AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 Skal snart på ferie til USA. Flyturen er underkant av 18 timer. Har aldri flydd så lenge før. Hva bør jeg kle meg i? Er mer enn vanlig (tror jeg ) opptatt av å kle meg bra. Er 50 år og skank. Har tidligere aldri vurdert joggebukse, men nå sniker tanken seg inn.... Råd og forslag mottas 😊 Anonymkode: 04749...9a1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Da jeg var på en lengre flytur så hadde jeg tights og en lengre topp, men det er noen år siden. Jeg hadde også skift med siden man føler seg litt ekkel etter en så lang flytur. Noen lette stoffbukser kan også fungere hvis joggebuksa ikke frister. Skjørt kan også fungere, men jeg liker det ikke siden sklir opp og lengre skjørt kan hekte seg fast i diverse. At antrekket er behagelig og ikke klemmer er det viktigste. Jeg ville også ha tenkt på at det kan bli kaldt når man er i lufta og at det kan bli varmt når man er på bakken. Så plagg som er lette å ta av og på. Jeg har gått i fella før og tatt for lite klær på, men da har det heldigvis vært kortere flyreiser. Anonymkode: ace86...117 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Skrevet 18. mai 2019 Kan det være lurt med mye behagelige klær? Og så ha med klesskift, og feks en klut du kan vaske deg selv på do med om du føler deg ekkel og svett etter 12 timer. Anonymkode: 4ae77...e48
stan Skrevet 18. mai 2019 #5 Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: kaldt når man er i lufta og at det kan bli varmt når man er på bakken Det er det viktigste. Klær som er behagelige og lette å ta av og på. De bør også være lette å putte i en bag eller noe. Så man slipper å gå å holde på masse klær. En nakkepute, et par varme sokker og et noise cancelling headset er det jeg har med på lange flyturer. 2
Belima Skrevet 18. mai 2019 #6 Skrevet 18. mai 2019 Ikke ta joggebukse, men finn en enkel litt penere langbukse og selvfølgelig flate sko. Ta heller en kardiganjakke i håndbagasjen hvis du er frossen. Regner også med at dere får teppe og pute på så lang reise. Personlig kunne jeg aldri gått i joggebukse andre steder enn hjemme eller på trening, i hvert fall ikke på en flyplass eller på vei til hotell/overnattingssted. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #7 Skrevet 18. mai 2019 Ei behagelig bukse er et must. Jeg liker at de er litt høye i livet, slik at jeg kan vri meg slik jeg vil uten å flashe noe... Varme sokker. Lag på lag på overkroppen, gjerne en singlet/tskjorte + skjorte + cardigan og et skjerf. Blir fort enten for varmt eller for kaldt. Pute. Anonymkode: 3e0cd...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 Har flydd flere turer på 12 timer: behagelig bukse/tights singlet, tynn genser, tynnere jakke (bes nattflyging fryser du mer) støttestrømper, vanlige sokker (fryser du lett på føttene?) truseskift våtservietter til kattevask og en deostift sko som er lette å ta på og av seg, og som gjerne er litt romslige siden føttene blir større av en lang flytur Anonymkode: faf2a...04f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 18 timers flyreise til usa? Hvor skal du? Hawaii? Eller mener du amerika? Det er Nord-Amerika som er USA. Ikke mellom-amerika og Sør-Amerika Anonymkode: cf22f...783
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 Sist jeg fløy langt hadde jeg på meg en behagelig strømpebukse og en myk og deilig ullkjole. Har også hatt på meg et behagelig skjørt med strikk i livet og en deilig skjorte i råsilke, med en cardigan i ull i håndbagasjen. Behagelige klær i gode materialer er tingen. Har man en god strømpebukse (jeg liker de i ull fra Pierre Robert godt), er det minst like behagelig som joggebukse. Anonymkode: 5f672...6ff 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 Myke og behagelige klær i lag på lag. Jeg pleier også å ha med meg et stort sjal som kan brukes som skjerf eller teppe, eventuelt legges under hodet som en pute. Anonymkode: 45a66...a06
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 Mitt tips er å drite i hvordan du ser ut. Det er ikke en sjel som bryr seg. Komfort kommer først. Ville tatt med/på: -Tannbørste og tannkrem -Øyedråper -En flat pute med memoryfoam for å sitte på -Bukser med skikkelig stretch -Veldig gode joggesko -Tynn ullgenser -Sminkefjerner, men helst droppet sminke Anonymkode: 6004c...e29 1
GjestSiden2006 Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 Kommer an på stilen din, men jeg reiser slik ca. Har flydd mange slike turer. Myk bukse, olabukse er ikke alltid vondt, om man har den beste passformen.
skruf Skrevet 18. mai 2019 #15 Skrevet 18. mai 2019 Jeg har hatt noen lange flyturer (lengste var 15 timer i ett strekk), og har da hatt på meg en behagelig kjole i bomull, tynn ullstrømpebukse som sitter høyt i livet, tynn ullcardigan (kan være kjølig inne i flyet) og flate sko (sneakers). Bruker også å ta med ullsokker sånn at jeg kan ta av skoene og ta på varme sokker Rett før landing så tar jeg av strømpebuksa og putter den og cardiganen i håndbagasjen (pga har reist til veldig varme land) sånn at jeg ikke vetter i hjel når jeg kommer ut. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #16 Skrevet 18. mai 2019 Som mange andre nevner her. Så er det behagelig å fly i strømpebukse og noe løst over. Så kan du justere temperaturen dit du skal med å enten ta den av, eller ha en bukse over. Anonymkode: 99e82...270
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #17 Skrevet 18. mai 2019 18t til USA.... Nope! 😊 Mellomlandinger? Ha flystrømper (kompresjonsstrømper), sko som er enkle å ta av og på, en komfortabel bukse som ikke strammer noe sted. Lurt å ha et sjal, noen ganger kan det bli litt kald "trekk". Anonymkode: e3682...403
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #18 Skrevet 18. mai 2019 På en slik flytur har jeg med en veske med litt ting i som er god å bære. I den har jeg et tynt stort ullskjerf (brettes lite, dekker hele kroppen som teppe utbrettet), ullsokker, liten håndkrem, noise cancelling headset med plug som passer til flyets underholdningssystem, eller eget nettbrett. Toalettsaker: en liten pose med vaskeklut (for håndkle), ansiktssåpe, ansiktskrem og sminke, tannkost og tannkrem, deo (husk 100 ml begrensning). Når du kommer av flyet er det himmelsk å ta et morgenstell på et restroom på flyplassen. Flydoene er små og vanskelige å gjøre slikt på. Anbefaler lette klær som ikke sitter så inntil, og flere lag så du kan regulere. En løs bomullsbukse som ikke krøller (lindex har mange typer), en pen t-skjorte, en cardigan (tynn og varm f.eks ull, tar lite plass i vesken). Skjerfet varmer også godt. Skifte undertøy venter jeg med til helt fremme. Truseinnlegg hjelper. Men alltid ha et undertøyskift og basic toalettsaker i håndbagasjen i tilfelle bagasjen blir litt forsinket. På flyet har jeg sko som er enkle å ta av og på, og komfortable å gå i. Sitter i setet med skoene av og ullsokker på. Alltid sko når man går, og på do. Noen ganger har jeg små sandaler i veska hvis veldig varmt dit jeg skal, så bytter jeg på flyplassen. Og nakkepute og en liten oppblåsbar pute til korsryggen. De har puter og tepper på flyet også. Anonymkode: 24ef0...451 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå