Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle lage eggerøre, men så ble den helt grålig i fargen og lite delikat. Brukte bare egg, salt og pepper. Hva gjorde jeg feil? Den smakte helt greit.

Anonymkode: 7a957...4f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stekte du den i jernpanne?

Anonymkode: 23a9b...0e7

• Liker 3
Skrevet

For høy varme og rørt for lite.  Medium varme og røring. Ta kjelen av plata mens blandingen fremdeles er litt "våt".  Da stivner resten av seg selv og den blir verken grå eller tørr. 

• Liker 2
Skrevet

Har du Hellstrøms stekepanne...? Vi hadde den, men maten vi stekte i den så helt uappetittelig ut etter en stund.

Skrevet

Jeg tenkte med en gang jernstekepanne. Da kan det bli jern i eggerøren og den ser grå ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres merkelig ut. Har jeg aldri opplevd. Prøv å lage i kasserolle, og se hvordan det blir. 

Anonymkode: 16b9e...ac1

Skrevet

Jeg tenker også jernpanne, eventuelt for høy varme. Bruk kasserolle! Google gjerne Ramseys oppskrift/fremgangsmåte. Den blir veldig god. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, hind skrev:

Har du Hellstrøms stekepanne...? Vi hadde den, men maten vi stekte i den så helt uappetittelig ut etter en stund.

Nei, men hadde stekepanne fra ikea og lagde den på induksjon, det har jeg aldri brukt før.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stekte du den i jernpanne?

Anonymkode: 23a9b...0e7

Ikke jernpanne.

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier; bruk en kasserolle!

Anonymkode: 19365...5de

AnonymBruker
Skrevet

Pepperen kan være årsaken 🙂

Anonymkode: 75766...cb6

• Liker 5
Skrevet

Stavmikset du eggeøren? Ble en gang servert eggerøre der det var tilsatt oregano og andre urter. Denne ble stavmikset og ble grønn... Tenker pepperen kan ha farget litt på samme måte?

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Charge skrev:

Stavmikset du eggeøren? Ble en gang servert eggerøre der det var tilsatt oregano og andre urter. Denne ble stavmikset og ble grønn... Tenker pepperen kan ha farget litt på samme måte?

Nei, men når jeg tenker meg om brukte jeg finmalt pepper, jeg pleier å bruke grovmalt.

Skrevet
På 16.5.2019 den 13.16, Charge skrev:

Hva er poenget med å stavmixe eggerøre?   

• Liker 1
Skrevet
På 18.5.2019 den 3.04, SupaWoman skrev:

Hva er poenget med å stavmixe eggerøre?   

Jeg stilte meg selv samme spørsmål. 

AnonymBruker
Skrevet
På 16.5.2019 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Nei, men når jeg tenker meg om brukte jeg finmalt pepper, jeg pleier å bruke grovmalt.

Der har du grunnen :) 

Anonymkode: 3caba...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...