Gå til innhold

Første "tantebesøk" etter fødselen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Helene- gjest

Hei!

I dag ca 6 mndr etter lillegulls ankomst, har jeg fått "tantebesøk" (mensen, for de uinnvidde). Hvor mye blødde dere første gang dere fikk mensen igjen etter fødsel og renselsesperiode? Synes nemlig dette er veldig lite.... Nå har jeg normalt ikke hatt de største blødningene tidligere heller da, men dette var lite..... Hvordan "pleier" det å være?

Tusen takk for svar!

Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Jeg mener å huske at mensen var temmelig normal når jeg fikk den igjen etter fødslene. Men jeg har kortere blødninger enn jeg hadde før jeg fikk barn og ingen menssmerter. Tror det kan være temmelig individuelt hvordan den første blødningen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porselen

Jeg fikk mensen sånn ca. 6 mnd etter fødsel de to første gangene, og kan ikke si at jeg merket noen forskjell fra tidligere tider.

Med siste barnet som jeg ammet lenge, fikk jeg faktisk ikke mensen igjen før hun var 14 måneder, dvs. nesten to år uten mens. En herlig tid. Merket heller ingen forskjell fra tidligere da den omsider kom igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk igjen mensen 7 uker etter fødselen. Blødde mye kraftigere enn før og hadde mer vondt. Siden har jeg hatt mensen regelmessig og det er et helvete hver gang. Gutten er 7 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...