Gå til innhold

Koster det meg penger å opprette en ny brukskonto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Tenker å opprette en ny sparekonto på sbanken. Lurte på om jeg må betale noe for det? Har bare en konto der foreløpig, men skulle gjerne fordelt pengene på den kontoen over på en ny sparekonto. Takk for svar. Har lest litt på sbanken sine nettsider, og så vidt det er meg å forstå så er det gebyrfritt, men står at renta løper fra første krone. Hva vil det si?

Anonymkode: c8b73...0a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg veit er vel at du må betale gebyr dersom du skal ha kort tilknyttet kontoen. 

Mat renta løper fra første krone betyr at du tjener renter på pengene du har stående der. 

Anonymkode: ebb9b...9ac

Skrevet

Noen kontoer koster det penger å bruke (i praksis, særlig hvis det kort knyttet til kontoen), men det er kostnadsfritt å opprette dem. At renta løper fra første krone betyr at det ikke er minimumsinnskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har allerede bestilt kort (har bankkort fra sbanken og har betalt den årlige avgift for den også). Så trenger jeg egentlig noe nytt bankkort da? Er det ikke bare å overføre penger mellom egne konti? Eller må jeg automatisk betale avgift for det? Skal høre med banken på mandag, men er så ivrig på å åpne ny konto, så tenkte å forhøre meg her også 😅

Skrevet

Det er stort sett kostnadsfritt å overføre penger mellom egne konti. Merk at noen sparekontoer har begrensninger på anntall uttak (gjelder også overføringer). Du trenger ikke et kort til hver konto.

Det beste er, om du har kontroll, å betale alt med kredittkort og betale fakturen på kredittkortet på forfall fra konto. De fleste kredittkort har bounsordninger/tilbakebetaling/Eurobonuspoeng i en eller annen variant som med et visst forbruk er merkbart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, A-hunter skrev:

Det er stort sett kostnadsfritt å overføre penger mellom egne konti. Merk at noen sparekontoer har begrensninger på anntall uttak (gjelder også overføringer). Du trenger ikke et kort til hver konto.

Det beste er, om du har kontroll, å betale alt med kredittkort og betale fakturen på kredittkortet på forfall fra konto. De fleste kredittkort har bounsordninger/tilbakebetaling/Eurobonuspoeng i en eller annen variant som med et visst forbruk er merkbart.

Wow, tusen takk for kjempe fin informasjon, hilsen TS:-) 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede bestilt kort (har bankkort fra sbanken og har betalt den årlige avgift for den også). Så trenger jeg egentlig noe nytt bankkort da? Er det ikke bare å overføre penger mellom egne konti? Eller må jeg automatisk betale avgift for det? 

Nei. Du trenger ikke noe nytt kort, for du kan, som du selv skriver, overføre penger mellom egne konti, noe som er helt gratis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...