Gå til innhold

"god bedring"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva er mest normalt å svare når noen sier det?

Anonymkode: 93de2...928

AnonymBruker
Skrevet

«Takk» ?

Anonymkode: dd96b...2a9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk! (Hvis det er ment som et ønske om god bedring fordi du er syk).

MEN noen sier god bedring som herketeknikk og frekkhet i diskusjoner på KG også....

Anonymkode: 2d57c...831

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEN noen sier god bedring som herketeknikk og frekkhet i diskusjoner på KG også....

Ja nei, man merker jo fort om det var ment som et godt ønske om man er syk. Eller hersketeknikk fordi man er uenig. Synes det er unødvendig når folk sier sånt, det er såå spydig og usaklig. Så hvis det var det TS, så drit i vedkommende og tenkt at du er over dem :) 

Anonymkode: dd96b...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og sier takk, fordi det er det normale og høflige svaret, men jeg syns også det blir litt rart når jeg er i gradert sykmelding fordi jeg ikke klarer å stå i en full stilling.

Alle skal liksom lure på hvordan det går, om jeg har blitt bedre, hvordan jeg har det, også selvfølgelig alle disse "god bedring" fra de som vet at jeg er gradert sykmeldt.

Jeg har mest lyst til å be de dra til helvete og la meg få fred til å selv finne ut om jeg har det bra, eller ikke...

Anonymkode: 6c81f...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier takk. Spør de hvordan det går så sier jeg at det svinger fra dag til dag (evt time for time hvis det er noen som vet hva jeg feiler).

Anonymkode: 82a02...249

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg sier takk. Spør de hvordan det går så sier jeg at det svinger fra dag til dag (evt time for time hvis det er noen som vet hva jeg feiler).

Anonymkode: 82a02...249

Jeg og.

Er det noen jeg kjenner litt så kan jeg til og med finne på å si "jeg vet ikke".

Spør meg igjen senere, liksom......

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

I det første tilfellet svarer man "takk".

I det andre tilfellet svarer man "takk i like måte".

Anonymkode: db714...ee8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hippie shake.

Anonymkode: fd4d3...c7e

AnonymBruker
Skrevet

så dere sier bare "takk" altså, ikke f.eks "takk for det" eller noe mer enn bare takk? føler meg så "rar" når jeg bare sier "takk", vet ikke om det bare er meg som tenker sånn ..

AnonymBruker
Skrevet

I det første tilfellet svarer man "takk".

I det andre tilfellet svarer man "takk i like måte".

Anonymkode: db714...ee8

Når jeg skriver pleier jeg skrive "Takk det samme", siden jeg er fra østlandet, men sier "takk i lige måde", når jeg sier det.

AnonymBruker
Skrevet

så dere sier bare "takk" altså, ikke f.eks "takk for det" eller noe mer enn bare takk? føler meg så "rar" når jeg bare sier "takk", vet ikke om det bare er meg som tenker sånn ..

Jeg sier takk, også smiler jeg litt og virker hyggelig.

Det er liksom en del av hele den sosiale-samspill pakka. De riktige ordene, sammen med de riktige ansiktsuttrykkene og gestene.

Men så forandrer jeg også gjerne fort temaet til noe annet, for å bli ferdig med høflighetsfrasene...

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Eller hersketeknikk fordi man er uenig. Synes det er unødvendig når folk sier sånt, det er såå spydig og usaklig. Så hvis det var det TS, så drit i vedkommende og tenkt at du er over dem

Når noen føler for å bruke hersketeknikker overfor en, så betyr det at en person har sagt noe som sikkert må ha gått veldig inn på den som bruker slike hersketeknikker. Når en gjerne treffer spikern på hodet, så får en servert hersketeknikker, i mangel på noen innskytende og gode argumenter.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det brukes i forhold til herske teknikk "i life måde"

Hvis det brukes i forhold til helsesituasjon  "takk" 

Anonymkode: fc4bf...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...