Gå til innhold

Tror jeg har blitt svindlet. Billetter til konsert.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, Sylveon skrev:

Se på Svindeljegerne:)

Vet du sånn ca hvor lenge siden det er siden den saken ble sendt? Da blir det litt lettere å finne den.

Anonymkode: 9e89d...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vel litt når en offentlig instans har gått ut med en advarsel mot Viagogo: https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/advarer-mot-dyre-billetter-pa-viagogo-com/

Her er noen nyhetsartikler:

https://www.nrk.no/kultur/har-solgt-ulovlig-dyre-billetter-_-na-ma-selskapet-i-retten-1.14192778

https://www.tv2.no/a/9715018/

Jeg ville dratt på konserten hvis det er kort reisevei hjem, i verste fall. Er ikke billettene gyldige så tar du kontakt med banken.

Endret av TVtittern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Bestilte i går et par billetter til en konsert og dette skulle koste 1300 for 2 billetter. I det jeg hadde tastet inn alt og gått inn til betaling, så stod det plutselig at beløpet ble på 3600 og det var ikke mulig å trekke tilbake kjøpet 😩 Dette var fra Viagogo, og etter å ha lest flere omtaler om de i ettertid så har de flere advarsler fra folk som har opplevd det samme og noen har til og med opplevd at de ikke har kommet inn med billetten.

Nå vet jeg ikke om jeg tør å dra på konserten i tilfelle billettene ikke er gyldig. Sende epost til Viagogo, og fikk riktignok raskt svar hvor de skrev hvorfor beløpet ble høyere og at de kunne garantere at billetten var gyldig, og hvis det ble noen problemer så skulle de returnere beløpet.

Er skikkelig bekymret nå for dette kostet meg mye penger, og nå angrer jeg. Er ikke mulig å trekke tilbake kjøpet heller, eneste mulighet er å selge billettene videre. Er det noen her som har bestilt der og opplevd at billetten var ugyldig? 

Du må bare dra og prøve å komme inn, men regn med at sjansen for å komme inn er minimal! Nettopp Viagogo er jo blitt opplyst så mye om den siste tida, så at du i det hele tatt tør, fatter jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, TVtittern skrev:

Det sier vel litt når en offentlig instans har gått ut med en advarsel mot Viagogo: https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/advarer-mot-dyre-billetter-pa-viagogo-com/

Her er noen nyhetsartikler:

https://www.nrk.no/kultur/har-solgt-ulovlig-dyre-billetter-_-na-ma-selskapet-i-retten-1.14192778

https://www.tv2.no/a/9715018/

Jeg ville dratt på konserten hvis det er kort reisevei hjem, i verste fall. Er ikke billettene gyldige så tar du kontakt med banken.

Ja er det jeg jeg endte opp med. Prøver å dra på konserten og hvis billettene ikke er gyldige så tar jeg kontakt med banken. Heldigvis så er det ikke mer enn litt over 1 time reisevei til Oslo, og trenger ikke hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Da har jeg mottatt billettene til konserten i dag. Står jo selvfølgelig navnet til den som opprinnelig har solgt på billetten, og ikke mitt. Er også redd for at samme billetter har blitt solgt til mange andre. Så at jeg kan videresende billettene til og med etter jeg hadde lastet de ned, så det var jo ikke akkurat betryggende.

Vurderer om jeg skal ta kontakt med den personen som har navnet sitt oppført på billetten for å høre når vedkommende solgte billetten. Tror dere det er en god idé?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har jeg mottatt billettene til konserten i dag. Står jo selvfølgelig navnet til den som opprinnelig har solgt på billetten, og ikke mitt. Er også redd for at samme billetter har blitt solgt til mange andre. Så at jeg kan videresende billettene til og med etter jeg hadde lastet de ned, så det var jo ikke akkurat betryggende.

Vurderer om jeg skal ta kontakt med den personen som har navnet sitt oppført på billetten for å høre når vedkommende solgte billetten. Tror dere det er en god idé?

Videreselge billettene skulle det stå, ikke videresende. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2019 at 5:20 PM, Sosialt said:

Du fortjener dette. Du har nok lært dette til neste gang.

Men seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Sørg heller for å stå fremst i køa når dørene åpner. Så slipper du sannsynligvis inn. Og hvis ikke så har du skaffet deg tid til å finne en annen løsning. 

Anonymkode: babf5...02a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer om jeg skal ta kontakt med den personen som har navnet sitt oppført på billetten for å høre når vedkommende solgte billetten. 

Dessuten så er det ikke en gang sikkert at vedkommende har kjøpt billetten. Det kan være en svartebørshai som har påført et vilkårlig navn, eller at vedkommende er svartebørshai selv. Uansett kan ikke vedkommende hjelpe deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor det? Sørg heller for å stå fremst i køa når dørene åpner. Så slipper du sannsynligvis inn. Og hvis ikke så har du skaffet deg tid til å finne en annen løsning. 

Ja, har planer om det. Men er sikkert mange andre som tenker det samme, er jo så stor konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De billettene ble jo solgt ut umiddelbart - som ved alle andre store konserter.

Du tar en kjemperisiko ved å kjøpe noe som helst av det firmaet der. Ifølge norsk lovgivning har du angrerett, og jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bruke den. Du kommer ikke til å komme inn med de billettene du har kjøpt derfra.

Det er for øvrig Eventim, og ikke Ticketmaster, som har enerett på billetter til Rammstein hvis det er snakk om 2020-konserten.

Anonymkode: 1a92f...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De billettene ble jo solgt ut umiddelbart - som ved alle andre store konserter.

Du tar en kjemperisiko ved å kjøpe noe som helst av det firmaet der. Ifølge norsk lovgivning har du angrerett, og jeg vil på det sterkeste anbefale deg å bruke den. Du kommer ikke til å komme inn med de billettene du har kjøpt derfra.

Det er for øvrig Eventim, og ikke Ticketmaster, som har enerett på billetter til Rammstein hvis det er snakk om 2020-konserten.

Anonymkode: 1a92f...112

Angreretten gjelder ikke så lenge firmaet billettene ble ble solgt igjennom ikke er norsk eller holder til i Norge. Har undersøkt alt. Nei, det er 2019 konserten i Oslo nå i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan endte dette? Kom du deg inn? 

Ja, vi kom inn😊 Så det var verdt det. Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi kom inn😊 Så det var verdt det. Ts

Jeg var der også, det må være den beste konserten noensinne! 

Anonymkode: d4089...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der også, det må være den beste konserten noensinne! 

Anonymkode: d4089...b04

Ja, veldig bra! Ble dyre billetter, men var verdt hver eneste krone.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 17.26, Sosialt skrev:

Drikker ikke kaffe, dessverre. 

Hvorfor skriver du dessverre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...