Gjest grønn... Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Hva kommer bryllupet ditt til å koste (eller har kostet)? Hva slags bryllup har/skal du ha? Hvor mange gjester kommer, og hvordan blir dagen? Noe som har gode tips for å gjøre det på en litt mindre kostbar måte?
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Bryllupet våres kommer til å koste ca.30 000kr. Vi skal ha 35gjester, og femretters middag. Vi sparer en del på lokale og kokk, da sambo jobber på det stedet festen skal holdes. (Har ikke regnet med bryllupsreise i summen.)
Calla Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Bryllupet våres kommer til å koste ca.30 000kr. Vi skal ha 35gjester, og femretters middag. Vi sparer en del på lokale og kokk, da sambo jobber på det stedet festen skal holdes. (Har ikke regnet med bryllupsreise i summen.) Glemte å logge meg inn... :oops:
Trampe Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Ca 30 000 på oss også. Utenom reisa. Det er mye å bruke penger på..men vi lager mye selv og sparer penger på den måten.
Miori Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Vi er vel oppe i 80 000 tenker jeg... uten bryllupsreise...
Snutus Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Vi er vel oppe i 80 000 tenker jeg... uten bryllupsreise... Noe sånt på oss også.
fant Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Tror nok vi kommer opp i 150.000,-.... :o Skal ha 90 gjester til middag og 40 ekstra til kaffe, skal leie lokale med servering, 3 retters middag
TeddyToria Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 *kremt* Joda, nærme et 6-sifret beløp vi også gitt... Dvs. vel så det, for bare middagen kommer på 85 000,- (det er jo for 70 stk med 3-retter, kake, kaffe og all drikke - samt mottakelse da) på restaurant med alt inkludert!!! :o Og så var det alt det andre... Blir ikke noen reise med det første da, for å si det sånn!
Mrs. K Skrevet 25. april 2005 #9 Skrevet 25. april 2005 I underkant av 10.000 kr. Vi var ca. 40 til resepsjon og 120 til middag. Tidenes spleiselag - har skrevet om det på "byggeplassen" Hilsen Trille
Minerva Grey Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 Ca. 75 000,- for 56 gjester til 3-retters middag. Dette er uten bryllupsreise. Steder man kan spare: Klær Mat & drikke (leie selskapslokale og stå for servering selv - selv catering er billigere enn hotell/restaurant så lenge man selv står for drikkevarene) Transport - lån onkels bil, ikke lei veteran/limo/kjerre Musikk - laptop med MP3 funker bra, du trenger slett ikke levende musikk Frisør - er det noen i slekta/venneflokken som kan hår og sminke, så pris deg lykkelig. Dette blir fort dyrt! Steder man kan spare inn men det kanskje ikke er like lurt: Fotograf - ofte, men ikke alltid, får du det du betaler for Ringer - disse skal helst vare resten av livet, bedre at du vet hva du får enn at 'knallkjøpet' fra utlandet viser seg å være fake
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 Tenkte ca 60.000,- men har ikke satt opp budsjettet så jeg aner egentlig ikke...
Eliza Doalot Skrevet 26. april 2005 #12 Skrevet 26. april 2005 Vi er oppe i ca 115.000. Det inkluderer alt utenom bryllupsreise. Vi skal ha 75 pers, 4-retters middag på hotell.
carina81 Skrevet 26. april 2005 #13 Skrevet 26. april 2005 Vi har ikke satt opp noe endelig Busjett enda, men regner med i underkant av 90 000kr+ Bryllupsreise.. Håper ikke vi kommer høyere iallefall!! Sparer ganske mye på hjelp fra venner/familie/bekjente: fotograf(en god venn av oss-får billigere pris), kjenner sminkør og frisør så de tar det svart, søsteren min er grafisk designer og multikunstner, så hun lager innbydelser, bordkort og takkekort.
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2005 #14 Skrevet 26. april 2005 Mellom 40- og 50 000,-, reknar vi med... (60 gjester og fri bar) Då sparar vi ein del på at pappa, som er fotograf, skal ta bilder, og venner og kjente skal bidra med litt kaker og slikt. Vi skal heller ikkje ha noko dyr transport, og vi leiger eit rimeleg lokale. Borpynten skal vere enkel og stilreint. Alle trykksaker lagar vi sjølve. Vi skal ha musikk frå cd-spelar.
Snuppelure Skrevet 26. april 2005 #15 Skrevet 26. april 2005 Et bryllup kan koste fra omtrent ingen ting til så utrolig mye penger du bare kan teke deg. Alt handler om hvordan du gjør det. Skal du ha stort kirkebryllup med høytidlig og dertil ofte dyr kjole? Eller vil du ha en borgelig vielse i en lett lin kjole? Skal det være en Rolls somkjører dere fra kirken? Eller bor du på landet og kan snakke pent med bonden på gården ved siden av og låne hest og kjærre av ham? Skal du ha mange gjester til 5-rettes middag med tilhørende vin? Eller vil du ha en stor vennefest og koldtbord? Vil du ha fri bar? Eller er drikkebonger greit? Ønsker du storband som spiller til dans? Eller klarer du å sette opp en playlist på pc-en som kan surre å gå utover natten? Drømmer du om et fasjonalbelt lokale? Eller kan mormors eplehage være bedre? Skal du ha den mest fancy bryllupskaken i byen? Eller er tanten din flink nok til å lage en pen kake? Vil du ha en kjent motefotograf til å ta brudebildene deres? Eller har du en venninne med litt foto fra en folkehøyskole? Må du til Mauritzius på bryllupsreise? Eller har familien en fin hytte på sørlandet dere kan låne? Som du ser, -et bryllup koster det du gjør det til. Ikke et øre mer eller mindre. God prosjektledelse er nøkkelen til en fin dag og kontroll på lommeboka :-) ha et super fint bryllup!
Gjest ATA ikke innlogget Skrevet 26. april 2005 #16 Skrevet 26. april 2005 Skal det være en Rolls somkjører dere fra kirken? Eller bor du på landet og kan snakke pent med bonden på gården ved siden av og låne hest og kjærre av ham? Unnskyld, Tuppelure, jeg må bare kommentere denne... Jeg driver litt bryllupskjøring, og må bare korrigere oppfatningen om at hest og vogn er gratis... Det tar nærmere en dag å klargjøre/vaske stasvogn (ingen vil vel skrangle rundt i en simpel "møkkakjerre" når man gifter seg), vaske/pusse seletøy så det skinner både i lær og metall, og vaske/stelle hesten grundig så den er et syn å skue. Vi er to stykker som deler forarbeidet, og for å ivareta sikkerheten på best mulig måte, er den andre også med (som evt. medhjelper)under selve kjøringen. Selve kjøreturen tar ofte ikke så lang tid. For en stund siden fikk jeg forespørsel om bryllupskjøring på to (!) dagers varsel fra en som skulle ha et rimelig bryllup og plutselig kom på at hest og vogn ville være fint. Han trodde han kunne betale 200 kroner, han. (Vi tar 3-4000 kroner alt etter som). Jeg ble i grunnen litt forundret over at han trodde hest ville være nærmest gratis. Bare fordi den ikke brukte bensin kanskje? Men ellers har du veldig mange fine tips som er verd å tenke på!
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2005 #17 Skrevet 26. april 2005 Vi blir ca 50 gjester til sammen og har ett budsjett på ca 75000. Dette inkl alt av klær, trykksaker, blomster, 3-retters middag, drikke og fri bar.
Snuppelure Skrevet 26. april 2005 #18 Skrevet 26. april 2005 Unnskyld, Tuppelure, jeg må bare kommentere denne... Jeg driver litt bryllupskjøring, og må bare korrigere oppfatningen om at hest og vogn er gratis... Neida ATA, tror ikke hest er gratis. Hadde selv hest og vogn fra kirken, og for det betalte vi kr 5000,- . Selv er jeg fotograf, men fotograferer ikke gratis for venner av den grunn (noen har dog fått fotografering i bryllupsgave av meg) Poenget mitt var at det er lov å tenke annerledes, og gjerne to ganger over hvordan man skal gjennomføre ting. Og bryllup er en tid hvor det er lov å spørre om rabaterte vennetjenester :-)
Gjest ATA ikke innlogget Skrevet 26. april 2005 #19 Skrevet 26. april 2005 Da er vi enige da! Unnskyld, det gikk visst litt fort for seg da jeg kalte deg feil navn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå