Cathie Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Denne boken hadde jeg for mange år siden.. Og der var det en oppskrift på noen kjempegode glasserte epler! Fikk så ufattelig lyst på disse eplene nå! Ingen som tilfeldigvis har denne boken eller en knallgod oppskrift på glasserte epler *Godtesyyyyyk*
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Hmm.. jeg har ikke Bestemor Ducks oppskriftsbok, men Mikke Mus sin. Her er denne oppskriften: Brilles glaserte epler Du trenger: 4 epler 4 pølsepinner 1 dl hasselnøttkjerner eller mandler 1 ss smør Glasur: 1 dl sukker 2 ss vann 1 ss eddik Og slik gjør du: 1. Ha ingrediensene til glasuren i en kasserolle og sett den ved middels varme på platen.La det koke ved svak varme til den blir svakt gul og litt tykk. Det tar ca. 5 min. Prøv om glasuren er ferdig ved å slippe en dråpe av glasuren ned i en kopp vann. Stivner dråpen og blir som karamell, er glasuren ferdig. Du kan også bruke ferdig karamellsaus. 2. Vask eplene og tørk dem godt. Fjern stilken og stikk en pølsepinne inn der hvor stilken satt. Smør en form og legg eplene med litt avstand i denne. 3. Øs så på glasuren over eplene med en skje. 4. Strø over de hakkede nøttene. 5. La eplene stå kaldt en stund til glasuren stivner. Mye enklere å lage og godt er det hvis du bare har eplene i en form og setter eplene i ovnen ved 250 grader i 20 minutter. La eplene avkjøles litt. Stikk så en pinne i dem så du har noe å holde i når du spiser dem. I stedet for nøttekjerner kan du strø kokosmasse eller rosiner eller revet sjokolade over eplene.
Cathie Skrevet 25. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2005 Åhhh.. tror den var lik!!! Tusen masse takk!!! Du redda kvelden min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå