Gå til innhold

Kan jeg å barnet mitt klare oss på 10 000 kr i mat å fornøyelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det veldig lite? Barnet er 11 år. 

Anonymkode: 85b76...318

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I året? Nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det bør gå helt fint. Jeg har samme sum disponibelt til meg, en tenåring og en i barnehagealder. Budsjett her er: 

5000 mat
1000 drivstoff
1000 lommepenger og diverse (til fornøyelser, småting etc)
1000 helse og uforutsett (setter inn på bufferkonto hvis det ikke blir brukt)
1000 gaver og høytider (sparekonto)
1000 buffer (sparekonto)

Anonymkode: 2d71c...596

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det veldig lite? Barnet er 11 år. 

Anonymkode: 85b76...318

Nei, det synes jeg ikke er lite.

Anonymkode: a9f7c...e00

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Du kan ikke kjøpe alt du vil, men med et bevisst forhold til til bruk av penger så vil det være nok.

Anonymkode: 94088...094

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha råd til både mat, fornøyelser og sparing 

Anonymkode: a314f...a82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk akkurat 150 kroner under statens veiledende satser for livsopphold, innen sosialhjelp. Det er 6150,- for voksen enslig og 4000 for en 11-åring. Da skal gjerne dette livsoppholdet bidra til mye annet enn mat og fornøyelser også. Som telefon, internett, helse, klær. Så nei, det er overhodet ikke lite.

Anonymkode: b8284...108

AnonymBruker
Skrevet

Hva er fornøyelser? Badeland og tivoli?

Matposten burde ligge på 4-5000kr. Så 5000 til badeland i måneden skal nok gå bra?🤷‍♀️🤔🙃

Anonymkode: b41e0...583

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker kanskje litt kjedelig med å sette opp budsjett osv, men det er gøy når det går sport i det! Hvis du virkelig går inn for det, kan helt sikkert matbudskjett gå mye ned. Følg med på tilbud, lag mat søndager og frys ned i porsonspakninger. Bak scones og brød selv og frys ned. Kjøp faste pålegg i hverdagen. Kjøp største pakning oster, de holder lenge. Jeg kjøper 1 brunost, 1 gulost , ca tre bokser tunfisk og syltetøy med lite sukket til hverdags. Eller jeg bytter ut tunfisk med makrell i tomat eller sardiner.

I helgene kjøper jeg egg, ett kjøttpålegg og cornflakes( som holder i tre helger pr pakke) ikke noe spontankhøp utenom. 

Jeg liker å småhandle spontant, og har satt grensen til 500 i måneden. Bedre det enn å ikke unne seg den fine toppen på salg. Det skal være gøy å være økonomisk, og jeg har kjøpt spontant sjeldnere og sjeldnere fordi jeg har økonomi i bakhodet. Du bør klare deg veldig fint med den summen på dere to i måneden. Finn ut hva du vil prioritere og hva som ikke er så viktig. 

Anonymkode: 8a79d...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du vil nok sulte ihjel i mnd 2. Så ille er det.

Anonymkode: 7a945...aec

AnonymBruker
Skrevet

Spesifiser, i måneden? Ja! Da er 10.000,- raust for 2 personer.

Anonymkode: 56710...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Burde virkelig ikke være noe problem. Jeg bruker det samme på en voksen og tre barn. Litt mer når vi har ferie. 

Anonymkode: d32d3...cb6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...