex er alltid bedre med noen man kjenner godt og er trygg på. Når jeg mener attraktiv, så mener jeg en kvinne som jeg finner fysisk attraktiv og hvor personligheten er fin..altså det som så fint kalles kjemi. Disse to tingene henger jo sammen, men kun feks. aldri blitt fysisk tiltrukket av en overvektig kvinne. Jeg er ikke stygg selv, men heller ikke super kjekk, noe midt imellom antar jeg. Men personlighet er jo minst like viktig og der har jeg nok noen mangler dessverre. Ekstremt vanskelig som mann å ha draget på kvinner hvis man har litt lav selvfølelse til tider litt sosial angst...nesten umulig vill jeg si. Dere kvinner er litt mer heldig sånn sett, siden det virker som kvinner med de samme problemene ofte har kjæreste eller sex partnere? I hvert fall det inntrykket jeg sitter med! Anonymkode: f9a60...228 Ja, jeg misforsto litt, beklager:) Angående personligheten din. Lav selvfølelse og sosial angst er jo noe som får en til å føle seg mindreverdig, men det er da mange som sliter med det!? Du trenger nok bare en inngangsbillett så blir du tryggere med personen. Jeg syns det er bedre med en litt tilbakeholden enn brautende mann, så prøv å sats litt på noen du liker godt nok. Jeg skjønner at det vanskelig å komme dithen at man får sjans til å satse, der er nok mange idag, men om det skulle skje.. Angående utseende, så blir det for meg bedre og bedre ved forelskelse, men menn fungerer kanskje annerledes. Men at det er bedre å leve alene enn å ta til takke med noen er helt sikkert.
Rotemor Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da missforstår du litt, er nok mest ute etter ett forhold hvor jeg kan oppleve å bli forelsket og ha god sex og hvor det er gjensidig. Sex er alltid bedre med noen man kjenner godt og er trygg på. Når jeg mener attraktiv, så mener jeg en kvinne som jeg finner fysisk attraktiv og hvor personligheten er fin..altså det som så fint kalles kjemi. Disse to tingene henger jo sammen, men kun feks. aldri blitt fysisk tiltrukket av en overvektig kvinne. Jeg er ikke stygg selv, men heller ikke super kjekk, noe midt imellom antar jeg. Men personlighet er jo minst like viktig og der har jeg nok noen mangler dessverre. Ekstremt vanskelig som mann å ha draget på kvinner hvis man har litt lav selvfølelse til tider litt sosial angst...nesten umulig vill jeg si. Dere kvinner er litt mer heldig sånn sett, siden det virker som kvinner med de samme problemene ofte har kjæreste eller sex partnere? I hvert fall det inntrykket jeg sitter med! Anonymkode: f9a60...228 Den holdningen der hjelper deg ihvertfall ikke. Jeg får litt inntrykk av at setter lista for høyt? Kan det stemme? Det er ganske vanlig å oppleve at folk blir vakrere for oss over tid fordi man blir kjent med dem og liker den. Utseende er flyktig. Endret 18. mai 2019 av Rotemor 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke alene om å føle det slik. Kvinner og menn er ikke så ulike når det gjelder ønske om en partner. Men jeg vil si at det faktisk er verre for en kvinne når du er 40 og ikke har fått de barna du ønsker deg. Det er ikke en god følelse. Menn i 40 årene kan jo fortsatt få barn. Og velge en yngre partner. Mens det er litt vanskeligere for en kvinne. Det å velge en yngre man er også mer risikofylt for en kvinne enn for en mann, fordi den yngre mannen kan forlate henne for en yngre dame når hun passerer 50 eller kommer i overgangsalderen. De fleste kvinner ønsker jo varige og stabile forhold i voksen alder og ikke bare forhold for sex. På denne fronten så er det like vanskelig for en kvinne som for en mann å finne seg en partner. Anonymkode: 6dc28...2d2 Det er ikke sant. Har du ikke fått deg kjæreste som 40 årig mann, så kan du overhode ikke bare hente yngre damer. Du blir sett på som smulene som er igjen til heksene, og 40+ blir vi også sett på som en mannegris om vi så mye som ser på yngre damer Anonymkode: 7360f...74a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #15 Skrevet 18. mai 2019 Finn en kvinne som elsker deg og elsk henne tilbake. Da får du god sex. Du trenger ikke være noe du ikke er for å få det, ei heller trenger du en spesiell type kvinne til det. Attraktive damer er selvsagt ikke bedre sex enn andre. Du trenger bare ha føleser og finne noen som gjengjelder dem. Anonymkode: 7675c...f85 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #16 Skrevet 18. mai 2019 28 minutter siden, Rotemor skrev: Den holdningen der hjelper deg ihvertfall ikke. Jeg får litt inntrykk av at setter lista for høyt? Kan det stemme? Det er ganske vanlig å oppleve at folk blir vakrere for oss over tid fordi man blir kjent med dem og liker den. Utseende er flyktig. Nei, vill ikke si det. Er godt trent og frisk og sunn ellers, så det må jeg også få lov til å kreve fra en partner også.Litt ekstra går fint, men det må ikke være så mye at det ser usunt ut! Er du tiltrukket av overvektige menn med stor mage, hvis det er greit at jeg spør? Anonymkode: f9a60...228
Rotemor Skrevet 18. mai 2019 #17 Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, vill ikke si det. Er godt trent og frisk og sunn ellers, så det må jeg også få lov til å kreve fra en partner også.Litt ekstra går fint, men det må ikke være så mye at det ser usunt ut! Er du tiltrukket av overvektige menn med stor mage, hvis det er greit at jeg spør? Anonymkode: f9a60...228 Dette handler ikke om meg. Jeg har ikke de samme utfordringene som deg. Men jeg tror mange legger listen for høyt fordi man ikke tar seg tid til å bli kjent med folk man ikke synes er «fine nok» 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #18 Skrevet 18. mai 2019 2 minutter siden, Rotemor skrev: Dette handler ikke om meg. Jeg har ikke de samme utfordringene som deg. Men jeg tror mange legger listen for høyt fordi man ikke tar seg tid til å bli kjent med folk man ikke synes er «fine nok» Det er godt mulig, men jeg er nok ikke en av de. Så lenge jeg er fysisk tiltrukket av personen så er jeg villig til å bli kjent. Jeg er langt ifra veldig kresen. Har derimot erfaring av at en del kvinner, og da spesielt på tinder, virker til å være ganske kresne. Referer da spesielt til "preferanse" på høyde, blant annet. Heldigvis har jeg ikke det problemet også, siden jeg er høy selv. Men du tar sikkert poenget mitt😉 Anonymkode: f9a60...228
Rotemor Skrevet 18. mai 2019 #19 Skrevet 18. mai 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er godt mulig, men jeg er nok ikke en av de. Så lenge jeg er fysisk tiltrukket av personen så er jeg villig til å bli kjent. Jeg er langt ifra veldig kresen. Har derimot erfaring av at en del kvinner, og da spesielt på tinder, virker til å være ganske kresne. Referer da spesielt til "preferanse" på høyde, blant annet. Heldigvis har jeg ikke det problemet også, siden jeg er høy selv. Men du tar sikkert poenget mitt😉 Anonymkode: f9a60...228 Tinder er et møkkasted. Jeg tror det er veldig feil kanal når man er var for avvisning.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #20 Skrevet 18. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe tipper du er kvinne? Da kan du jo bare dra på sextreff. Det er uendelig mye mer vanskelig for menn å "skaffe seg sex". Bortsett fra for de kjekkeste da Anonymkode: 471e8...a54 Registrer dere på nakenprat. Der får du napp, også som mann. Slutt å vær så generaliserende. Vanskelig for menn som er særdeles uattraktive og som skiller seg spesifikt ut far mengden. Disse mennene finnes det jævla få av, og de bryr seg nok lite om sex og denslags. Slutt å syt og gjør en innsats... Anonymkode: 67c12...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå