AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Heii jeg er en alene mor , å barnevernet er innblandet å bor med mine foreldre. barnefar har ikke engang vert med i svangerskapet, bare 3 ultralyder, jeg lot han verme i fødsel for å se henne, å nå er hun snart 4 mnd å barnefar har ikke vist særlig interesse for henne kommer ca 3-4 ganger i måneden å er ganske kort tid. hun griner med han å hans familie probleme er at jeg takler ikke hans foreldre, de er så manipulerende å vil bestemme alt! de har aldri spurt koss det går med meg i graviteden å farmor skryter bare på facebook om henne, å spør heller ikke hvordan det går med henne osv.. jeg har vert ganske snill med hans foreldre å har innvolvert dem i dåpen hennes! å nå vil far ha delt foreldreansvar, han er vanskelig å sammerbeide med.. men barnevernet sier han ikke kan ha henne alene (barnefar bor hos foreldre) å barnevernet sier da kan farmor å farfar få samvær istedet for han, vett er litt frekt men det er noe som irriterer meg.. så jeg lurer kan jeg nekte dem samvær? eller får de uansett via barnevernet å retten/domstolen? farmor å farfar de har sakt at de ikke skal se henne før barnefar har samvær mest si 50/50 med henne som jeg så at det ikke er muligt når det står at det ser vansgelikt ut for barnefar å få omsorg via søvnforstyrrelser, å depresjon å sånn humør svinginger å vært innlagt på sån dps i slutten av 2018 Anonymkode: a0058...c22 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 For det første, nei, besteforeldre har ikke krav på samvær. For det andre er delt omsorg for et barn på 4 mnd ikke aktuelt og det blir ikke en 50 50 deling med en baby. Dette blir eventuelt på sikt. Foreldreansvar kan far få, med mindre det er særskilte grunner til at han ikke skal få det. Nå høres det ikke spesielt aktuelt ut slik du beskriver situasjonen. Anonymkode: a6861...568 2
share123 Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første, nei, besteforeldre har ikke krav på samvær. For det andre er delt omsorg for et barn på 4 mnd ikke aktuelt og det blir ikke en 50 50 deling med en baby. Dette blir eventuelt på sikt. Foreldreansvar kan far få, med mindre det er særskilte grunner til at han ikke skal få det. Nå høres det ikke spesielt aktuelt ut slik du beskriver situasjonen. 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første, nei, besteforeldre har ikke krav på samvær. For det andre er delt omsorg for et barn på 4 mnd ikke aktuelt og det blir ikke en 50 50 deling med en baby. Dette blir eventuelt på sikt. Foreldreansvar kan far få, med mindre det er særskilte grunner til at han ikke skal få det. Nå høres det ikke spesielt aktuelt ut slik du beskriver situasjonen. Anonymkode: a6861...568 Anonymkode: a6861...568 kan det være at han er vanskelig å sammerbeide en måte at han ikke kan få delt foreldre ansvar?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 Her snakker nok barnevernet om når barnet er blitt eldre. Men ikke nekt å samarbeid med barnevernet, det kan få følger du ikke vil. Vi har jo bare dine ord på at barnefaren, farmor og farfar er vanskelige, så det er umulig for meg å si noe om. Anonymkode: 343ee...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 Det beste du kan gjøre er vel egentlig å samarbeide så godt du kan med barnefar. Dere høres veldig unge ut? For da vil jeg tro barnefar om noen år har forandret seg en del, blitt eldre og mer moden. Ett godt samarbeid nå, kan være gull verdt senere Anonymkode: 32f5c...27e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 TS nå må du være voksen. Du skal ikke lage drama, furte og krangle med feks barnevern. Du skal alltid forholde deg saklig og så voksen som mulig. Har du planer for fremtiden foruten å bo med dine foreldre? Hvordan ønsker du at dette skal være? Hva slags liv vil du at barnet ditt skal ha? Pappaen kan jo bli en god pappa han, om han er stabil, ikke alkoholiker, eller er voldelig. Husk at det vil såre ditt barn når hun ser at andre har pappaer og ikke hun. Anonymkode: 9d5a2...967 2
Gjest Chroma Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 For barnets skyld bør man så langt det er mulig og forsvarlig legge til rette for samvær både med far og besteforeldre.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 Skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av å klage på bf og foreldrene hans. Er det for å dra fokus over på han? Du virker jo ikke helt stødig selv, samt at du ikke har klart og skaffe deg et hjem. Anonymkode: e00fa...c84
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av å klage på bf og foreldrene hans. Er det for å dra fokus over på han? Du virker jo ikke helt stødig selv, samt at du ikke har klart og skaffe deg et hjem. Anonymkode: e00fa...c84 Må si meg enig desverre. Jeg får ikke følelsen av at du har et stødig og trygt hjem for dette barnet, eller at du kommuniserer på en voksen måte. Anonymkode: 7e16e...edf
share123 Skrevet 16. mai 2019 #11 Skrevet 16. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av å klage på bf og foreldrene hans. Er det for å dra fokus over på han? Du virker jo ikke helt stødig selv, samt at du ikke har klart og skaffe deg et hjem. Anonymkode: e00fa...c84 jeg er hjemma pga gammle opplysninger som hadde ført til akuttvedtak i fødselen så plis før du sier noe uaktuelt spør, å da hadde enten bf eller besteforeldre hatt henne
share123 Skrevet 16. mai 2019 #12 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må si meg enig desverre. Jeg får ikke følelsen av at du har et stødig og trygt hjem for dette barnet, eller at du kommuniserer på en voksen måte. Anonymkode: 7e16e...edf de har vurdert å sier hjemmet er stabil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå