Gå til innhold

Bør hun ikke endre inskripjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er den at min søster har en datter som er døpt AnnaSofie- så har min far rosemalt en kiste til henne hvor det står Anna på.

Problemet er at jeg nylig fikk en datter som jeg vil kalle Anna og tenker at da bør hun begynne å bruke begge navnene på sin Anna Sofie. For det navnet er jo så fint og så lett og si, dessuten slipper vi sammenblanding av jentene.

Når min far levde rosemalte han en kiste til min niese som det står Anna på. Burde ikke min søster få endret det til å stå Anna Sofie? Det føles litt provoserende å se denne kisten som det står Anna på - siden det er jo egentlig min datter og at hun da egentlig burde hatt denne kisten og ikke min niese. Ja for meg synes dette helt opplagt.

Jeg har nå overtalt min mor til å begynne å bruke begge navnene på Anna Sofie og vi gjentar det stadig begge to- at hun må jo bruke begge navnene sine for de er jo så fine. Anna Sofie er ti år  men det virker som verken  hun eller foreldrene ikke vil ha noe med oss å gjøre lenger- kan dere forstå dette- vi som er så snille med henne og alt. har gitt henne masse kjempefine presanger og ellers fulgt henne opp fra begynnelsen av. Hun kan da ikke være fornærmet over dette med navnekrøllen? Da må jeg si at hun og familien hennes er utrolig hårsår. Ikke sant?

Anonymkode: b899a...d53

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Saken er den at min søster har en datter som er døpt AnnaSofie- så har min far rosemalt en kiste til henne hvor det står Anna på.

Problemet er at jeg nylig fikk en datter som jeg vil kalle Anna og tenker at da bør hun begynne å bruke begge navnene på sin Anna Sofie. For det navnet er jo så fint og så lett og si, dessuten slipper vi sammenblanding av jentene.

Når min far levde rosemalte han en kiste til min niese som det står Anna på. Burde ikke min søster få endret det til å stå Anna Sofie? Det føles litt provoserende å se denne kisten som det står Anna på - siden det er jo egentlig min datter og at hun da egentlig burde hatt denne kisten og ikke min niese. Ja for meg synes dette helt opplagt.

Jeg har nå overtalt min mor til å begynne å bruke begge navnene på Anna Sofie og vi gjentar det stadig begge to- at hun må jo bruke begge navnene sine for de er jo så fine. Anna Sofie er ti år  men det virker som verken  hun eller foreldrene ikke vil ha noe med oss å gjøre lenger- kan dere forstå dette- vi som er så snille med henne og alt. har gitt henne masse kjempefine presanger og ellers fulgt henne opp fra begynnelsen av. Hun kan da ikke være fornærmet over dette med navnekrøllen? Da må jeg si at hun og familien hennes er utrolig hårsår. Ikke sant?

Inskripsjonen*

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Er denne trolletråden laget av en tolvåringer eller? Føler det sier mest om folk som kommer til å svare seriøst på denne "problemstillingen".. 🙄

Anonymkode: 49013...5b9

• Liker 35
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles litt provoserende å se denne kisten som det står Anna på - siden det er jo egentlig min datter og at hun da egentlig burde hatt denne kisten og ikke min niese. Ja for meg synes dette helt opplagt.

Herregud... Du må tåle at andre heter det samme, selv om de har et mellomnavn. Du oppfører deg barnslig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får kalle ungen din noe annet, da.

Anonymkode: 5a979...102

• Liker 11
Skrevet

Wow. Bare wow. Håper inderlig du tuller. Om du ikke tuller så vil jeg råde deg til å kalle ungen din noe annet. Hvorfor må du absolutt kuppe navnet til niesen din? Det er du som er vanskelig og vrang her. 

• Liker 16
Skrevet

Det enkleste er jo om du kaller din datter AnnaSofie, siden du liker det så godt 😉

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men Anna Sofie hadde ikke noe imot at jeg kaller min datter for Anna selv om hun nok så noe sjokkert ut da jeg spurte henne om det var ok. Jeg koste meg litt da jeg så de sjokkerte ansiktene på henne og foreldrene og de sa ikke noe men Anna Sofir ga meg lov. Så den saken anser jeg som redelig oppe og avgjort. Jeg har jo spilt med åpne kort hele veien så da har jeg vel ryggen fri? Ts

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper dette er tull. Hvis ikke, du har selvsagt ingenting med å blande deg i om din niese skal bruke begge navnene sine til daglig eller ikke. Når hun har vært vandt med å bruke bare første fornavn i ti år, er det ikke rimelig å forvente at hun plutselig skal begynne å bruke begge. Og bare fordi du har valgt å gi ditt barn samme fornavn. Hvis detre er så viktig for deg, bør du gi ditt eget barn to navn og bruke begge. Da slipper dere også sammenblanding av jentene. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Thyra skrev:

Håper dette er tull. Hvis ikke, du har selvsagt ingenting med å blande deg i om din niese skal bruke begge navnene sine til daglig eller ikke. Når hun har vært vandt med å bruke bare første fornavn i ti år, er det ikke rimelig å forvente at hun plutselig skal begynne å bruke begge. Og bare fordi du har valgt å gi ditt barn samme fornavn. Hvis detre er så viktig for deg, bør du gi ditt eget barn to navn og bruke begge. Da slipper dere også sammenblanding av jentene. 

Ingen tvinger jo noen. Men nå som min mor har begynt å bruke begge navnene også så tvinger det seg vel frem av seg selv- gjør det ikke? Ts

Skrevet

Det er ikke mulig at dette er reelt. Så lite selvinnsikt kan ikke noen ha. 

• Liker 16
Skrevet

En tiåring ga deg lov og du koste deg da de ble satt ut. Du er rar og barnslig. Kall ungen din noe annet. Og glem den kista. Høres nesten ut som om du har fått barn bare for å legge dine klamme hender på den. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

18CF6AAB-B9A1-4C40-8658-0E73778A38E7.jpeg

Anonymkode: 0d58e...3fb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan da kalle ungen min hva jeg vil og jeg var til og med snill og spurte niesen min om det var greit. Og alle i min vennekrets anerkjenner mitt valg. Min søster sier ingenting så da regner jeg med at hun samtykker. ellers ville hun vel protestert? Men dumt at hun og familien er så lite med oss- jeg ser dem nesten aldri lenger. Og nei dette er ikke troll. Og min mor er enig med meg- det er hun forresten i det meste jeg foretar meg. Hun og jeg er perlevenner   og hun synes min søster oppfører seg veldig rart som er så lite med oss som familie. Vi er så liten familie og burde være mye oftere sammen. Jeg tenker også på barna- viktig for dem å kjenne den gode samhørigheten. 

Ps: Jeg og min mann som er veldig enig med meg har mange venner rundt oss og er godt likt  Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere er rett og slett spik spenna gærne hvis dette er en seriøs tråd. Helt enig i at det er et problem at du har fått en datter som du vil kalle Anna. Er Anna et familienavn, eller er det bare du som kopierer navnet til niesen din fordi du synes det er fint? Kall datteren din lille Anna som ordner det seg i antakeligvis veldig få familieselskaper dere vil ha. 

Anonymkode: 6726e...9e6

• Liker 11
Skrevet

Du burde valgt et annet navn. Basta!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...