AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #1 Skrevet 16. mai 2019 Ja her kan jeg sikkert møte på mye kritikk , men det får gå. Vi hører til en skole som er en mottaksskole, det er også i ett område med veldig mange flyktninger, så klassen er delt femti femti med norske og utenlandske. Jeg er IKKE rasistisk, men jeg hører at barna som begynner der har tendens til å begynne å ta etter for litt dårligere norsk. Jeg tenker også på miljøet, mange har en annen kultur, og det kan bli tungvint rundt bursdager når foreldrene ikke forstår at ikke alle fire søsknene er invitert, f eks. Har kjente med barn der, og hører mye ulikt. Generelt har skolen gode resultater, på elevundersøkelse og annet. Nabobarna skulle dit, men må bare de av ulike årsaker valgt privatskoler. Gutten vår blir eneste på denne skolen nå. Vi har fått tilbud om plass på skolen som er litt lenger unna , det er 10 min ekstra å gå, men fin helg ny sykkelvei, men så tenker jeg på kidnappere. Tenk om han møter på noen skumle på denne landeveien som bare er enveiskjøring? Det er heller ingen argument at det er best å høre til nærskolen pga naboer, for alle rundt oss går på private skoler eller på den skolen som vi nå har fått tilbudt plass. Eneste ulempen er at lillesøsteren har fått plass i barnehagen rett ved nærskolen, nabo venner er veldig glade for at vi skal gå der, og de vil også bruke nærskolen når skoletiden kommer. Lillesøsteren vil altså få to tre venner i nærområde som kommer på nærskolen. Om storebroren skal begynne på den andre , så ser jeg ikke vits i at hun begynner i den barnehagen. Da kan hun heller begynne i en helt ved oss, som er mindre. Jeg er veldig usikker. Om han begynner på den andre så kommer han med alle barnehage vennene. Nå som naboene skal på privatskoler, så er det jo ingen han kjenner igjen. Klassen er også veldig stor. 44 elever, de skiller de ikke før andre klasse. Anonymkode: 3611d...9b4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #2 Skrevet 16. mai 2019 Send nå ungen på nærskolen. Det er ingen grunn til å la være. De er så små at de finner seg venner veldig lett, og de har ingen tanker om dette som ikke vi putter i hodet deres. Anonymkode: e78e0...32a 15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 Ungene mine går i en barnehage som tar inn mange barn rett fra asylmottak, og det er absolutt ikke et problem. Litt kulturelle utfordringer i starten, men så går det seg til, og ungene lærer språket lynfort! Det er ikke noe garanti for at han vil være venn med barnehagevennene innen juleferien selv om de begynner på samme skole. Når det gjelder avstanden, så er det i hvert fall rundt her, en regel på at skolebarn ikke får gå til skolen alene før tredje klasse. Det som derimot snakker veldig mot nærskolen for min del, er den enorme klassen de skal ha i første klasse. Jeg synes det er helt bak mål å ikke dele fra første klasse. Anonymkode: e4f8c...30c 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 Jeg ville ikke tenkt så mye på hvem han kjenner og ikke, dette endrer seg fort når de begynner på skolen. Min gutt kjente noen av de han kom i klasse med fra før, men det er helt andre barn som er vennene hans nå (2. klasse). Det er derimot en fordel å ha noen klassekamerater som bor i nærheten, så hvis han ikke får det, og alle i nærheten av dere skal gå på den andre skolen, så ville jeg nok heller valgt den. Anonymkode: 52795...5fe 7
Diamant20 Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 Ungen bør ikke sykle før 3/4. Klasse ettersom barnet kan skape skumle situasjoner fordi barnet sykler ganske mye saktere enn de eldre barna og tenker ikke alltid over at noen kommer i full fart.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 Akkurat nå, Diamant20 skrev: Ungen bør ikke sykle før 3/4. Klasse ettersom barnet kan skape skumle situasjoner fordi barnet sykler ganske mye saktere enn de eldre barna og tenker ikke alltid over at noen kommer i full fart. Han skal naturligvis ikke gå eller sykle før fjerde klasse, han skal ha SFO før den tid. Anonymkode: 3611d...9b4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 Hvis det er en mottaksskole så antar jeg at flyktningene som du kaller dem (du vet det er alle barn fra utlandet som havner på mottaksskole, ikke bare flyktninger?) går i egne mottaksklasser. Jeg jobber på mottaksskole, de er nesten ikke sammen med klassen sin. De har musikk, noen engelsk og kunst og håndtverk sammen med klassen. Pluss at de spiser der. Inntil de kan så godt norsk at de kan i vanlig klasse. De andre barna "tar ikke etter" og blir dårlige i norsk. I alle dager. Anonymkode: 3903d...ca3 23
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er en mottaksskole så antar jeg at flyktningene som du kaller dem (du vet det er alle barn fra utlandet som havner på mottaksskole, ikke bare flyktninger?) går i egne mottaksklasser. Jeg jobber på mottaksskole, de er nesten ikke sammen med klassen sin. De har musikk, noen engelsk og kunst og håndtverk sammen med klassen. Pluss at de spiser der. Inntil de kan så godt norsk at de kan i vanlig klasse. De andre barna "tar ikke etter" og blir dårlige i norsk. I alle dager. Anonymkode: 3903d...ca3 Har ikke hørt noe om at de ikke er en del av klassen , de er det på denne skolen altså . Anonymkode: 3611d...9b4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 Du tenker på kidnappere? Hvor ofte skjer det egentlig? Hvordan kom du til å ta det med i vurderingen? Og den derre:" Jeg er ikke rasist, men..."... Anonymkode: 71b87...f93 30
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker på kidnappere? Hvor ofte skjer det egentlig? Hvordan kom du til å ta det med i vurderingen? Og den derre:" Jeg er ikke rasist, men..."... Anonymkode: 71b87...f93 Jeg ønsker jo beste utgangspunkt for barnet mitt. Sosioøkonomisk og miljø messig. Anonymkode: 3611d...9b4 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #11 Skrevet 16. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker jo beste utgangspunkt for barnet mitt. Sosioøkonomisk og miljø messig. Anonymkode: 3611d...9b4 Med tanke på det sosioøkonomiske har ditt utdanningsnivå og antall bøker mest å si. Og gode resultater på skolen tilsier jo at miljøet er godt? Anonymkode: 93fd4...a63 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #12 Skrevet 16. mai 2019 Er det mye kidnapping rundt der du bor??? Anonymkode: 52165...3f5 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #13 Skrevet 16. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja her kan jeg sikkert møte på mye kritikk , men det får gå. Vi hører til en skole som er en mottaksskole, det er også i ett område med veldig mange flyktninger, så klassen er delt femti femti med norske og utenlandske. Jeg er IKKE rasistisk, men jeg hører at barna som begynner der har tendens til å begynne å ta etter for litt dårligere norsk. Jeg tenker også på miljøet, mange har en annen kultur, og det kan bli tungvint rundt bursdager når foreldrene ikke forstår at ikke alle fire søsknene er invitert, f eks. Har kjente med barn der, og hører mye ulikt. Generelt har skolen gode resultater, på elevundersøkelse og annet. Nabobarna skulle dit, men må bare de av ulike årsaker valgt privatskoler. Gutten vår blir eneste på denne skolen nå. Vi har fått tilbud om plass på skolen som er litt lenger unna , det er 10 min ekstra å gå, men fin helg ny sykkelvei, men så tenker jeg på kidnappere. Tenk om han møter på noen skumle på denne landeveien som bare er enveiskjøring? Det er heller ingen argument at det er best å høre til nærskolen pga naboer, for alle rundt oss går på private skoler eller på den skolen som vi nå har fått tilbudt plass. Eneste ulempen er at lillesøsteren har fått plass i barnehagen rett ved nærskolen, nabo venner er veldig glade for at vi skal gå der, og de vil også bruke nærskolen når skoletiden kommer. Lillesøsteren vil altså få to tre venner i nærområde som kommer på nærskolen. Om storebroren skal begynne på den andre , så ser jeg ikke vits i at hun begynner i den barnehagen. Da kan hun heller begynne i en helt ved oss, som er mindre. Jeg er veldig usikker. Om han begynner på den andre så kommer han med alle barnehage vennene. Nå som naboene skal på privatskoler, så er det jo ingen han kjenner igjen. Klassen er også veldig stor. 44 elever, de skiller de ikke før andre klasse. Anonymkode: 3611d...9b4 Er dette i en kommune som begynner på A? Anonymkode: a49c1...4a4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #14 Skrevet 16. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette i en kommune som begynner på A? Anonymkode: a49c1...4a4 Hehe ja ? Anonymkode: 3611d...9b4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #15 Skrevet 16. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han skal naturligvis ikke gå eller sykle før fjerde klasse, han skal ha SFO før den tid. Anonymkode: 3611d...9b4 Hæ? Hva har SFO med om han går eller sykler å gjøre? 🤔 Anonymkode: fe554...851 2
Sirah Skrevet 16. mai 2019 #16 Skrevet 16. mai 2019 Akkurat det med kidnapping tror jeg neppe du skal legge alt for mye vekt på i avgjørelsen din... Hva ønsker barnet selv? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #17 Skrevet 16. mai 2019 Hadde tatt skolen som ligger et stykke unna. Ti min. er jo ingenting. Anonymkode: 96793...b8e
The Kitten Skrevet 16. mai 2019 #18 Skrevet 16. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja her kan jeg sikkert møte på mye kritikk , men det får gå. Vi hører til en skole som er en mottaksskole, det er også i ett område med veldig mange flyktninger, så klassen er delt femti femti med norske og utenlandske. Jeg er IKKE rasistisk, men jeg hører at barna som begynner der har tendens til å begynne å ta etter for litt dårligere norsk. Jeg tenker også på miljøet, mange har en annen kultur, og det kan bli tungvint rundt bursdager når foreldrene ikke forstår at ikke alle fire søsknene er invitert, f eks. Har kjente med barn der, og hører mye ulikt. Generelt har skolen gode resultater, på elevundersøkelse og annet. Nabobarna skulle dit, men må bare de av ulike årsaker valgt privatskoler. Gutten vår blir eneste på denne skolen nå. Vi har fått tilbud om plass på skolen som er litt lenger unna , det er 10 min ekstra å gå, men fin helg ny sykkelvei, men så tenker jeg på kidnappere. Tenk om han møter på noen skumle på denne landeveien som bare er enveiskjøring? Det er heller ingen argument at det er best å høre til nærskolen pga naboer, for alle rundt oss går på private skoler eller på den skolen som vi nå har fått tilbudt plass. Eneste ulempen er at lillesøsteren har fått plass i barnehagen rett ved nærskolen, nabo venner er veldig glade for at vi skal gå der, og de vil også bruke nærskolen når skoletiden kommer. Lillesøsteren vil altså få to tre venner i nærområde som kommer på nærskolen. Om storebroren skal begynne på den andre , så ser jeg ikke vits i at hun begynner i den barnehagen. Da kan hun heller begynne i en helt ved oss, som er mindre. Jeg er veldig usikker. Om han begynner på den andre så kommer han med alle barnehage vennene. Nå som naboene skal på privatskoler, så er det jo ingen han kjenner igjen. Klassen er også veldig stor. 44 elever, de skiller de ikke før andre klasse. Anonymkode: 3611d...9b4 Du overtenker ikke litt? 8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #19 Skrevet 17. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hva har SFO med om han går eller sykler å gjøre? 🤔 Anonymkode: fe554...851 At han ikke skal sykle eller gå. Før han går i femte. Anonymkode: 3611d...9b4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2019 #20 Skrevet 17. mai 2019 Skal han kjøres til nærskolen da? La barna gå til skolen, de har godt av det og du slipper å lage trafikkfarlige situasjoner for alle barbar under skolen! Du fremstår noe kunnskapsløs. Sjangsen for kidnapping er omtrent lik null, mye større fare for å komme i en bilulykke på veien. Ville valgt nærskolen, de blir fort kjent med klassekameratene. Anonymkode: ff273...b24 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå