AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Noen som har noen gode drøftingstips som det kan være lurt å bruke i bacheloroppgaven? Har skrevet litt på drøftnings-delen, der jeg har hentet inn ny litteratur for å bygge videre på den teorien jeg har. Men nå sitter jeg litt fast så jeg setter pris på alle tips! 😊 Anonymkode: d2da2...5d3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 Jeg skriver om mennesker med lettere psykisk utviklingshemming, og hvordan en sosionom kan tilrettelegge for at de kan delta i arbeid og fritidsaktiviteter. Er det da rimelig at jeg skriver om hvilke fordeler individet oppnår ved å være i arbeid? For eksempel lettere å komme i kontakt med andre osv.. Anonymkode: d2da2...5d3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 Har du sjekket retningslinjene for din bacheloroppgave? Hele meningen med å ha et teorikapittel, er for å drøfte funnene opp mot valgt teori.. ikke å plutselig tilføye ny teori i drøften, da burde du hatt det med under teorikapittelet. Anonymkode: 243cf...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket retningslinjene for din bacheloroppgave? Hele meningen med å ha et teorikapittel, er for å drøfte funnene opp mot valgt teori.. ikke å plutselig tilføye ny teori i drøften, da burde du hatt det med under teorikapittelet. Anonymkode: 243cf...b7f Ja, har sjekket retningslinjene. Tidligere hadde jeg med teori i drøftingen, men fikk beskjed av veileder om at jeg ikke skal skrive teorien opp igjen. Anonymkode: d2da2...5d3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, har sjekket retningslinjene. Tidligere hadde jeg med teori i drøftingen, men fikk beskjed av veileder om at jeg ikke skal skrive teorien opp igjen. Anonymkode: d2da2...5d3 Så rart.. er jo der man skal knytte funn og teori opp mot hverandre🤔 Anonymkode: 243cf...b7f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #6 Skrevet 15. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rart.. er jo der man skal knytte funn og teori opp mot hverandre🤔 Anonymkode: 243cf...b7f Glemte å skrive at jeg har med litt teori fra teoridelen, men kun noen setninger i begynnelsen av avsnittet. Anonymkode: d2da2...5d3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #7 Skrevet 15. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glemte å skrive at jeg har med litt teori fra teoridelen, men kun noen setninger i begynnelsen av avsnittet. Anonymkode: d2da2...5d3 Hvilken metode bruker du? Anonymkode: 243cf...b7f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #8 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken metode bruker du? Anonymkode: 243cf...b7f Litteraturstudie. Har brukt forskjellige rapporter, fagbøker og vitenskapelige artikler i oppgaven. Anonymkode: d2da2...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #9 Skrevet 15. mai 2019 Altså, du skal jo ikke drøfte tilfeldige ting. Du skal drøfte funnene du har gjort i forskningsartiklene opp mot teorien. Selv om du ikke skal gjenta det du har skrevet i teoridelen i drøftingskapittelet så skal det handle om det samme. Så du skal skrive om et funn og så teori som passer til det funnet og så drøfter du hvorfor det kan være sånn. Anonymkode: afc54...cea 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #10 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litteraturstudie. Har brukt forskjellige rapporter, fagbøker og vitenskapelige artikler i oppgaven. Anonymkode: d2da2...5d3 Okei, da har vel dette gitt deg noen hovedfunn? (Synes forøvrig at det er rart at dere fikk bruke fagbøker som data, men det er kanskje aldre krav hos dere). Hva sier hovedfunnene i forhold til teorien din? Bekrefter eller avkrefter funnene din vedlagte teori? Slike ting er bra å diskutere Anonymkode: 243cf...b7f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #11 Skrevet 15. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, du skal jo ikke drøfte tilfeldige ting. Du skal drøfte funnene du har gjort i forskningsartiklene opp mot teorien. Selv om du ikke skal gjenta det du har skrevet i teoridelen i drøftingskapittelet så skal det handle om det samme. Så du skal skrive om et funn og så teori som passer til det funnet og så drøfter du hvorfor det kan være sånn. Anonymkode: afc54...cea Tusen takk for svar! 😊 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei, da har vel dette gitt deg noen hovedfunn? (Synes forøvrig at det er rart at dere fikk bruke fagbøker som data, men det er kanskje aldre krav hos dere). Hva sier hovedfunnene i forhold til teorien din? Bekrefter eller avkrefter funnene din vedlagte teori? Slike ting er bra å diskutere Anonymkode: 243cf...b7f Ja, det har gitt noen funn, og jeg har valgt ut to som er hovedfunn. Har diskutert den første, og funnet ut at den bekrefter funnene i vedlagt teori. Da har jeg bare den andre igjen! Tusen takk for svar! 😊 Ikke lett å drøfte! Anonymkode: d2da2...5d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå