Gå til innhold

endometriose

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei jeg vet ikke om jeg har kommet til rett side med dette innlegget, men jeg prøver her.

Jeg er 27 år og fikk konsantert endometriose for ca 2 måneder siden. det hele begynte med att jeg fikk såkalte sjokolade syster på høyre eggstokk, som jeg har vært og stokket hull på to ganger, men de kommer tilbake hele tiden. Jeg har en gutt på snart 4 år men har vældig lyst på flere barn, men jeg har skjønt det slik att det er små tjangser for det. jeg har også mye smerter. så det jeg lurer på er om det er noen her som har erfaring med denne sykdomen. så kanskje kan gi meg noen tips om muligheter for graviditet og eventuelt noe som kan lindre smerter.

Blir takknemlig for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har en venninne med samme diagnose. Hun prøvde i syv år å bli gravid. Prøvde da prøverørsmetoden, og ble gravid på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://members.tripod.com/Diane_10/

Her finner du masse informasjon om alt du lurer på.

Ønsker du å vite enda mer, søk på endometriose oppe til høyre her, og det kommer masse linker, alt fra populærvitenskapelige til mer tunge vitenskapelige artikler.

Lykke til - det går an å bli gravid selv om du har endio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
det hele begynte med att jeg fikk såkalte sjokolade syster på høyre eggstokk

Merket du cystene selv eller ble de oppdaget på annet vis???

Bare lurer siden jeg selv er til utredning nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt slike og de ble oppdaget ved en laparoskopi etter mange år med varierende smerter (lite i forhold til mange andre) og småblødninger absolutt hele tiden.

Hadde hatt mange undersøkelser pga blødninger, penslet livmormunnig, brent av slimhinner og masse frem og tilbake. Så fant de altså endio etter en lap. Ble operert i 98 og har ikke vært plaget en dag siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...