Gå til innhold

Te i presskanne

Anbefalte innlegg

Gjest theteamaker
Skrevet

Jeg har kommet over en presskanne for te og nå lurer jeg litt på blandingsforholdene for å lage en god te. Hvor mye te skal jeg ta i forhold til vann? Jeg tror beholderen rommer ca. 1,2-1,3 L. Hvor mange teskjer te bruker jeg til denne? Er det noen forskjell på grønn te, svart te og chai te når man lager i kanne? Skal teblandingen være i hele tiden eller lar jeg det bare trekke en viss tid og så fjerner teblandingen før servering?

Gjest Anonymous
Skrevet

grønn te skal bare trekkes i tre minutter, eller så blir den bitter. du kan lage teen i presskanna, men hell den over i kaffekanne forbeholdt te eller termos. sort te skal heller ikke trekke lenge, urte teer og frukt teer uten koffein,bør være i presskanna hele tiden, så smaker de sterkere og mer. chai te kan fåes både m grønn,sort og som ren urte te, sjekk selv hva du har. litt store daglivare butikker og alle helsekoster har gode krydder,frukt og urte teer.

Skrevet

For oss som ikke frekventerer spesialbutikkene så ofte funker det fint med Twinings Earl Grey i løsvekt, 3-4 ts pr l vann. I min press-tekanne er det slik at jeg har teen i sila, slår vann over og "pumper litt" før jeg lar stempelet stå oppe og teen trekker noen minutter. Så trykker jeg stempelet helt ned slik at teen ikke lenger trekker. Viktig å varme opp tekanna først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...