Gjest Ånden i flasken Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Her diskuteres det virkelig mye forsgjellig. Samler dere flasker hvis dere finner noen feks i veikanten? Jeg syns det er penger det og, og tar med hvis jeg har en plastpose å legge dem i.
Snuppelure Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Nei det gjør jeg ikke. Men jeg pleier å gi flaskene min til de som spør når jeg er på stranden eller på konsert. Klart det er penger i tomflasker.
Gjest Madeline Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Nei, jeg gjør ikke det, men mannen min er fæl til å plukke med seg flasker han finner.
Gjest Violetta Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Har gjort det om jeg har med meg flasker som skal pantes likevel.
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Nei, det gjør jeg ikke,...Tenker som så at det er flere som trenger de kronene mer enn meg. (Her er faste folk som samler har jeg sett)
Nala Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Samler ikke tomflasker, nei. Har mer enn nok med de som samler seg opp hjemme. Blir såååå glad hver gang noen har flaskeinnsamling, jeg. For jeg klarer liksom ikke å knø meg til å pante dem selv...
nyibyen Skrevet 26. april 2005 #7 Skrevet 26. april 2005 Jeg synes panten burde gått opp. Helt siden jeg var lita (og nå er jeg 30) har det vært 1 kr for småflaskene. Mens prisene ellers stiger og stiger, så har det ikke skjedd noen verdens ting med panten. Hvorfor ikke??? Jeg synes det er mere bry enn gevinst med pantingen.
Fakse Skrevet 26. april 2005 #8 Skrevet 26. april 2005 Vi bor i kollektiv, og betaler dopapir og vaskemiddler med panten. Tar med flasker om de ligger i nærområdet mitt, men tar også med annet som ligger og flyter for å kaste det i søppla. Mest fordi det ikke ser pent ut med masse søppel, ikke fordi det er penger. Men jeg kaster aldri en tomflaske selv.
Magne Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 tomflasker er penger det også, jeg har perioder hvor jeg plukker med meg flasker. Men som regel lar jeg dem ligge hvis jeg har en god økonomisk periode. Da er det andre som trenger den panten bedre. Jeg er enig med nyibyen om at panten burde gått opp, 1 kr er ikke akkurat nok til å få folk til å pante alt de kommer over.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 Det er forsåvidt geit at pantetn burde gått opp, men da blir varene dyrere å kjøpe også! Synes det er irriterende å måtte betale en hel haug ekstra i forhold til den prisen som er oppgitt.... Pam
Gjest Madeline Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 Det er forsåvidt geit at pantetn burde gått opp, men da blir varene dyrere å kjøpe også! Synes det er irriterende å måtte betale en hel haug ekstra i forhold til den prisen som er oppgitt.... Pam Jeg skjønner ikke helt problemet. Panten får du jo igjen.
BayliZ Skrevet 26. april 2005 #12 Skrevet 26. april 2005 Jeg skjønner ikke helt problemet. Panten får du jo igjen. Det som er saken er vel at brusen har gått en del opp i pris, uten man får noe mer for flaska. Altså prisen bør være det den er idag inkl. pant, men man burde få 2,- i pant istede ettersom alle andre priser fyker i været :-)
Gjest Madeline Skrevet 26. april 2005 #13 Skrevet 26. april 2005 Det som er saken er vel at brusen har gått en del opp i pris, uten man får noe mer for flaska. Altså prisen bør være det den er idag inkl. pant, men man burde få 2,- i pant istede ettersom alle andre priser fyker i været :-) Det er vel ikke det som er saken . Det sto jo Det er forsåvidt geit at pantetn burde gått opp, men da blir varene dyrere å kjøpe også! Jeg forstår det slik at det blir dyrere å kjøpe varen når panten går opp. Men siden det du betaler mer er panten som du får igjen, ser ikke jeg problemet.
Sommerfugl Skrevet 26. april 2005 #14 Skrevet 26. april 2005 Nei, jeg tar ikke med meg andres flasker.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #15 Skrevet 26. april 2005 Her diskuteres det virkelig mye forsgjellig. Samler dere flasker hvis dere finner noen feks i veikanten? Jeg syns det er penger det og, og tar med hvis jeg har en plastpose å legge dem i. Nei. Jeg gjør "motsatt" - er det kø ved flaskeautomaten i butikken, lar jeg posen med tomme flasker stå, og går... (som regel har jeg ikke tid til å stå i kø... eller orker ikke...) vega
Fakse Skrevet 26. april 2005 #16 Skrevet 26. april 2005 Altså prisen bør være det den er idag inkl. pant, men man burde få 2,- i pant istede ettersom alle andre priser fyker i været :-) Man får jo tilbake i pant det samme som man betaler i pant når man kjøper noe som er på pante-embalasje, så det du beskriver er ikke mulig uten at innholdet på flaska blir billigere, og det blir det neppe.
Amanja Skrevet 26. april 2005 #17 Skrevet 26. april 2005 Det hender, hvis jeg for eksempel finner en flaske utenfor huset og den ikke er så skitten så tar jeg den opp. Men jeg går IKKEog plukker flasker fra søppelspann nede i byen og sånne ting. Er egentlig ganske flink til å ta vare på å pante alle flasker og bokser. Og så tar jeg alltid ut panten i kontanter og legger dem på sparegrisen til sønnen min :-)
Gjest Dreyer. Skrevet 27. april 2005 #18 Skrevet 27. april 2005 Da måtte det være for å plukke søppel og ikke fordi det var pant.
Gjest Student Skrevet 27. april 2005 #19 Skrevet 27. april 2005 Jeg plukker panteflasker, men jeg er student og trenger alle penger jeg kan få. Så prøver jeg å leve veldig sparsomt også, og være miljøvennlig.
Lia Skrevet 27. april 2005 #20 Skrevet 27. april 2005 Panter mine egne flasker, men plukker ikke opp andres. Husker vi drev med det da vi var små, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå