Gå til innhold

Er det greit? Høylytt hagefest på 17.mai....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

17 år gammel jente som tydeligvis er hjemme alene. Hagetelt og musikkanlegg i hagen. Nå har hun/de spilt høy musikk siden kl 1600. Dunkene bass.  Sendte moren en sms kl 1930. Musikken ble skrudd litt med i 10 min. Begynner å bli temmelig sliten av dette. Når er nok nok? 

Anonymkode: 74221...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl 23. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker 24.00 på 17-mai, men man skal ikke sprenge trommehinnene til naboene heller. Kan du ikke snakke med jenta selv, og bare si at det er greit med musikken, bare litt lavere? 

Anonymkode: 53e78...82d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke greit. Skal ta hensyn til naboene

Anonymkode: 89ec4...207

Skrevet

😂 Å huff. Har de virkelig spilt musikk helt til kl 19.30. Stakkars deg. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sitter akkurat og diskuterer dette med samboer ettersom nabojenta her også har hagefest med dundrende musikk og fulle ungdom som ligger i grøftene... For vår del synes vi det er innafor så lenge det ikke er for ofte, og de ikke holder på hele natta. Et par/tre ganger i løpet av sommeren frem til 01-02 tiden overlever vi.

Derimot hadde jeg ikke håndtert og bodd i leilighet hvor naboen hadde festet hver helg, om det så "bare" var til kl. 23.00

Anonymkode: b8e4f...c52

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Oktoberknøttet skrev:

😂 Å huff. Har de virkelig spilt musikk helt til kl 19.30. Stakkars deg. 

Fra kl 1600. Dvs i over 6 timer....Og hun hadde også fest natt till i dag....

Anonymkode: 74221...6f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det alkohol inne i bildet? Isåfall kan du bare ringe politiet og si at festen har eskalert!

Anonymkode: d881a...bfd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La ungene få kose seg. Møkka folk som må klage på absolutt alt. Tragisk.

Anonymkode: ae454...d89

• Liker 8
Gjest Krampus
Skrevet

Det syns jeg man kan tåle på spesielle dager. 

AnonymBruker
Skrevet

Rundt midnatt hadde jeg ville ringt politiet, for dette er vel ikke noe fest det har blitt varslet om. 

Anonymkode: 298b0...ab5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt ut til midnatt. Etter det, hadde jeg blitt direkte sur. 

Unntak: Dersom det var gitt nabovarsel. 

Anonymkode: 40193...9d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La ungene få kose seg. Møkka folk som må klage på absolutt alt. Tragisk.

Anonymkode: ae454...d89

Så fordi man ikke gidder å høre på dundrende vass til langt på natt så klager man på absolutt alt? Den må du nesten utdype

Anonymkode: 536d7...954

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det alkohol inne i bildet? Isåfall kan du bare ringe politiet og si at festen har eskalert!

Anonymkode: d881a...bfd

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt midnatt hadde jeg ville ringt politiet, for dette er vel ikke noe fest det har blitt varslet om. 

Anonymkode: 298b0...ab5

Seriøst? Er folk så lite rause med hverandre at man ringer politiet for slike bagateller?  Hvis man allerede plages av musikken kl.19.30, så  det vel TS det er noe galt med. Litt må man da tåle, hvis ikke bør man bosette seg langt inni skogen. 

Anonymkode: b8e4f...c52

• Liker 13
Skrevet

Så dårlig gjort av deg å sende moren nelding. Nå har hun latt 17-åringen ha fest, gitt henne tillit, og så klager du til moren. Hun trenger ikke bli bekymret uten grunn, og høy musikk er vel det mest uskyldige på en fest. 

Jeg er for at naboer skal ta hensyn. Men når det er fest en sjelden gang så er det helt greit. Skjønner at det kan være slitsomt å høre på, men litt får du tåle syns jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Så dårlig gjort av deg å sende moren nelding. Nå har hun latt 17-åringen ha fest, gitt henne tillit, og så klager du til moren. Hun trenger ikke bli bekymret uten grunn, og høy musikk er vel det mest uskyldige på en fest. 

Jeg er for at naboer skal ta hensyn. Men når det er fest en sjelden gang så er det helt greit. Skjønner at det kan være slitsomt å høre på, men litt får du tåle syns jeg.

Det vet vel du i grunn ingenting om 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Siden 16 og 17 mai er fest dager sånn egentlig så må du nok bare tåle det, etter klokka 24 burde dem dempe seg betraktelig, og etter klokka 2 på natta skal det være ganske tyst. 

Anonymkode: 2ebbf...ea6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naboen hadde russefest natt til 17 mai,  og russefrokost fra 07.00, så videre fest fra 17.00 til 23.00 ca.  Det har skjedd en gang og det unner jeg ungdommen deres. 

Anonymkode: 4d11c...e66

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet vel du i grunn ingenting om 

Regnet med det iom at festen fortsatte etter at moren fikk beskjed og kun musikken skrudd ned. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare tidspunktet som gjelder for nabostatene. Der finnes lover og forskrifter for hvor høy desibel støyen måler. Overskrider støyen det lovlige desibelnivået, så er det fullt lovlig å klage på støyen uansett tid på døgnet. Hadde bassen fra anlegget dundret gjennom stua mi i timesvis på et uakseptabelt volum, så hadde jeg ikke nølt med å klage, både til festarrangøren og/eller politiet.

Anonymkode: 2eca5...b0b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...