Gå til innhold

Arbeid hvor man kombinerer juss og psykologi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, neste år må jeg bestemme meg for hva jeg vill studere, jeg vil gjerne gjøre noe med psykologi OG juss... Er det noen som vet om studiet jeg må ta for å kunne jobbe innenfor ulike yrker hvor man må kunne både juss og psykologi? Og hvilke yrker dette vill være? 

Anonymkode: 84387...9c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnevern 

Anonymkode: bca57...873

Skrevet

Barnevern, rettspsykiater.. og sikkert mange andre felt.

Skrevet

Sosionom

Skrevet

Jeg har ikke studert psykologi, men jeg vet at juss er et krevende studie. Jeg ville nok vurdert om det ikke er å gape over for mye å ta begge deler. 

Gjest Fjeud
Skrevet
57 minutter siden, Ingeniør1989 skrev:

Jeg har ikke studert psykologi, men jeg vet at juss er et krevende studie. Jeg ville nok vurdert om det ikke er å gape over for mye å ta begge deler. 

Kan du ikke lese?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ingeniør1989 skrev:

TS er jo ute etter et studie som kombinerer juss og psykologi, som f.eks barnevern og sosialt arbeid. Ikke det å kombinere juss og psykologi som to separate studier. 

Anonymkode: 48107...5d9

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS er jo ute etter et studie som kombinerer juss og psykologi, som f.eks barnevern og sosialt arbeid. Ikke det å kombinere juss og psykologi som to separate studier. 

Anonymkode: 48107...5d9

Hvis man interesserer seg for juss eller psykologi er det sannsynligvis mest fornuftig å velge en av disse studieretningene. Hvis man tar juss som utgangspunkt tror jeg neppe du finner så mye av det i sosialt arbeid eller barnevern.  

Skrevet
1 time siden, Fjeud skrev:

Kan du ikke lese?

Jo. Antagelig bedre enn deg. 

Gjest Fjeud
Skrevet
2 timer siden, Ingeniør1989 skrev:

Jo. Antagelig bedre enn deg. 

Det kommer tydelig fram av svaret ditt😂

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med jus som fenger? Og med psykologi? Hvordan ser du for deg arbeidshverdagen? Vil du jobbe tett på mennesker?

Anonymkode: ac27a...991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...