Gå til innhold

Hvor mange lommepenger gir dere barna på 17 mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja som spørsmålet sier, hvor mye penger får barna deres til å bruke på 17 mai? 

Jeg spør fordi jeg er usikker på hvor mye jeg skal gi. Har riktig nok "store" barn på 8 og 11 år. Det er ikke noe tivoli i byen i år så det trengs ikke penger til i år da :)

Jeg tenkte kanskje 700 kr, da skal det brukes på aktiviteter på skolen, ballong evt eller annet smått de har lyst på. Er det en ok sum? 

Anonymkode: e8df9...1f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var en snill sum. Tror ikke det er nødvendig med mer. :)

Anonymkode: b974c...758

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

200 hver. Aktiviteter på skolen er gratis. Kun is og kake som koster penger 😊

Anonymkode: 085b6...bd4

• Liker 5
Skrevet

700 er sinnsykt hos oss. Vi har familievennlig skolefeiring.

Det koster 200 for 10 kaker, pølser, is eller brus og 100 for 10 leker (kaste ball, lykkehjul etc.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Arrangementet på skolen er ganske så dyrt blitt de siste årene. Alle aktiviteter koster penger og de vil jo gjerne flere ganger. Og et knøttlite kakestykke som går på to biter i munn koster 10 kr, så blir jo en del kake. 40 kr for brus. Så er det masse forskjellige matretter som de utenlandske familiene selger i en stor matbod for å få inn litt kultur fra alle. Dette koster også mye i forhold til porsjonen man får. Så er det gjerne mye is de vil ha utover dagen og småting. Minste vil nok ha ballong også, det koster jo flesk. Derfor jeg tenker 700 kr på hver :)

Ts 

Skrevet (endret)

700???? Her får de 200 hver og da syntes jeg at jeg var sjenerøs. 

De får frokost, lunch og middag uansett. 

(Barna er 6-13, og de får samme sum hver)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

200,- har mine alltid fått. Og vær så snill og ikkje kjøp søppel som gassballong. Helium trenger man ikkje bruke til søppel. Har ingenting med feiringen av nasjonaldagen å gjøre.

Hipp hipp 🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Anonymkode: 9fbe7...80d

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Og om ikke voksne er smarte nok til å slutte å kjøpe søppel, så bør barna ta standpunkt!!!

Anonymkode: 9fbe7...80d

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Helium er mangelvare og blir brukt til ballonger og kreftbehandling. Ikke kjøp de hersens ballongene.

Anonymkode: 41d41...d26

• Liker 35
Skrevet

Heliumsballonger kjøper man da ikke!!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja som spørsmålet sier, hvor mye penger får barna deres til å bruke på 17 mai? 

Jeg spør fordi jeg er usikker på hvor mye jeg skal gi. Har riktig nok "store" barn på 8 og 11 år. Det er ikke noe tivoli i byen i år så det trengs ikke penger til i år da :)

Jeg tenkte kanskje 700 kr, da skal det brukes på aktiviteter på skolen, ballong evt eller annet smått de har lyst på. Er det en ok sum? 

700 kr hver?? Er du spenna gæren?

Anonymkode: dcb88...5fe

• Liker 18
Skrevet

Hun på snart 14 har fått 500 kroner her, MEN hun skal på restaurant med noen venninner også. Derfor høy sum (ja, for jeg synes det er mye penger!) 

Dersom 700 kroner er nødvendig for å være med på aktiviteter på skolen er det horribelt. Snakk om å ekskludere familier med trang økonomi! 

• Liker 16
Skrevet
11 minutter siden, Ulrikke skrev:

Hun på snart 14 har fått 500 kroner her, MEN hun skal på restaurant med noen venninner også. Derfor høy sum (ja, for jeg synes det er mye penger!) 

Dersom 700 kroner er nødvendig for å være med på aktiviteter på skolen er det horribelt. Snakk om å ekskludere familier med trang økonomi! 

Ikke sant? 700 kroner til hvert barn +nye antrekk (som mange mener man må ha til 17.mai). Glad jeg slipper det styret der. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det en 1000lapp. Ungdommer, tivoli i byen, de flyr ute med venner fra 12 til 22. Karuseller koster, mat koster, drikke koster. Så de må faktisk bruke litt fornuft for å få pengene til å strekke til alt den dagen. Ellers er det den summen de får hver mnd.

Anonymkode: dafd0...08f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

300, 14 og 10.

Anonymkode: 7ebfc...ec5

Skrevet

Enda en ting ang morgendagen jeg ikke har tenkt på... :rolleyes:

Tenker hu får 200 kroner til å bruke på biletten til leker på skolen, is og brus. Resten betaler jo vi

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange penger? Hmm, fire kanskje. Usikker på om det blir mynter eller sedler enda. 

Anonymkode: 250f1...f56

• Liker 13
Skrevet

Jøss, overrasket over at leker på skolen koster penger enkelte steder! Ærlig talt, er ikke det foreldredrevet?

Her får hvert av barna 200 kr. Det er egentlig altfor mye og jeg regner med at ikke alt blir brukt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

7 og 11

Usikker på om jeg har tenkt å gi dem penger, kommer til å kjøpe for dem, eller gi dem penger etterhvert som de spør. Tror ikke jeg setter noen grense på forhånd, om de bruker 200 eller 400 er ikke så viktig som at de ikke brukes helt hull i hodet. De skal få det de vil av is, kake pølse og brus - men om 7åringen vil ha en kjempefløyte til 250 kr sier jeg nok nei.

Endret av ekkoet
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig med lommepenger på 17.mai?  Uvant for meg, iallfall. Men jeg hadde nok ikke gitt mer enn 200,- da det tross alt bare trenger å holde til en is, en pølse og en brus 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7edbf...d45

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...