Gjest Mystisk Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Er det noen som har valgt/gifta seg i svart brudekjole,eller som vil det? synes det kan være sinnsykt fint med en typisk brudekjole,bare i svart! Hva synes dere?
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Ja! Om jeg noen gang skal gifte meg (noe som er lite sannsynlig) skal brudekjolen min absolutt være svart, og noe uteom det vanlige. En kunstner-soulmate av meg skal nemlig designe den.
Gjest gjesta Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 nei, det blir feil for meg. har alltid drømt om å stå hvit brud & vil det ska se ut som en brudekjole når det skjer kun en gang i livet
Gjest Mystisk Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 En kunstner-soulmate av meg skal nemlig designe den. Jasså,så gøy! er han/hun flink?
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Jasså,så gøy! er han/hun flink? Ja, hun er kjempeflink! Har malt mange bilder som er helt unike og nydelige, og jeg vet hun snart vil slå gjennom. Itillegg kan hun altså også designe brudekjoler. Årh, skulle ønske jeg hadde hennes talent...
tommeline Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Jeg var fast bestemt en stund på at jeg skulle gifte meg i svart brudekjole (så noen gamle familiebilder av bruder på 1800-tallet, og da var det jo vanlig med svart brudekjole). Har aldri hatt drømmen om å stå hvit brud. Men det blir bunadsbryllup for min del, og det er jeg strålende fornøyd med
flowerpower Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Moren min hadde mørk blå brudekjole da hun giftet seg i -52 Med et lite hvitt slør og nydelig blomster! Det var slett ikke vanlig på den tiden, men hun hadde funnet et nydelig stoff som hun bare visste at hun ville ha til brudekjole! Tøft gjort
Lillemilla Skrevet 26. april 2005 #8 Skrevet 26. april 2005 Jeg synes det er nydelig og ufattelig stemningsfullt å gifte seg i sort kjole på vinteren, og ha en hvit kåpe over. Jeg kommer likevel ikke til å gifte meg i sort da jeg for det første ønsker å være hvit brud, og for det andre synes jeg ikke det passer like godt på sommeren.. Her kan dere se hva jeg mener: http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil.../brud_sort1.jpg http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil.../brud_sort2.jpg http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil...4/brud_sort.jpg
Gjest celine Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 Kjolen min har sort bunnfarge, men med mønster i mange forskjellige sterke farger. Stilen vil jeg si er nesten litt indiansk. Jeg har valgt denne kjolen av tre grunner. For det første ville jeg aldri følt meg vel i en hvit kjole med blonder og "dilldall" på. Jeg er absolutt ikke typen som trives i uskyldshvitt, og prinsessedrømmer har jeg aldri hatt. (stritter med piggene bare ved tanken!) For det andre betyr kjolen ekstra mye for meg da den er et symbol på mine innbitte ambisjoner om å bli dyktig innenfor mitt fagfelt. Den var nemlig et slags frynsegode jeg fikk da jeg påtok meg min første selvstendige jobb innen bransjen. Var ikke ferdig utdannet da det skjedde, så det var en prøvelse for selvtilliten. Jeg brukte denne kjolen under en rettssak der jeg vant foreldreansvar og daglig omsorg for guttene mine, da med et helt annet tilbehør. Kjolen er dermed brukt i en livsviktig situasjon som endte lykkelig en gang før - en situasjon som var like viktig som bryllupet. (om ikke mye mer!) Jeg syns man bør gifte seg i et antrekk som man føler representerer seg selv. Føler man seg ikke vel i hvitt, så bør man velge en annen farge. Valg av brudekjolen har faktisk stor betydning for hvordan dagen min kommer til å bli. Tradisjon og samfunnsnormer har ingen betydning for meg iallefall!
Gjest celine Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil.../brud_sort1.jpg http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil.../brud_sort2.jpg http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil...4/brud_sort.jpg WOW!!! 8)
TeddyToria Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 WOW!!! 8) Ja, DET var flott! ...men enig i at det er finest i et vinterbryllup med de virkelig streke kontrastene! Lekkert - selv om det aldri ville vært noe for meg!
Lythande Skrevet 26. april 2005 #12 Skrevet 26. april 2005 Ja jeg har vurdert å gifte meg i svart da hvitt overhodet ikke er meg, sånn som det nå har blitt så blir underkjolen min svart og overkjolen burgunder - underkjolen vil synes ved ermene og nederst ved føttene. Den skal være middelalderinspirert.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #13 Skrevet 26. april 2005 Oldemødrene mine giftet seg i sort kjole med hvit blondebluse inni. Så det er ikke noe nytt og revolusjonerende for 2000-tallet i alle fall...
dyveke Skrevet 27. april 2005 #14 Skrevet 27. april 2005 Min kjole er grå og sort, men ikke noen typisk brudekjole i snittet. Kan ikke gifte meg i hvitt, kom bare til å føle meg utkledd og utilpass.
Gjest BC Skrevet 27. april 2005 #15 Skrevet 27. april 2005 Har du ikke bilde av kjolen din Celine???Ble skikkelig nysgjerrig!!!
Trampe Skrevet 27. april 2005 #16 Skrevet 27. april 2005 Jeg syns man bør gifte seg i et antrekk som man føler representerer seg selv. Føler man seg ikke vel i hvitt' date=' så bør man velge en annen farge. Valg av brudekjolen har faktisk stor betydning for hvordan dagen min kommer til å bli. Tradisjon og samfunnsnormer har ingen betydning for meg iallefall![/quote'] Helt enig i det celine sier her! Selv skal jeg gifte meg i en hvit kjole. Jeg har alltid drømt om å gifte meg i hvitt, det finnes ingen andre alternativer for min del. Jeg ville ikke reagert hvis jeg var i et bryllup der bruden valgte en mørk kjole.
Gjest celine Skrevet 27. april 2005 #17 Skrevet 27. april 2005 Har du ikke bilde av kjolen din Celine???Ble skikkelig nysgjerrig!!! Har ikke bilde, dessverre Har gått inn på hjemmesiden til Moschino (de som har laget kjolen) men finner den ikke der heller. En beskrivelse kan du imidlertid få som et plaster på såret. Kjolen har rund hals (ikke utringet), er ermeløs og når meg til rett over knærne. Den er ikke veldig trang, men følger kroppens fasong. Mønsteret går i horisontale linjer slik at den understreker byste og hofter. (Det ser ut som om jeg har større pupper enn det jeg har - jippi!) Mønsteret består av rundinger, trekanter, firkanter, blomster mm. og minner litt om finvevde indianske tepper. Bak midt på er det en splitt slik at det faktisk er mulig for meg å rekke bussen med den på :oops: Bunnfargen er tydelig sort, mens mønsteret er rødt, blått, orange, lilla, grønt, rosa, gult, hvitt og brunt i klare sterke farger. Tenkte jeg skulle ta en minicolorasjon på håret for å få litt mer farge - gjerne brunsort og klippe det kort og litt viltert til den store dagen. Regner også med å ha brunfarge på kroppen (Det måååå bli en solrik sommer!) Hvis jeg da i tillegg finner på noen lurestreker med både gjester og brudgom , blir dagen helt perfekt. Hvis noen hadde forventet å se meg som prinsesse, får de seg iallefall en overraskelse!
Gjest BC Skrevet 28. april 2005 #18 Skrevet 28. april 2005 Celine! Håper du legger inn et bilde av deg fra den store dagen! Høres ut som en skikkelig artig og utradisjonell kjole!
Gjest celine Skrevet 28. april 2005 #19 Skrevet 28. april 2005 Celine! Håper du legger inn et bilde av deg fra den store dagen! Høres ut som en skikkelig artig og utradisjonell kjole! Er litt sjenert for bilder på nettet, men vi får se hva jeg får til.. :oops: Vi gifter oss ikke før august, så det blir isåfall en stund til. :-)
TeddyToria Skrevet 28. april 2005 #20 Skrevet 28. april 2005 Så spennende Celine! Håper du i det minste kan legge ut et bilde av kjolen etterhvert...hodet ditt kan du jo evt. klippe bort! Kjolen din høres jo bare utrolig flott ut, fargesprakende og frisk! Spennende og ikke minst veeeldig originalt! :-) Jeg kunne ikke giftet meg i noe slikt, men synes det er veldig inspirerende og tøft at andre gjør det!!! August!?? Me too...og det er jo ikke såååå lenge til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå