AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #1 Skrevet 17. mai 2019 Dette er en observasjon jeg har gjort over flere år. Har også konfrontert flere kvinner (venninner, kvinnelige kollegaer, bekjente, familie) og alle blir like sure når jeg sier at alle kvinner har dårlig selvtillit. Hvorfor blir dere så sure damer? Føler du deg truffet? Hvorfor ikke bare innrømme at dere har dårlig selvtillit og prøv å gjør noe med det? Det er slitsomt for oss menn at dere er så usikre på dere selv. Anonymkode: 754c1...988 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #2 Skrevet 17. mai 2019 Jeg har ikke så dårlig selvtillit, problemet mitt er vel heller at jeg føler ingen tilhørighet til noe, så det er vel der usikkerheten kommer fra. Anonymkode: 634e8...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #3 Skrevet 17. mai 2019 Jeg har dårlig selvtillit på noen spesifikke ting. Det er fordi jeg ble mobbet på ungdomsskolen. Det å bli ropt "æsj" etter hver dag i flere år setter spor, selv om de som gjorde det bare er noen usle idioter. Husker jeg så meg selv i speilet og hadde en stor klump i magen fordi jeg følte det var grusomt at jeg var så stygg. Jeg trodde det jo selv. I dag i voksen alder får jeg alltid høre at jeg er utrolig pen, og jeg synes ikke jeg er stygg lengre når jeg ser meg selv i speilet, men jeg føler meg ofte litt liten likevel. Jeg har også ingen forståelse for at noen orker å være venn eller kjæreste med meg, selv om vennene mine sier bare positive ting om meg og at jeg er utrolig hyggelig, morsom osv. Kjæresten min er den peneste mannen jeg noen sinne har møtt og jeg er ikke den eneste som synes det for å si det sånn. Folk sier rett ut at han er dritdeilig. Han beundrer meg. Det forstår jeg ikke helt. Jeg føler meg egentlig ikke bra nok for han. Jeg synes det er så mange utrolig flotte damer han kunne ha valgt, men han valgte meg. Jeg må jo være flott i hans øyne da. Jeg jobber med meg selv, og jeg har hatt en stor fremgang mtp at jeg ikke lengre får en klump i magen når jeg ser meg selv i speilet. Jeg vet jeg har en utrolig bra personlighet, at jeg er mer intelligent enn de fleste (som jeg ikke bare tror, men som jeg vet pga mensa-test) og at jeg også er mer interessant som person enn mange. Jeg er veldig jordnær og utrolig snill og omtenksom. Kjæresten min merker ikke noe av at jeg på noen punkt er usikker på meg selv. Det finnes ikke slitsomt for han, og han er heller ikke en så dårlig person at han blir sliten av at folk ikke synes de er perfekt på alle folk. Han er altså ikke som deg. Og det er jo derfor jeg er glad i han. Folk reagerer nok på det du sier fordi du er forhåndsdømmende. Om du har bestemt deg for at alle kvinner er usikre på seg selv så vil du uten at du vet det selv snakke til alle kvinner på en måte som gjør at de blir usikre på seg selv. Du er en person som bryter folk ned i stedet for å bygge dem opp. Rådet til deg er dermed at du må jobbe med deg selv og dine holdninger i stedet for å be andre jobbe med seg selv. Det stemmer ikke at alle kvinner har lav selvtillit, men det vil du aldri finne ut av når du har bestemt deg for det på forhånd. Anonymkode: 1df84...643 12
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #4 Skrevet 17. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir dere så sure damer? Jeg blir alltid sånn passe sur når folk prøver å tillegge meg meninger eller egenskaper jeg ikke har. Inkludert dårlig selvtillit. På hvilket grunnlag mener du damer generelt har dårlig selvtillit? Vennligst begrunn utsagnet. Det er så slitsomt med menn som slenger ut av seg ubegrunnede påstander på tror de har rett bare fordi de er menn. Anonymkode: 87a6f...d9e 26
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #5 Skrevet 17. mai 2019 Jeg har dårlig selvtillit ja. Hadde ikke blitt sur hvis noen hadde kommentert det, det er jo sant🤔 jeg henger meg opp i detaljer om meg selv, sammenligner meg med andre, ja liker ikke meg selv i det hele tatt egentlig. Anonymkode: 8d797...0e1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #6 Skrevet 17. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er en observasjon jeg har gjort over flere år. Har også konfrontert flere kvinner (venninner, kvinnelige kollegaer, bekjente, familie) og alle blir like sure når jeg sier at alle kvinner har dårlig selvtillit. Hvorfor blir dere så sure damer? Føler du deg truffet? Hvorfor ikke bare innrømme at dere har dårlig selvtillit og prøv å gjør noe med det? Det er slitsomt for oss menn at dere er så usikre på dere selv. Anonymkode: 754c1...988 Det er slitsomt for mange kvinner med usikre menn som tror de er så bra, matcho og må eventuelt sende dickpics og tøffe seg unødvendig for selvtilliten deres generelt er på bunn. Eller når de ikke takler avisning og den dårlige selvtilliten blir truffet og de forandrer seg til ekle tapere som er frekke i kjeften. Anonymkode: 9e7f5...509 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #7 Skrevet 17. mai 2019 En ekte gentlemann ville aldri ha skrevet det som ts gjør. Ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 6a0e3...b3a 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #9 Skrevet 17. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er en observasjon jeg har gjort over flere år. Har også konfrontert flere kvinner (venninner, kvinnelige kollegaer, bekjente, familie) og alle blir like sure når jeg sier at alle kvinner har dårlig selvtillit. Hvorfor blir dere så sure damer? Føler du deg truffet? Hvorfor ikke bare innrømme at dere har dårlig selvtillit og prøv å gjør noe med det? Det er slitsomt for oss menn at dere er så usikre på dere selv. Anonymkode: 754c1...988 Mansplaining er utrolig slitsomt. Anonymkode: 8458e...83c 15
absinthia Skrevet 17. mai 2019 #10 Skrevet 17. mai 2019 Det er fordi vi ofte har litt mer selvinnsikt og selvfølelse. 9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #11 Skrevet 17. mai 2019 Jeg tror ikke oppegående mennesker går rundt med høy selvtillit mesteparten av tiden. En kvinne som forsøker å gi inntrykk av det, vil jeg ikke være sammen med. Anonymkode: 2d5b6...fae 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #12 Skrevet 17. mai 2019 Lurer faen meg jeg også på! Selv om ikke alle kvinner er like går det igjen noe hos veldig mange, men jeg har jo sett kvinner som faktisk har selvtillit også. Men ja, jeg legger merke til det du skriver. Jeg føler ikke det bare er menn sin feil, men kvinner påvirker hverandre. Min mor har heller ikke særlig god selvtillit. Når hun har havnet i forhold med en mann så har hun alltid gitt fra seg all makt. Til og med nå som hun er singel må hun ringe til barnefar for å høre om enkelte ting er greit. Hun mener selv hun har god selvtillit. I tillegg ser jeg at hun har hatt veldig behov for å føle seg spesiell. Hun lot seg lure så til de grader av en mann en gang, som viste seg å være skikkelig farlig for psyken. Men denne mannen visste hva han skulle si. Lurer på hvorfor mamma ble en av de han plukket seg ut (han hadde hatt forhold før). Spiller på utseendet, at hun er så spesielt mye finere enn andre damer og for alderen, ikke eldes som andre osv... hvorfor er det alltid dette som går igjen når menn manipulerer kvinner? Anonymkode: a14a4...183 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #13 Skrevet 17. mai 2019 Jeg blir også sur når det kommer en bedreviter å mener at han veit noe om meg og min personlighet. Du må gjerne utdype hvorfor du mener at «alle» kvinner har dårlig selvtillit. Kanskje sånne menn som deg som ser ned på kvinner er en av grunnene til det? Anonymkode: 4d620...852 5
Callisto83 Skrevet 17. mai 2019 #14 Skrevet 17. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er en observasjon jeg har gjort over flere år. Har også konfrontert flere kvinner (venninner, kvinnelige kollegaer, bekjente, familie) og alle blir like sure når jeg sier at alle kvinner har dårlig selvtillit. Hvorfor blir dere så sure damer? Føler du deg truffet? Hvorfor ikke bare innrømme at dere har dårlig selvtillit og prøv å gjør noe med det? Det er slitsomt for oss menn at dere er så usikre på dere selv. Anonymkode: 754c1...988 De blir sikkert ikke sure, de blir bare veldig skuffet over at noen kan finne på å si noe så dumt.. 😂 6
Gjest Kritt Skrevet 17. mai 2019 #15 Skrevet 17. mai 2019 Jeg blir også muggen og oppgitt om noen sier at ALLE kvinner er sånn eller slik, eller evt at ALLE menn er sånn. Slik stigmatisering er bare fordummende og sier mest om den som uttrykker det. Når det er sagt er det nok noe i det at mange menn har bedre selvtillit enn mange kvinner. Kvinner er typisk mer selvkritiske og ydmyke. Menn buser ofte på enten de har den nødvendige kunnskap/kjennskap eller ikke. Men som sagt, dette gjelder selvfølgelig ikke alle.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #16 Skrevet 17. mai 2019 Hvem spør om slikt? 😮😮 Anonymkode: 7c223...e5a 1
Gjest #Rasshøl Skrevet 17. mai 2019 #18 Skrevet 17. mai 2019 Her på kg. virker det som om "alle" kvinner har dårlig selvtillit. Det er ikke realiteten. Jeg har aldri hatt spesiell dårlig selvtillit. Og tror de fleste vokser og får bedre selvtillit jo eldre vi blir.
Gjest Krampus Skrevet 17. mai 2019 #19 Skrevet 17. mai 2019 Jeg får bedre og bedre selvtillit etterhvert som jeg blir eldre. Driter mere og mere i hva andre synes om meg, det hjelper masse. Men tror alle, menn som kvinner har dårlig selvtillit på en eller annen måte basert på hvilken situasjon vi er i. En person som har full tiltro til egne evner uansett hva de gjør tror jeg er sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #20 Skrevet 17. mai 2019 Jeg har liten selvtillit fordi jeg som liten eller rettere sagt gjennom hele barneskolen og ungdomsskolen opplevde mobbing. Baksnakking, trakassering, fysisk vold, you name it. Er det kanskje dette du vil høre om? Grunnen til hvorfor så mange, uansett kjønn, sliter med seg selv? Eller mente du dårlig selvtillit i sammenheng med det ytre, utseende? Jeg er flink på fasader. Hver dag på videregående smilte og snakket jeg, til tross for at mange av dem var tidligere skolekamerater fra barndommen som enten var med på utestengingen eller bare overså situasjonen for å ikke bli et offer selv. Så har jeg dårlig selvtillit, ja. Klarer aldri å finne de rette ordene, snakker for mye og angrer etterpå, går andre veier for å unngå folk som jeg ikke liker og så videre. Jepp, jeg har dårlig selvtillit! Eller bare paranoia, men hvem vet? 😂 Ha allers god 17-mai folkens. Anonymkode: 29a07...a6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå