Gå til innhold

HELT glattbarbert (igjen, jada)!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest jente19

Selv om jeg vet dette temaet har vært oppe en del ganger, lurer jeg på om noen kunne vært så greie å forklare meg hvordan jeg kan bli helt glatt (snakker intimsonen nå ja).

Til nå har jeg brukt Veet hårfjerningskrem, men synes ikke jeg får med alt og det blir likevel litt "skjeggete". Pluss at det er sølete og tar en del tid og svir som et helv*** hvis man bruker den lenger nede enn akkurat trekanten.

Saken er at jeg aldri noensinne har turt å barbere meg med høvel - verken på beina eller armene eller noe (har barbermaskin jeg bruker der). Virker litt småskummelt med de skarpe bladene... En gang må være den første, men føler jeg bør vite hva jeg skal gjøre i det minste, og det er derfor jeg trenger hjelp fra dere...

Lurer på følgende:

1. Hvilken høvel vil dere anbefale å gå til innkjøp av? Finnes det noen litt smale på markedet, som enkelt kan komme til?

2. Bruker dere barberskum over hele området? Hva slags type?

3. Hvilken retning barberer man, med eller mot hårene?

4. Er det ikke vanskelig å komme til i området ved kjønnsleppene og litt lenger bak? Har dere barberskum her også? Gjør ikke det vondt?

5. Tips for å unngå å skjære seg?

6. Bruker dere noen krem etterpå, for å roe ned huden eller noe?

Eh.. dette ble litt langt... Men er kjempetakknemlig hvis noen tar seg tid til å svare!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal man vel ikke bruke vanlig hårfjerningsmiddel i intimsonen. Men det finnes visse som er for det området.

Selv bruker jeg høvel i dusjen. Synes det gir mest skånsomt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke høvel og olje i stedet for barberskum. Blir kjempeglatt og mykt.

Men det varer jo ikke særlig lenge da. Og klør som fanden når hårene begynner å vokse ut etter et døgn!

Har fått meg en epilator som jeg bruker på leggene, da er hårene borte en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej;) jeg bruker vanelig gilette woman høvel og barberskum.. det kan være litt vannskelig og få bort alt, men det kan hjelpe på og huke seg ned littegran, for da kommer du lettere til.. pleier og barbere meg i dusjen jeg da.. hver andretredje dag... i begynnelsen syntes jeg at det klødde noe helt inn i h*****e...men det blir en vanesak etterhvert... LYKKE TIL;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker høvel og intimsåpe når jeg er i dusjen. Jeg barbere alltid med hårene, får veldig mye nupper hvis jeg barbere mot hårene. Etterpå smører jeg med en parfymefri krem feks Spenol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser det er kommet en brasilansk voks på vita som ikke er så dyr som i salonger. Kanskje det kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente19
Jeg pleier å bruke høvel og olje i stedet for barberskum. Blir kjempeglatt og mykt.

Hva slags olje bruker du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjalmarlover

Du kan bruke vanlig babyoil.

Du spurte i hvilken tetning man barberer...Du bør barere i håret retning.

Et godt tips er å smøre på aloe vera eller sinksalve(i samme serie som babyoil). Dette roer ned huden og kanskje du unngår røde prikker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ii Eføy

Jeg bruker Venus sin barberhøvel. På leggene bruker jeg barberskum, og i underlivet bruker jeg dr. Greve-såpa, samtidig som jeg barberer. Jeg barberer med hårene. Den første tiden jeg drev med dette, ble jeg rød og nuppete, men ikke nå lenger. Gjør dette annenhver dag. Leggene derimot, lar jeg det ofte gå lengre tid før jeg barberer igjen..Kommer an på hvor lat jeg er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hvis jeg barberer med hårene blir det masse stumper igjen! Og da virker det som om det er et par dager siden jeg barberte.

Men hvis jeg barberer skikkelig tett får jeg alltid masse små kviser :evil: Det er ikke akkurat veldig sexy føler jeg..

Den hårfjerningskremen fra kondomeriet har jeg testet, og den er grei den, men hårene falt ikke av, de ble bare gummiaktige så jeg måtte dra de av selv. Det gjorde ikke vondt å dra de av da, men det virka som om det var mange små tynne gummistrikker istedet for hår :ler: Litt tungvint egentlig... Jeg synes alle kremer er litt tungvinte for det tar så innmari lang tid...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0
Jeg bruker Venus sin barberhøvel. På leggene bruker jeg barberskum' date=' og i underlivet bruker jeg dr. Greve-såpa, samtidig som jeg barberer. Jeg barberer med hårene. Den første tiden jeg drev med dette, ble jeg rød og nuppete, men ikke nå lenger. Gjør dette annenhver dag. Leggene derimot, lar jeg det ofte gå lengre tid før jeg barberer igjen..Kommer an på hvor lat jeg er :ler:[/quote']

Kanskje jeg slipper unna kvisene hvis jeg gjør det oftere? Men jeg har rett og slett ikke tid til å barbere annenhver dag.. her blir det en gang i uka .. "helgevasken" :ler:

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg bruker Gillette sin barberhøvel (den for menn) med tilhørende MatchTurbo (husker ikke helt hva de heter) barberblad. Jeg barberer i dusjen. Bruker Gillette SatinCare og barberer både med og mot hårene for å få det helt glatt. Etter barberingen så smører jeg inn med Locobase (fra apoteket). Det funker ypperlig.

Nå må jeg si at jeg ikke barberer venusberget og bikinilinja. Der bruker jeg epilator :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Nå må jeg si at jeg ikke barberer venusberget og bikinilinja. Der bruker jeg epilator :tunge1:

Er ikke det veldig vondt? Og får du ikke masse inngrodde hår?

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Det gjorde veldig vondt den første gangen, men jeg var litt sint og det hjalp godt på. Jeg kjenner det fortsatt men det gjør ikke så vondt lenger. Går helt greit.

Har fått noen inngrodde hår, men regner med at det også er vanlig ved voksing. Og man ser kjapt om et hår gror innover og ta er det bare å sørge for at det kommer seg ut igjen :wink: Pleier å bruke peeling når jeg dusjer. Det hjelper på. Ubehaget veier opp mot det å slippe å barbere der også. Holder seg glatt lenge og hårene som vokser ut igjen er myke. Dersom jeg barberer venusberget så blir jeg sår helt nederst når jeg har sex og det er iallfall ikke behaglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...