Gå til innhold

Hvor lang tid før skal jeg ha beskjed om hvor/når jeg skal på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber turnus på et tiltak, men pga. at ungdommen på tiltaket har fått permisjon til å reise til foreldrene, er bedriften pliktig å plassere meg ved et annet tiltak der det er behov. Ringte og maste både mandag, tirsdag og i går og fikk bare beskjed om at de ikke visste enda hvor det ble behov for meg fordi de egentlig var nok med folk på de andre tiltakene.
Hvis jeg sent i kveld i 23-tiden blir oppringt av et tiltak langt unna som sier jeg skal møte der på overlapp kl. 08:00 imorgen tidlig og dette medfører at jeg må stå opp typ. 03:00 på natten for å kjøre kl: 04:00, så må det kunne finnes noen regler på at jeg skal ha et visst antall timer hviletid før eller noe? Slik at jeg kan si at jeg i så fall ikke møter opp på tiltaket før kl. 12:00 eller noe, fordi jeg har krav på så mange timer hviletid før jeg må kjøre... eller at det finnes noe regler på at man skal ha beskjed et havt døgn før man blir omplassert til et annet tiltak enn hvor jeg har min faste arbeidsplass? 
Det eneste jeg kan se i arbeidsavtalen er at det står hvor min faste arbeidsplass er. Det må da være noen regler for hvor lang tid i forveien jeg skal ha beskjed når jeg blir omplassert til et annet tiltak som ligger flere timer unna?

Anonymkode: 3cd07...b4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen som vet?
Prøver å finne ut om jeg som fast ansatt har krav på noe ifht. varsling - om jeg f.eks. kan ha krav på å få beskjed et døgn i forveien eller noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på 14 dager før. Men ved ekstraordinært kan du bli beordret. Da skal du ha 100% overtid

Anonymkode: cf5aa...cfb

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er vel ikke helt sånn. Jeg vet jo i turnus at jeg skal på jobb imorgen, men det var i utgangspunktet jobb på mitt faste tiltak. Så det jeg lurer på er når det da blir endringer slik at jeg ikke skal på jobb på mitt faste tiltak, men at de velger å bruke meg på et annet tiltak som ligger to timer lengre unna enn mitt tiltak, hvor lenge i forveien skal jeg få denne informasjonen. Synes ikke det er rett at når mitt tiltak har overlapp kl. 12:00, så når de da sender meg til et annet tiltak og jeg får beskjed på kvelden før at det tiltaket jeg skal til ligger to timer lengre unna enn mitt tiltak og i tillegg har de overlapp kl. 08:00 på morran. Jeg kjøret da forbi mitt tiltak kl. 06 på morran på vei til det tiltaket de plasserer meg på for en natt. Og ikke kl. 12 som er vanlig overlappingstid som står i min arbeidskontrakt. 

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det vel 100% overtid frem til 12. Og om dette tiltaket er to timer lengre borte enn det vanlige, hadde jeg skrevet timer fra kl 06. 

Anonymkode: 393be...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...