Snutus Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Jeg liker ikke tradisjonen der brudeparet må opp på stolene å kysse hver gang gjestene klirrer på glassene. Noen forslag til hvordan jeg kan unngå dette?
fant Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Du kan kanskje få toastmaster til å opplyse om at dere ikke ønsker klirring i glass ved festens start, men det vil vel sikkert være noen som prøver seg allikevel... Tror nok det er vanskelig å unngå
Arwen Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Tror ikke det er til å unngå. Jeg var veldig negativ på forhånd, men taklet det helt fint de få gangene det skjedde.
TeddyToria Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 ...tror dessverre også det er vanskelig å unngå, for det er jo ikke vi som bestemmer akkurat det - det er jo gjestene som tar initiativet. Og når de tramper, så skal jo foreldrene opp - særlig dumt det da, synes jeg, i og med at det ikke er alle som har to foreldre! Husk at du nok blir rent ned med kyss når brudgommen går på toalettet også, og han likeså når du forlater din plass ved bordet - er jo tradisjon det også, at brud og brudgom skal kunne kysses av de single en siste gang...
Arwen Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 ...tror dessverre også det er vanskelig å unngå, for det er jo ikke vi som bestemmer akkurat det - det er jo gjestene som tar initiativet. Og når de tramper, så skal jo foreldrene opp - særlig dumt det da, synes jeg, i og med at det ikke er alle som har to foreldre! Husk at du nok blir rent ned med kyss når brudgommen går på toalettet også, og han likeså når du forlater din plass ved bordet - er jo tradisjon det også, at brud og brudgom skal kunne kysses av de single en siste gang... Har aldri hørt om gulvtramping og kyssing jeg :o det skjedde ikke hos oss..
TeddyToria Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Har aldri hørt om gulvtramping og kyssing jeg :o det skjedde ikke hos oss.. Hadde ikke hørt om det jeg heller...men det siste halvåret har vi vært i hele tre bryllup der trampeklapp betyr "opp og kysse" for foreldrene!!! :o
Arwen Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 herregud, mamma og pappa hadde ikke skjønt noen ting
Trampe Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 Har ikke hørt om noen av de jeg. Altså - når det klirres i glassene skal brudeparet opp og stå på stolene og kysse? Og når det trampeklappes skal foreldrene opp og kysse? Og når han må på do så er det fritt frem for alle single å kysse meg? Merkelig :o :o :o
TeddyToria Skrevet 25. april 2005 #9 Skrevet 25. april 2005 Har ikke hørt om noen av de jeg. Altså - når det klirres i glassene skal brudeparet opp og stå på stolene og kysse? Og når det trampeklappes skal foreldrene opp og kysse? Og når han må på do så er det fritt frem for alle single å kysse meg? Merkelig :o :o :o Ja, alle single av det motsatte kjønn har sin siste sjanse...som det kalles! Blir som regel med et kyss på kinnet da! Det er i hvertfall noe jeg har opplevd i hvert eneste bryllup jeg har vært i...selv om jeg ikke hopper i taket av det akkurat!
Trampe Skrevet 25. april 2005 #10 Skrevet 25. april 2005 hmm... Når jeg ikke har hørt om det, tviler jeg vel på at vennene våre har hørt om det. Kanskje vi slipper unna? Vi er første par ut i vår krets som gifter oss, så det blir mange single venner som kan kaste seg i kyssinga...
Gjest gjesta Skrevet 25. april 2005 #11 Skrevet 25. april 2005 Jeg håper det skjer, for jeg holder ikke ut lenge uten å kysse kjæresten min Syns det er en søt tradisjon, gjør meg ingenting.
solisol Skrevet 25. april 2005 #12 Skrevet 25. april 2005 Det er tradisjon hos oss iallefall. Der er det kyssing i alle vinkler Gutta er ikke vanskelige å be, sist satt de bare å ventet på at brudgommen skulle reise seg. Jeg synes det er en koselig skikk jeg, og har ikke noe i mot å få kysser på kinnet. :kysse:
Mrs. K Skrevet 25. april 2005 #13 Skrevet 25. april 2005 For de som ikke vil kysses av single, gå på do samtidig :-)
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #14 Skrevet 25. april 2005 Sist bryllupp jeg var i gikk alle mennene i tog bort til bruden og kysset henne på kinnet når brudgommen gikk på do, og vica verca. Syns sånne "selskapsleker" er kjedelige og pinlige jeg. Men skjønner jo at andre syns det er morsomt.
tommeline Skrevet 25. april 2005 #15 Skrevet 25. april 2005 Hmm... har bare vært borti klirring i glassene og kyssing for brudeparet. Ikke hørt om trampingen for foreldrene og at de single kan kysse brudeparet. Gjør ingenting for meg om gjestene i vårt bryllup ikke har hørt om det heller...
Coria Skrevet 26. april 2005 #16 Skrevet 26. april 2005 Tramping i gulvet har jeg alltid lært at betyr at man skal kysse under bordet. Vi hadde de en gang og mye klirring på glassene, men jeg syntes egentlig bare det var morsomt.
Caramba Skrevet 26. april 2005 #17 Skrevet 26. april 2005 Dette er morsomme tradisjoner! har man invitert til bryllup, så får man finne seg i at gjestene finner på litt sprell!
Snutus Skrevet 26. april 2005 Forfatter #18 Skrevet 26. april 2005 Litt sprell må man vel tåle, men jeg synes likevel ikke at det høres spesielt morsomt ut å gå opp og ned av en stol når jeg har kjole med slep og finsko.
Gjest Brudeberta Skrevet 26. april 2005 #19 Skrevet 26. april 2005 Jeg synes det er helt greit med klirring og tramping. Har vært i to brylluper der man løper i tog bort til brud/brudgom og kysser på kinnet når den andre er på do. Og det er en kjempeartig lek, som passer fint inn hvis det blir for mange laaange og kjeeedelige taler :-)
smilepia Skrevet 26. april 2005 #20 Skrevet 26. april 2005 Alle disse tradisjonene var nye for meg intill for noen år siden. Så det er ikke sikkert alle gjestene vet om tradisjonene heller - dermed kan noen brudepar slippe "billigere" unna. Jeg lurer bare litt på om jeg må "avklare" med noen om hva som er tradisjonen hjemme. Ellers vet jeg jo ikke hva som blir forventa når folk slår i glass eller klapper ;-) Av sprell fra gjestene sin side er uansett disse av de mer uskyldige. og vil heller ha dem, enn det søsteren min ble utsatt for (brudesengen fyllt med kaffe & sukker og sengetøyet gjemmt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå