AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Jeg har brukt Decleors Hydra Floral dagkrem i mange år, men føler ikke helt at den gjør susen for meg lenger. Jeg har supplert med en annen krem i pannen, ettersom pannen har blitt mye fetere med årene, men ellers har jeg (med korte avbrudd for forsøk av alle kremer) holdt meg ganske stødig til Hydra Floral. Jeg har hatt en del kunnskap om hudpleie i sin tid, men det er noen år siden jeg var godt informert, og jeg føler meg ikke i stand til å ta noe kvalifisert valg om hva jeg bør prøve, nå som jeg gjerne vil prøve noe annet. Jeg hadde derfor satt pris på om noen med litt kunnskap på feltet hadde giddet å gi meg noen tips, enten om en konkret krem, eller i alle fall noen råd på veien. Jeg har kombinasjonshud, som virkelig er en kombinasjon. Jeg har noen områder (spesielt pannen) som kan bli veldig oljete, mens andre områder blir så tørre at de småflasser/støver. Jeg får kviser, ikke i mengder, men de kommer og går jevnlig. Jeg har lys hud, og er 30 år gammel. Jeg trenger altså (tror jeg) en krem som gir godt med fuktighet uten å trigge de oljete områdene. Jeg hadde satt veldig pris noen råd på veien her, alt tas imot med takk. Anonymkode: 3d47d...533
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 TS her. Tilleggsinfo: Selv i pannen, som er mitt feteste område, kan jeg tilsynelatende være tørr under oljen. Aner ikke hva det kommer av eller hvordan man kan forklare det. Anonymkode: 3d47d...533
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 Jeg vil anbefale deg å teste ut Ole Henriksen sheer transformation perfecting krem. Selv har jeg kombinert/fet hud, som er dehydrert og derfor trenger mye fukt, og denne fungerer og gir godt med fukt uten at den blir fet på huden da den er oil-free. Ellers ville jeg investert i noen gode serum hvis jeg var deg. Og brukt de etter behov. Det finnes serum som hjelper mot talgproduksjon/olje samt serum som hjelper på å gi fukt dersom du er dehydrert eller fett dersom du er tørr. Anonymkode: b91b4...ec5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil anbefale deg å teste ut Ole Henriksen sheer transformation perfecting krem. Selv har jeg kombinert/fet hud, som er dehydrert og derfor trenger mye fukt, og denne fungerer og gir godt med fukt uten at den blir fet på huden da den er oil-free. Ellers ville jeg investert i noen gode serum hvis jeg var deg. Og brukt de etter behov. Det finnes serum som hjelper mot talgproduksjon/olje samt serum som hjelper på å gi fukt dersom du er dehydrert eller fett dersom du er tørr. Anonymkode: b91b4...ec5 Tusen takk for svar! Sjekket ut den kremen på blivakker nå, og ser den er ganske dyr. Hvor kjøper du den? Har du noen spesifikke serum du har prøvd og er fornøyd med? 34 minutter siden, Tengel skrev: Ville sjekket ut Juvena hudpleie. Takk for tips Anonymkode: 3d47d...533
skruf Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 Jeg har i det siste fått øynene opp for det norske merket Rå organic http://www.raskincare.no/ Har prøvd mange forskjellige kremer og remedier som serum og div fra forskjellige merker, og brukt utrolig mye penger på det pga huden min er håpløs sensitiv. Det jeg like med Rå organic er at det er bare naturlige ingredienser, at det er et norsk produkt, og at man trenger få produkter. Jeg klarer meg nå med tre produkter til ansiktet; en ansiktskrem som er både dagkrem og nattkrem+øyekrem, en olje til å rense huden med morgen og kveld, og ei flaske jojobaolje til tørre partier. Produktene er delt inn i Sevje, Kime og Favn, etter hvilken hudtype du har Jeg bruker Favn som er for tørr og sensitive hud, sånn som du beskriver huden din så vil jeg tro at Sevje er fin til deg. Gjerne med jojobaolje til de ekstra tørre partiene https://www.blush.no/product/964623/ansiktspleie/dagkrem/raa-organic-sevje-eye-and-facial-cream# https://www.blush.no/product/964619/ansiktspleie/rens/raa-organic-sevje-cleanse-moisturising# https://www.blush.no/product/964665/ansiktspleie/serum-oljer/raa-organic-jojoba-face-oil# Produktene er litt dyre, men de er drøye i bruk. Særlig renseoljen og jojobaoljen, den varer i evigheter. Jeg kjøpte mine før jul, og det er fortsatt masse igjen. Dessuten sparer jeg penger på å bruke så få produkter. Før jeg begynte med denne serien så brukte jeg rens, tonic, dagkrem, nattkrem, serum, øyekrem og egen øyesminkefjerner. Nå bruker jeg bare tre produkter (renseoljen tar all sminke i tillegg til å rense huden) Både Blush, coverbrand og komplett-apoteket sin nettside selger denne serien, så det lønner seg å sjekke etter tilbud på de ulike sidene (dette er ikke reklame altså, jeg bare liker produktene veldig godt) 1
^^Belle^^ Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 Jeg har lik hud som deg. Kjempefrustrerende å være tørr samtidig som man ser ut som et oljefat. Men ja, jeg har vært borti mye forskjellig, og har slitt med å få nok fukt inn i min rutine. Jeg har alltid våknet med tørre og flassende partier i ansiktet om morgenen, og da er liksom den onde sirkelen startet, for ikke sjans om man klarer å skvise inn nok fukt til ansiktet som i tillegg skal funke under sminke. Så min filosofi er altså å bruke krem med fett, ikke bare fukt, om natten slik at huden er godt preppet om morgenen. Det er litt sjansespill, og man må gjerne prøve og feile noen ganger for å se om man reagerer på den, men jeg tror kanskje jeg har truffet min match nå. Har ikke prøvd den lenge nok til å si noe bastant, men det er ihvertfall den jeg har prøvd lengst som ikke gir meg noen reaksjoner. Gikk egentlig inn på apoteket med et oppdrag om å finne den festeste kremen de hadde, fordi jeg var så innmari lei av flassende hud. Men ja, det er altså Vichy Aqualia Thermal Rehydration Rich jeg har vært mest fornøyd med i denne kategorien. Den inneholder svært få aknetriggere selv om den er ment for tørr og ekstra tørr hud, og jeg mistenker det er derfor huden min også funker med denne (som ellers reagerer med én gang om den får feil ingredienser på seg) Ellers er jeg er veldig glad i The Ordinary som merke. Da kan du sette sammen rutinen selv, uten å kjøpe overprisede kremer med bare litt av en ingrediens i seg. Mine favoritter herfra er oljer i alle typer (rosehip er favoritten - ikke vær redd for olje selv om du har oljete hud), Moisturizing Factors + HA fuktighetskrem, hyaluronsyre (kjempegod for å gi fukt, ikke fett) og niacinamide. Så min filosofi på morgen er altså fuktserum, fuktserum, fuktserum, og forsegle det med fuktighetskrem til slutt. Har aldri vært borti en krem som alene er nok for min hud, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 14 timer siden, skruf skrev: Jeg har i det siste fått øynene opp for det norske merket Rå organic http://www.raskincare.no/ Har prøvd mange forskjellige kremer og remedier som serum og div fra forskjellige merker, og brukt utrolig mye penger på det pga huden min er håpløs sensitiv. .... 9 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Jeg har lik hud som deg. Kjempefrustrerende å være tørr samtidig som man ser ut som et oljefat. Men ja, jeg har vært borti mye forskjellig, og har slitt med å få nok fukt inn i min rutine. Jeg har alltid våknet med tørre og flassende partier i ansiktet om morgenen, og da er liksom den onde sirkelen startet, for ikke sjans om man klarer å skvise inn nok fukt til ansiktet som i tillegg skal funke under sminke. ... Tuuuusen takk for tips, begge to! Anonymkode: 3d47d...533 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 På 15.5.2019 den 22.09, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Sjekket ut den kremen på blivakker nå, og ser den er ganske dyr. Hvor kjøper du den? Har du noen spesifikke serum du har prøvd og er fornøyd med? Takk for tips Anonymkode: 3d47d...533 Jeg pleier å se etter tilbud, og vil ikke si at den er så fryktelig dyr hvis du ser etter gavepakning. Både BliVakker & Blush selger blandt annet OH 3 makeup wonders til kr 596,- og da får du rens, Banana Bright øyekrem og dagkremen. Den pakningen kjøpte jeg sist, og kan anbefale både rensen og øyekrem også. Anonymkode: b91b4...ec5
Salka Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 (endret) På 15.5.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev: Jeg vil anbefale deg å teste ut Ole Henriksen sheer transformation perfecting krem. Selv har jeg kombinert/fet hud, som er dehydrert og derfor trenger mye fukt, og denne fungerer og gir godt med fukt uten at den blir fet på huden da den er oil-free. Ellers ville jeg investert i noen gode serum hvis jeg var deg. Og brukt de etter behov. Det finnes serum som hjelper mot talgproduksjon/olje samt serum som hjelper på å gi fukt dersom du er dehydrert eller fett dersom du er tørr. Anonymkode: b91b4...ec5 Skulle foreslå den samme, den er helt fantastisk! Min ultimate favoritt! Bruker også det orange truth-serumet til Ole Henriksen, det er helt fantastisk det også Avhengig av begge de to der. Endret 16. mai 2019 av Salka Trykkleif
Hjertefisk Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 (endret) Hvis Hydrafloral har funket for deg i lang tid, så ville jeg holdt meg til den en stund til, men supplementert med noen gode serumer og syrer i tillegg. Dersom pannen din føles både tørr og oljete ut så er den mest sannsynlig dehydrert, og da trenger den mye fukt. Et serum med hyalyronsyre vil nok gjøre susen for deg tenker jeg. Denne syren består av små molekyler som trenger godt inn i huden og gir mye fukt uten å være fetende. The Ordinary selger et slikt serum veldig rimelig.https://theordinary.com/product/rdn-hyaluronic-acid-2pct-b5-30ml?redir=1 Jeg har også brukt denne fra Dermalogica, som fungerer fantastisk på meg, med noen av de samme ingrediensene som TheOridnary selger:https://www.blivakker.no/product/hudpleie/ansikt/hudpleieprodukter/2986/dermalogica-skin-hydrating-booster-30ml Prøv serumet i et par uker. Noen dråper på renset hud. Morgen og kveld. FØR du legger på fuktighetskrem eller produkter med olje. Dersom du er dehydrert vil du merke forskjell også på hudtektur, linjer og du vil få færre kviser. Bruk serumet der du er tørr og dehydrert. Kan hende at de oljete områdene trenger tid på å normalisere seg og det kan hende du vil føle at pannen blir enda mer oljete en liten periode. Gi serumet litt tid før du ev. bytter det ut. Dersom det viser seg at pannen din ikke er dehydrert men rett og slett fet, kan du prøve Niacinamid som hjelper på å stabilisere oljeproduksjon.https://theordinary.com/product/rdn-niacinamide-10pct-zinc-1pct-30ml?redir=1 Salicylsyre kan hjelpe på kviser. Denne kan du bruke på hele ansiktet eller lokalt på de områdene du får kviser. Dersom du får kviser som ligger dypt under huden og som i tillegg gjør vondt, er det mest sannsynlig hormonellt. Hva slags renseprodukt bruker du? Slik jeg har forstått det så er det viktig at du ikke bruker en rens som skummer, da den bare vil gjøre huden din enda mer tørr og enda mer dehydrert. Forsøk heller en rens som er mer kremete i konsistensen. De fungerer like bra! Jeg har også kombinasjonshud (eller trodd at det er det jeg har hatt) og det som har påvirket huden min aller mest, i positiv retning, har vært fuktighet. Da årsaken til både tørrhet og høy oljeproduksjon har vært mangel på fukt. Jeg har en helt alminnelig fuktightskrem fra Dr. Greve. Kanskje må jeg bytte den ut med en lettere hudkrem etterhvert som huden min blir mindre dehydrert. Akkurat nå fungerer den helt topp for meg. Så, sjekk ut et fuktighetsserum. Har troa på at det kan funke på deg. Endret 18. mai 2019 av Hypnosee
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 På 15.5.2019 den 18.16, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt Decleors Hydra Floral dagkrem i mange år, men føler ikke helt at den gjør susen for meg lenger. Jeg har supplert med en annen krem i pannen, ettersom pannen har blitt mye fetere med årene, men ellers har jeg (med korte avbrudd for forsøk av alle kremer) holdt meg ganske stødig til Hydra Floral. Jeg har hatt en del kunnskap om hudpleie i sin tid, men det er noen år siden jeg var godt informert, og jeg føler meg ikke i stand til å ta noe kvalifisert valg om hva jeg bør prøve, nå som jeg gjerne vil prøve noe annet. Jeg hadde derfor satt pris på om noen med litt kunnskap på feltet hadde giddet å gi meg noen tips, enten om en konkret krem, eller i alle fall noen råd på veien. Jeg har kombinasjonshud, som virkelig er en kombinasjon. Jeg har noen områder (spesielt pannen) som kan bli veldig oljete, mens andre områder blir så tørre at de småflasser/støver. Jeg får kviser, ikke i mengder, men de kommer og går jevnlig. Jeg har lys hud, og er 30 år gammel. Jeg trenger altså (tror jeg) en krem som gir godt med fuktighet uten å trigge de oljete områdene. Jeg hadde satt veldig pris noen råd på veien her, alt tas imot med takk. Anonymkode: 3d47d...533 Jeg hadde tørr hud under den oljete huden før, så skjønner hva du mener. Kviser for du pga at denne tørre huden under er ubalansert. Jeg sliter hormonelt nå og har masse kviser, men i min kvise frie periode var det herlig å få en normal hud som ikke var tørr under oljen og ikke ha flassende partier her og der. Det som hjalp meg var Balm Balm sine balms for hud og ansikt. De kjøpes på feelunique.com og lovelula.com. Kan varmt anbefales å teste dem ut. Verdt å prøve hver kveld før leggetid, etter en uke vil dette problemet være long gone viss du er heldig. Dette er rene produkter uten kjemikalier og dritt. Om de ikke skulle fungere for ansiktet så kan de brukes på kroppen. Anonymkode: 1899d...f86
Ripshagen Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 Har hands down vært borti det meste men, ZO Skin Health by Zein Obagi har jeg aldri opplevd maken til. Det er et kit med alt du trenger. Beste produktet jeg har vært borti og jeg har lett blandingshud med noen fine linjer.
Meredithgrey Skrevet 22. mai 2019 #14 Skrevet 22. mai 2019 Som flere over her, sverger jeg også til Ole Henriksen. Huden min er akkurat slik du beskriver den, og både Sheer Transformation og C-Rush Gel Creme er fantastiske. Jeg bruker C-Rush under sminke og Sheer om kvelden. Truth-serumet er også fantastisk i kombinasjon med C-Rush, samt Banana Primer og øyekrem. Dyre produkter, men verdt hver eneste kroner. Jeg har aldri vært borti produkter som har forandret huden min så mye eller vart så lenge. Virkelig drøye i bruk!
Trikken Skrevet 22. mai 2019 #15 Skrevet 22. mai 2019 På 15.5.2019 den 18.26, AnonymBruker skrev: TS her. Tilleggsinfo: Selv i pannen, som er mitt feteste område, kan jeg tilsynelatende være tørr under oljen. Aner ikke hva det kommer av eller hvordan man kan forklare det. Anonymkode: 3d47d...533 Dette kommer av at selv en fet hud blir fuktfattig. Lurt å bruke et serum først,feks dior plump serum som binder fukten i huden så er dr.brandt sin dagkrem veldig god for oljete hud. Bruker den selv og har oljete hud, slipper blottingpapir nesten helt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå