AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #1 Skrevet 16. mai 2019 Hei, for to uker siden var jeg syk og leverte da egenmelding. Så ble jeg syk igjen to dager denne uken. Egentlig skulle jeg til lege for å få sykemelding for disse to dagene, men det ble vanskelig. Kan jeg dra til legen neste uke og få sykemelding for disse dagene, eller går ikke det? Kan jeg levere egenmelding igjen med så kort mellomrom i sykdomsperioden? Og hvis jeg ikke får til noen av delene.. så er det vel ikke verre enn at jeg ikke får lønn for dagene jeg var syk? Jeg sa ifra til sjefen min og noen andre steppet inn. Anonymkode: 25ad9...efc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #2 Skrevet 16. mai 2019 Du får ikke sykemelding for de dagene nei. Legen tilbakedaterer ikke sykemelding Anonymkode: d32e0...dad 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 Du må levere ny egenmelding Anonymkode: d32e0...dad
Gjest Fridaanette Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 (endret) . Endret 16. mai 2019 av Fridaanette
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 Du skal gi beskjed samme dag hvis du trenger sykemelding. Du kan levere ny egenmelding, men de to tilsammen skal ikke overskride tre dager. Anonymkode: 32d79...77a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 Jeg leste at det måtte gå 16 kalenderdager mellom hver egenmelding man bruker, så jeg er akkurat innafor. Men det blir to egenmeldinger på til sammen fire dager. Går ikke det da? Hva gjør jeg da i så fall, har det noen konsekvenser om jeg dropper den å skrive den ene egenmeldingen annet enn at jeg ikke får lønn for dagene? 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal gi beskjed samme dag hvis du trenger sykemelding. Du kan levere ny egenmelding, men de to tilsammen skal ikke overskride tre dager. Anonymkode: 32d79...77a Anonymkode: 25ad9...efc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste at det måtte gå 16 kalenderdager mellom hver egenmelding man bruker, så jeg er akkurat innafor. Men det blir to egenmeldinger på til sammen fire dager. Går ikke det da? Hva gjør jeg da i så fall, har det noen konsekvenser om jeg dropper den å skrive den ene egenmeldingen annet enn at jeg ikke får lønn for dagene? Anonymkode: 25ad9...efc Hvis det er 16 dager mellom siste og første egenmeldingsdag i de to periodene så kan du bruke det. Om du kan droppe egenmelding varierer litt fra hver arbeidsplass. Der jeg jobbet tidligere var sjefen raus med ubetalte sykedager (vi fikk feks heller en ubetalt fridag enn å bruke opp egenmelding hvis vi bare var syke i 1 dag) men noen anser dette som ugyldig fravær, og får man for mye av det så kan det være oppsigelsesgrunn. Så hør med sjefen din:) Anonymkode: 7c9bc...8a4
TøydukkeAnna Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 Er arbeidsplassen din IA-bedrift? Dette vil ha mye å si på reglene rundt dette
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 Tusen takk for svar. Jeg så feil og ser nå at det var 17 kalenderdager mellom sykefraværene, så om jeg har forstått rett burde det gå å levere to egenmeldinger. 🙂 Anonymkode: 25ad9...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå