Gå til innhold

Jeg får aldri besøkt mormor fordi jeg alltid er forkjølet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun bor på hjem og det er snart 6 mnd siden jeg har besøkt henne. Etter jeg begynte å jobbe i barnehage hangler jeg eller er syk hele tiden og kan da ikke besøke henne. Fortvilt jeg nå 😔

Anonymkode: 0f885...4f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta på munnbind - problem solved

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

ta på munnbind - problem solved

Tror faktisk det vil forvirre henne veldig.. hun er dement og på mange områder utrygg. Jeg tenkte tanken tidligere men min mor og tante mente jeg var gal som i det heltestatus vurderte det. 

Heldigvis får hun en del besøk da...

Skrevet

i andre deler av verden er munnbind helt vanlig, vil du kalle de gale også? 

hva mor og tante sier bør ikke kontrollere deg, du er da voksen

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

i andre deler av verden er munnbind helt vanlig, vil du kalle de gale også? 

hva mor og tante sier bør ikke kontrollere deg, du er da voksen

Leste du at hun er dement og kan bli forvirret av at ansiktet er skjult? 

Anonymkode: 09934...8c5

• Liker 12
Skrevet (endret)

Har du fått beskjed fra sykehjemmet om at du ikke kan komme om du er forkjølet? Jeg har spurt dem (flere steder) om det var greit selv om vi snufset hele gjengen og det var aldri noe problem. Det kommer jo an på om hun er spesielt utsatt pga sykdom/svakhet selvsagt. Husk at de ansatte møter stort sett på jobb selv om de snufser litt. Du kan umulig ha vært sååå syk i seks måneder at du ikke kan besøke henne. Ring dem og hør. 

Husk: håndvask og sprit når du kommer inn 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Spør om dere kan møtes utendørs. Det er så fint vær nå at det skulle ikke være noe problem. 

Anonymkode: 32095...5bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet 12 år på et sykehjem og det er jo ikke sjelden at en av oss ansatte var forkjølet. Hadde vi alle vært borte ved forkjølelser så hadde ingen vært på jobb. Omgamgssyke, streptokokk og andre smittsomme sykdommer skjønner jeg men ikke forkjølelse. Du kan jo evt ringe og spørre personalet, men kan ikke tenke meg at de sier at det ikke ikke er greit å komme.

Anonymkode: e6ea5...577

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Til og med på nyfødtintensiven får man komme inn om man er forkjølet, så veldig rart om det ikke går på ett eldrehjem..... 

( var 3 måneder på intensiven med min prematurbaby, slapp inn når jeg var forkjøla , men hadde feber en dag og da slapp de meg ikke inn.)

Hvis det bare er noe du tror så ville jeg ringt å snakka med de, er ikke vanlig dette, så mulig du har misforstått. Forkjølelse er vel uansett ikke smittsomt.

Anonymkode: bdf7a...564

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden kan du ikke besøke henne? Med mindre hun har en sykdom med svikt i imunforsvaret eller noe så er da ikke en forkjølelse noe problem? Har aldri hørt om sånne regler på hjem. Har selv hatt en dement mor som vi besøkte mye, også med barnehagebarn. Faktisk var det også vanlig at de kom fra barnehagen i nærheten og småskolen på besøk der for å synge osv.

Anonymkode: 1dd81...c23

• Liker 2
Skrevet

Er dette med at du ikke kan besøke henne hvis du er litt snufsete noe du har kommet til selv, eller har du faktisk fått beskjed om det av de ansatte der hun bor?

For det er nemlig litt i overkant hysterisk, hvis det ikke er noen slags antibiotikaresistent bakterie eller andre uhumskheter du har. 

Jeg har hatt foreldre på sykehjem i flere år, og har aldri fått blitt nektet å komme på besøk om man er litt forkjølet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bestemt av mormors «barn» på familieråd. (En av dem går på cellegift, kan ja noe med saken å gjøre. )Ja jeg er voksen, mrn utrolig hvor mye min mor og hennes søsken kan bestemme likevel. Trodde egentlig at det var hjemmet sine regler også, men utfra svar her så skal jeg sjekke med de. Om jeg får klarsignal derfra tar jeg turen i helga uansett.

Takk for oppklarende svar. 

Mvh lettet Ts 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem, og det er alltid noen som er forkjøla. Både pasienter og ansatte. Høres rart ut at de nekter deg å dra dit. De kan umulig vite at det garantert er forkjølte folk der allerde😆

Anonymkode: 1b9fc...0ce

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bestemt av mormors «barn» på familieråd. (En av dem går på cellegift, kan ja noe med saken å gjøre. )Ja jeg er voksen, mrn utrolig hvor mye min mor og hennes søsken kan bestemme likevel. Trodde egentlig at det var hjemmet sine regler også, men utfra svar her så skal jeg sjekke med de. Om jeg får klarsignal derfra tar jeg turen i helga uansett.

Takk for oppklarende svar. 

Mvh lettet Ts 

Disse tantene dine bestemmer ikke dette. Fagkunnskapen har de ansatte. Hør med dem og dra på besøk om de synes det er greit. Så lenge ikke du har omgangssyke eller alvorlige smittsomme sykdommer så er jeg omtrent sikker på at de sier det samme de har sagt til meg: det er helsefremmende for henne om du kommer!

Din mor og dine tanter/onkler bestemmer ikke dette. 

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta en tur til legen og ta noen blodprøver, siden du er så mye syk. Det er vanlig å bli syk ofte når man begynner i barnehage, men voksne pleier å bli frisk igjen ganske raskt. Om den ene forkjølelsen følger den andre kan det være du mangler noe.

Selv fikk jeg påvist kraftig d-vitamin-mangel etter et halvt år i barnehage med kronisk forkjølelse. Ekstra store doser hele året siden da har hjulpet, selv om jeg i mellomtiden har flyttet til en annen by. Nå kan jeg plukke opp et virus, være litt tufs en dag og så bli frisk, når jeg før ville hanglet i to uker og fått halsbetennelse.

Anonymkode: 3381c...e32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...