MortenMinstelønn Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 På T-banen satt ei jente og hostet konstant i 20 minutter. Takk skal du ha for at du var så tapper å gå ut den dagen. Jeg ble ikke forkjøla. Eller det husker jeg ikke kanskje jeg ble. Jeg fikk ikke influensa, men jeg fikk lungebetennelse. Sitter oppe kl 3 fordi jeg sliter med å puste. Hvorfor kan ikke syke holde seg hjemme? Pga hennes " tapperhet" har jeg ødelagt en viktig uke. Takk skal du faen meg ha! 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Enig! Hilsen en som er hjemme pga en syk kollega som gikk å hostet & snørret ved meg i flere dager👺 Anonymkode: 87f89...601 7
MortenMinstelønn Skrevet 18. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2019 Håper du er bedre. Fader, lungebetennelse er så jævlig. Hater å ikke få puste ordentlig. Pga en som bare hosta ut uten å bry seg.
MortenMinstelønn Skrevet 18. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2019 Får jo ikke sove når jeg knapt kan puste. Så gøyt atte:)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #5 Skrevet 18. mai 2019 På jobben ses det veldig ned på om man blir hjemme dersom man ikke er sengeliggende med feber. Så jeg føler ikke jeg kan. Har vært virussyk nesten hele senhøst, vinter og vår med litt opphold her og der, så det hadde vært litt vanskelig. Skulle gjerne ha holdt meg hjemme jeg, og hadde nok gjort det om jeg hadde hatt en jobb som er mulig å gjøre hjemmefra. Er lærer. Anonymkode: 83bd3...a2f 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #6 Skrevet 18. mai 2019 Kanskje hun var tom for mat hjemme /trengte medisiner fra abotek. +at hun verken hadde familie, venner eller råd til å hyre inn noen til å hente d. Alt er ikke svart og hvitt. Anonymkode: 38a7b...9f6 10
MortenMinstelønn Skrevet 18. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: å jobben ses det veldig ned på om man blir hjemme dersom man ikke er sengeliggende med feber. Så jeg føler ikke jeg kan. Har vært virussyk nesten hele senhøst, vinter og vår med litt opphold her og der, så det hadde vært litt vanskelig. Skulle gjerne ha holdt meg hjemme jeg, og hadde nok gjort det om jeg hadde hatt en jobb som er mulig å gjøre hjemmefra. Er lærer. Ok, litt forkjølelse skader ingen. Men ikke gå¨ut med lungebettennelse.
MortenMinstelønn Skrevet 18. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun var tom for mat hjemme /trengte medisiner fra abotek. +at hun verken hadde familie, venner eller råd til å hyre inn noen til å hente d. Alt er ikke svart og hvitt. Kanskje. Men tviler. Hun som ut som en vanlig skoleelev. Vurderer å ringe nå. Får ikke puste. Jeg er en av de som anser det å puste som en menneskerett. Endret 18. mai 2019 av MortenMinstelønn 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 12 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Ok, litt forkjølelse skader ingen. Men ikke gå¨ut med lungebettennelse. Du vet jo ikke om hun hadde det da. Mye man kan hoste av. Lungebetennelse smitter sjeldent sånn, det kommer av vanlig luftveisvirus eller bakterier man vanligvis har uansett. Så smitte kan du ha fått overalt. Men ja. Jeg har jo hostet jeg også i våres, litt forkjølelse kan være mye rart. Bronkitt har jeg også hatt tror jeg. Men om du ikke får puste er jo det ikke ålreit, så da kan det være lurt å få hjelp ja. Anonymkode: 83bd3...a2f 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 Alle de gangene jeg har blitt forkjøla har jeg hostet i 2-5 mnd i strekk. Når jeg kommer til det stadiet at jeg hoster konstant er jeg ikke smittefarlig lenger.Da hoster folk pga irritert/opprevet/groende vev, ikke pga sykdom som regel. Selv frykter jeg ikke hostere, for de har som regel etterdønninger. Mer oppmerksom på de som føler seg pjusk. Da ulmer det noe smittsomt. Anonymkode: 4c871...01d 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 2 timer siden, MortenMinstelønn skrev: Kanskje. Men tviler. Hun som ut som en vanlig skoleelev. Vurderer å ringe nå. Får ikke puste. Jeg er en av de som anser det å puste som en menneskerett. Hvis hun går på videregående risikerer hun å miste karakter i fag pga strenge fraværsregler. Jeg begynte i en jobb med høysmitterisiko, hadde sammenhengende periode med div. lufteissvirus i 3 mnd før immunforsvaret ble mer vant til situasjonen. Vil du ta den regningen over skatteseddelen, for at jeg skal drive dank hjemme med hosting og nysing? Man har ikke rett på sykepenger om man ikke er for syk til å jobbe. Hvis alle forkjølte skal sitte hjemme, medfører det svært høye kostnader for samfunnet. Nå er jeg selstendig nærimgsdrivende, og må være syk i over 16 dager før jeg kan få sykepenger. Hittil i år ville det kostet meg 6 uker uker uten inntekt om jeg skulle holde meg hjemme pga luftveisvirus. Anonymkode: 9eea6...eba 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 I Japan bruker de småsjuke munnbind, for ikke å smitte andre. Kanskje det er noe vi bør begynne med her også, i alle fall de som tar T-banen i rushtiden. Anonymkode: 1e4be...92d 1
Husholdning1 Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 Hvorfor ta kollektivtransport hvis man ikke vil bli syk? Kjør selv! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #15 Skrevet 18. mai 2019 Det er ikke sikkert det er hun som har smitta deg. Du kan ha fått smitten fra håndtaket på handlevognen i butikken, fra han som kremtet ved siden av deg mens du ventet på t-banen, fra kollegaen din som du delte brødkniv med til lunsj osv. Anonymkode: 15f3f...dfe 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #16 Skrevet 18. mai 2019 Jeg går alltid på jobb når jeg er syk. Gjør det med vilje og på trass. Er jeg så syk at jeg virkelig burde bli hjemme drar jeg allikevel på jobb, for så å dra hjem etter få timer. Hvorfor jeg gjør det? Jo fordi alle andre løper rundt å hoster og smitter, så da får de igjen med samme mynt. For noen uker siden ble jeg nesten alene på kontoret fordi alle ble syke da jeg gikk på jobb med nesten 40 i feber. Uka etter hadde ungen spy syka, jeg ble smittet men følte meg ikke kvalm på morgenen kun diaré, så jeg gikk selvfølgelig på jobb. Vipps var jeg nesten ensom på kontoret to dager til 😂 Anonymkode: 89f4c...42e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #17 Skrevet 18. mai 2019 Om en ikke vil bli syk, så må en jo holde seg hjemme, aldri gå utenfor døra.... Anonymkode: d7c9e...dec 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #18 Skrevet 18. mai 2019 Jeg har fått rundt å hosta i flere måneder nå og det er ikke pga virus. Men allergi. Snører gjør jeg også Falt den tanken deg inn eller vurderer du ikke at andre kan hoste fordi de har andre ting som plager dem. Mine barn har astma og kan hoste mye etter litt aktivitet. Smittsome er de ikke. Anonymkode: 2e1f7...032 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #19 Skrevet 18. mai 2019 Fordi en del av oss har jobber som ikke gjøres av andre hvis man ikke er til stede, og det å være syk er da bare ris til egen bak. Dessverre, men sånn har det blitt i et arbeidsliv som bare preges av stadig effektiviseringer, der det blir mer og mer individuelle oppgaver. Skulle jeg vært hjemme hver gang jeg hadde følt meg dårlig, så hadde jeg aldri kommet gjennom arbeidsdagene etterpå. Anonymkode: b7574...52d 4
enkefru Skrevet 18. mai 2019 #20 Skrevet 18. mai 2019 Man er jo gjerne smittsom FØR en blir syk også, og da vet man det jo ikke. Foreslår at TS holder seg inne, hjemme eller bruker munnbind selv når h*n er så redd for smitte 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå