AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Del Skrevet 18. mai 2019 Bestilte i går et par billetter til en konsert og dette skulle koste 1300 for 2 billetter. I det jeg hadde tastet inn alt og gått inn til betaling, så stod det plutselig at beløpet ble på 3600 og det var ikke mulig å trekke tilbake kjøpet 😩 Dette var fra Viagogo, og etter å ha lest flere omtaler om de i ettertid så har de flere advarsler fra folk som har opplevd det samme og noen har til og med opplevd at de ikke har kommet inn med billetten. Nå vet jeg ikke om jeg tør å dra på konserten i tilfelle billettene ikke er gyldig. Sende epost til Viagogo, og fikk riktignok raskt svar hvor de skrev hvorfor beløpet ble høyere og at de kunne garantere at billetten var gyldig, og hvis det ble noen problemer så skulle de returnere beløpet. Er skikkelig bekymret nå for dette kostet meg mye penger, og nå angrer jeg. Er ikke mulig å trekke tilbake kjøpet heller, eneste mulighet er å selge billettene videre. Er det noen her som har bestilt der og opplevd at billetten var ugyldig? Anonymkode: 9e89d...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 18. mai 2019 #2 Del Skrevet 18. mai 2019 Du fortjener dette. Du har nok lært dette til neste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 18. mai 2019 #3 Del Skrevet 18. mai 2019 Jeg kjøper kun fra Ticketmaster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Del Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, Sosialt skrev: Du fortjener dette. Du har nok lært dette til neste gang. Takk for støtten du. Jeg spurte om noen har noen erfaringer, ikke frekke kommentarer i hvorvidt jeg fortjener dette og sikkert har lært. Er ikke i humør til det nå. Anonymkode: 9e89d...17e 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5 Del Skrevet 18. mai 2019 4 minutter siden, Sosialt skrev: Du fortjener dette. Du har nok lært dette til neste gang. Herregud, hvem pissa i kaffen din i morges?? Anonymkode: 64259...477 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 18. mai 2019 #6 Del Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for støtten du. Jeg spurte om noen har noen erfaringer, ikke frekke kommentarer i hvorvidt jeg fortjener dette og sikkert har lært. Er ikke i humør til det nå. Anonymkode: 9e89d...17e Et lite google søk viser følgende: Viagogo selger falske billetter eller én billett flere ganger. Om du kommer inn er avhengig av om du er den første bruker billetten, siden en billett kan bare brukes én gang. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 18. mai 2019 #7 Del Skrevet 18. mai 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvem pissa i kaffen din i morges?? Anonymkode: 64259...477 Drikker ikke kaffe, dessverre. Endret 18. mai 2019 av Sosialt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Del Skrevet 18. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er skikkelig bekymret nå for dette kostet meg mye penger, og nå angrer jeg. Er ikke mulig å trekke tilbake kjøpet heller, eneste mulighet er å selge billettene videre. Er det noen her som har bestilt der og opplevd at billetten var ugyldig? Anonymkode: 9e89d...17e Eneste mulighet er å svindle andre? virkelig? Isåfall så fortjener du å bli svindelt. Du tar kontakt og sier at du ønsker å heve kjøpet. Dette er jo svindel, de har ikke lov til å plutselig endre beløpet, det forstår jo du også. Si du ønsker pengene tilbake ellers så anmelder du, og om de ikke går med på det så anmelder du det på mandag. Ellers så må du bare anse pengene som tapt, fordi her har du gjort en stor feil helt på egenhånd. Neste gang så får du still deg i billettkø som alle andre og kjøp fra trygge sider i stedet for å ty til slike nødløsninger. Du burde også lære deg å google ting, det koster deg to kalorier å gjøre det. Første treffet på "viagogo" er en advarsel fra forbrukerrådet, så her får du bare takke deg selv. Anonymkode: f64a6...b94 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 18. mai 2019 #9 Del Skrevet 18. mai 2019 (endret) Hvilken konsert er det du skal på? Endret 18. mai 2019 av #Rasshøl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Del Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eneste mulighet er å svindle andre? virkelig? Isåfall så fortjener du å bli svindelt. Du tar kontakt og sier at du ønsker å heve kjøpet. Dette er jo svindel, de har ikke lov til å plutselig endre beløpet, det forstår jo du også. Si du ønsker pengene tilbake ellers så anmelder du, og om de ikke går med på det så anmelder du det på mandag. Ellers så må du bare anse pengene som tapt, fordi her har du gjort en stor feil helt på egenhånd. Neste gang så får du still deg i billettkø som alle andre og kjøp fra trygge sider i stedet for å ty til slike nødløsninger. Du burde også lære deg å google ting, det koster deg to kalorier å gjøre det. Første treffet på "viagogo" er en advarsel fra forbrukerrådet, så her får du bare takke deg selv. Anonymkode: f64a6...b94 Er nettopp derfor jeg ikke selger videre, da jeg ikke vil være en medvirkende årsak til at svindel. Anonymkode: 9e89d...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, #Rasshøl skrev: Hvilken konsert er du skal på? Rammstein Anonymkode: 9e89d...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, hvem pissa i kaffen din i morges?? Anonymkode: 64259...477 Det er 2019, det er lov å bli litt frustrert over andres latskap. Du har internett på mobil, pc, nettbrett, klokker, du har til og med kjøleskap med wifisignal! Det er to sekunder å google en nettside eller app for å se etter andres anbefalinger og advarsler (som er det FØRSTE treffet du får!) før du bruker mye penger på et kjøp. Ingen unnskyldninger, det er ren latskap. Når du ikke en gang gidder å google ett ord før du betaler, så får du takke deg selv. Jeg hadde forstått det om det skjedde i 2002, ikke i 2019! Anonymkode: f64a6...b94 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er 2019, det er lov å bli litt frustrert over andres latskap. Du har internett på mobil, pc, nettbrett, klokker, du har til og med kjøleskap med wifisignal! Det er to sekunder å google en nettside eller app for å se etter andres anbefalinger og advarsler (som er det FØRSTE treffet du får!) før du bruker mye penger på et kjøp. Ingen unnskyldninger, det er ren latskap. Når du ikke en gang gidder å google ett ord før du betaler, så får du takke deg selv. Jeg hadde forstått det om det skjedde i 2002, ikke i 2019! Anonymkode: f64a6...b94 Det er ikke alle som er like erfaren med netthandel og det er ikke nødvendig å gni det inn overdrevent mye når noen har driti seg ut. Anonymkode: 64259...477 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 18. mai 2019 #14 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rammstein Anonymkode: 9e89d...17e Ok. På arrangemente på fb. er det alltid noen som selger billetter. Jeg tror du har blitt svindlet, hvis jeg skal være helt ærlig. Kan du ikke forsøke å kontakte forbrukerombudet, og høre hva slags rettigheter du har? Kanskje du kan få pengene dine tilbake. Eller send en mail til tv2 hjelper deg. De har hjulpet mange med slike ting. Det var fryktelig mye penger, som er surt å miste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #15 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er 2019, det er lov å bli litt frustrert over andres latskap. Du har internett på mobil, pc, nettbrett, klokker, du har til og med kjøleskap med wifisignal! Det er to sekunder å google en nettside eller app for å se etter andres anbefalinger og advarsler (som er det FØRSTE treffet du får!) før du bruker mye penger på et kjøp. Ingen unnskyldninger, det er ren latskap. Når du ikke en gang gidder å google ett ord før du betaler, så får du takke deg selv. Jeg hadde forstått det om det skjedde i 2002, ikke i 2019! Anonymkode: f64a6...b94 Selvfølgelig var jeg dum som ikke sjekket dette først, men det var uansett ikke det jeg lurte på i denne tråden. Trenger ingen til å fortelle meg det nå i ettertid da jeg skjønner det godt selv. Lurte på andres erfaringer, så vær så snill og meld deg ut hvis du ikke har noe annet å komme med. Anonymkode: 9e89d...17e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #16 Del Skrevet 18. mai 2019 2 minutter siden, #Rasshøl skrev: Ok. På arrangemente på fb. er det alltid noen som selger billetter. Jeg tror du har blitt svindlet, hvis jeg skal være helt ærlig. Kan du ikke forsøke å kontakte forbrukerombudet, og høre hva slags rettigheter du har? Kanskje du kan få pengene dine tilbake. Eller send en mail til tv2 hjelper deg. De har hjulpet mange med slike ting. Det var fryktelig mye penger, som er surt å miste. Ja, men forbrukerombudet her får visst ikke gjort noe med det da firmaet er sveitsisk. Anonymkode: 9e89d...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #17 Del Skrevet 18. mai 2019 Viagogo selger ofte gyldige billetter, de har en policy på at selger av billettene ikke får betalt før du har fortalt viagogo at du faktisk kom inn med dem. Har kjøpt der selv, og det fungerte fint. Men de tar jo grovt betalt for denne tjenesten, og lovlig er det egentlig ikke. Har du først kjøpt, hadde jeg definitivt prøvd å bruke dem! Anonymkode: 4fdf1...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 18. mai 2019 #18 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men forbrukerombudet her får visst ikke gjort noe med det da firmaet er sveitsisk. Anonymkode: 9e89d...17e Kjipt. 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #19 Del Skrevet 18. mai 2019 Uff, jeg håper du ikke har blitt svindlet. Jeg er på andre siden, har solgt billetter gjennom Viagogo, og jeg håper jo ikke de selger dem til flere (er det selgerne som bruker Viagogo til svindel, eller Viagogo selv?). Jeg synes det er frustrerende at det ikke finnes gode løsninger for videresalg av billetter. Finn vil ofte ikke legge ut annonsene. Hadde vært supert om Ticketmaster hadde en løsning der man kan verifisere gyldighet og bare registrere samme billett én gang. Anonymkode: 131d4...538 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #20 Del Skrevet 18. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viagogo selger ofte gyldige billetter, de har en policy på at selger av billettene ikke får betalt før du har fortalt viagogo at du faktisk kom inn med dem. Har kjøpt der selv, og det fungerte fint. Men de tar jo grovt betalt for denne tjenesten, og lovlig er det egentlig ikke. Har du først kjøpt, hadde jeg definitivt prøvd å bruke dem! Anonymkode: 4fdf1...5c6 Takk, det var da en liten trøst å høre. Får bare overleve beløpet hvis billettene er gyldige og vi faktisk kommer inn. Men så var det å ta den sjansen da 😯 Anonymkode: 9e89d...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå