Gå til innhold

Montere panelovn loddrett...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å montere en panelovn loddrett på veggen? Vil det ødelegge mye av varmefordelingen i rommet? Bor i en blokk, og har nå panelovnen montert under et stort stuevindu. Jeg vet at det også er anbefalt å montere panelovn under et vindu, men det gjør at jeg ikke kan ha planter over vinduet når ovnen står på (da stryker plantene raskt med). Så jeg forsøker å finne en løsning på hvor jeg da kan plassere panelovnen.

Anonymkode: 4bf46...c10

Skrevet

Altså vri dem 90 grader? Ville ikke ha gjort dette før jeg hadde visst hva fabrikanten har å si om saken. Intern varmefordeling kan godt være avhengig av hvordan ovnen er satt opp. Hvor sitter feks sensoren til termostaten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, skrue said:

Altså vri dem 90 grader? Ville ikke ha gjort dette før jeg hadde visst hva fabrikanten har å si om saken. Intern varmefordeling kan godt være avhengig av hvordan ovnen er satt opp. Hvor sitter feks sensoren til termostaten?

Takk for svar! Jeg fant ut i etterkant med litt googling at de er en dårlig idé. Men det skal visstnok finnes noen panelovner som er ment å stå på høykant. Ser at innlegg #3 også har linket til et par slike.

Anonymkode: 4bf46...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...