Gå til innhold

Klær i 100% RAYON - er de behagelige å ha på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klær i 100% RAYON - er de behagelige å ha på? Eller er de klamme, slik som polyester o.l.?

Anonymkode: c4b1c...925

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Etter det som står her, er det kanskje ikke så dumt med klær i rayon(?)
"Viscose, rayon og modal. Tre stoffer laget av samme materiale - cellulose fra tre. Forskjellene ligger i stoffenes blankhet og slitesterkhet. Alle tre ligner på bomull, men tåler ikke like høye vasketemperaturer. Ved hjelp av forskjellige behandlingsmetoder, kan tekstilene etterligne også lin, silke og ull. Varmen slippes ut gjennom stoffet, og derfor er viscose, rayon og modal behagelige i varme og fuktige klima." https://www.dinside.no/okonomi/rett-pa-huden/62186595

Hva mener dere om rayon?

AnonymBruker
Skrevet

Harry

Anonymkode: 34d1f...8c6

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Harry

Anonymkode: 34d1f...8c6

Hvilke stoffer bruker du helst i klær?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gode eller dårlige erfaringer med klær i rayon? (Bluser, bukser etc som er rett mot kroppen). Blir det fort klamt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med rayon. Blir ikke klamt. Føles behagelig mot huden, langt fra polyester etc. Har noen bluser i rayon jeg liker veldig godt, de krøller også lite.

Anonymkode: 72dd6...c2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har god erfaring med rayon. Blir ikke klamt. Føles behagelig mot huden, langt fra polyester etc. Har noen bluser i rayon jeg liker veldig godt, de krøller også lite.

Anonymkode: 72dd6...c2d

Takk! :hjerte:

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg elsker klær i Modal. Det er faktisk noen av de beste jeg har. De er veldig tunge i stoffet og faller fint. Modal blir ofte brukt i dyre merke klær faktisk. Og jeg må si det holder seg helt supert kan absolutt ikke forveksles med polyester.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, lillemy02 skrev:

Jeg har funnet ut at jeg elsker klær i Modal. Det er faktisk noen av de beste jeg har. De er veldig tunge i stoffet og faller fint. Modal blir ofte brukt i dyre merke klær faktisk. Og jeg må si det holder seg helt supert kan absolutt ikke forveksles med polyester.

Takk :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...