AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Jeg har de siste fire dagene hatt veldig vondt øverst i magen. Var hos legen i går og fikk høre at jeg har betennelse i magen - gastritt. Fikk nexium 40mg. Tok en tablett i går og en i dag. Nå har en enda mer vondt enn tidligere. Smertene strekker seg fra mellomgulvet og bak til ryggen. Det er også vondt midt i magen rundt navlen og innover. Kjenner jeg er tungpustet og veldig slapp. Har også kastet opp. Jeg har fått påvist refluks tidligere. noen andre som har hatt betennelse i magesekken og har opplevd det samme? Tror dere det går over eller skal jeg ringe legevakt? Føler meg hysterisk om jeg ringer legevakt da jeg var til legen i går og om dette viser seg å være helt normalt.. Anonymkode: c6268...2d0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 Det skader ikke å ringe legevakt. Anonymkode: 5df9f...139
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 Når jeg har hatt gastritt så har det kun vært vondt i magen, sure oppstøt og noen gang kvalm. Har aldri hatt vondt i ryggen eller nedover magen, kun i magesekken. Siden du har blitt verre så skader det ikke å ringe. Anonymkode: d9f54...38a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 Ble det utelukket andre ting, f.eks hjertet? Hjerteinfarkt hos kvinner har ofte helt andre symptomer enn de klassiske som er listet opp. Jeg får litt varsellampe som blinker når du skriver ryggsmerter, kvalme, tungpustet og smerter øverst i magen Ville ringt legevakt Anonymkode: 56850...e21
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 Har hatt det samme som deg, de trodde det var gastritt -men det gav seg ikke, og jeg gikk ned mange kilo, så jeg endte til slutt på gastro. Der kunne de ikke se noe galt. Men de gjetter på «stressmage» eller funskjonell dyspepsi. Det vil si at man har nedsatt funksjon i fordøyelsessystemet og det skaper masse symptomer, men syntes ikke på noen vanlige mageundersøkelser. Kjentes ut som det bodde noen i magen min... enda ikke helt bra, dette er ett år siden. Men nå er det sånn at mange ting i magen gir de samme symptomene. Så jeg hadde tatt kontakt med lege igjen om du ikke blir bedre om kort tid. Somac skal hjelpe ganske fort. Anonymkode: dada9...aed 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #6 Skrevet 15. mai 2019 Nexium har magesmerter og kvalme som bivirkninger, jeg fikk så vondt av den at jeg havnet på legevakta. Men hvis det sprer seg i rygg og virkelig øker, så bør du oppsøke lege. Spesielt hvis ikke alt annet er utelukket. For det der høres ikke bra ut! Anonymkode: 5e770...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #7 Skrevet 15. mai 2019 Jeg har lenge hatt symptomene du beskriver, fikk diagnosen magekatarr og har gått på nexium i 1,5 år. Jeg er fortsatt ikke helt bra i magen.. men jeg kan fortelle at jeg også fikk smerter som strålte til ryggen på de verste dagene, spesielt etter at jeg hadde drukket eller spist noe som ikke er bra når man har den type plage; vin og alkohol generelt, kaffe, juice, sterk mat, stekt mat, tomatsaus, mye fett i maten, sjokolade.. det tar jo noen dager før nexium virker også. Men det er bare du som kjenner på magefølelsen om du vil ta en tlf til legevakta eller se det an litt, en tlf skader jo ikke, så kan de på legevakta råde deg til hva du bør gjøre😊 Masse god bedring! Anonymkode: 0cefd...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 Tusen takk for svar alle sammen. Ble innlagt på sykehuset i går, og sendt hjem i 23 tiden. De fant ikke ut noe mere. Våknet og var grei i dag, men nå klokka 19 var det på’an igjen. Vondere denne gangen, og spredd over hele magen og ryggen. Føler jeg kaster bort tida til sykehuset om jeg ringer igjen. Men blir jo litt redd, men dette er kanskje vanlig bår man har betennelse.. Anonymkode: c6268...2d0 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 Bra du kontaktet lege i går. Jeg er også plaget med slike problemer i mange år, og innimellom kan det gjøre innmari vondt. For meg lindrer varme litt, så hvis du orker kan du prøve å ta et bad eller dusj. Jeg synes også noen ganger at det hjelper å drikke varm/lunken urtete eller varmt vann, men pass på at det ikke er veldig varmt for da kan det irriterere magen heller enn å lindre. Og husk å spise små måltider med lettfordøyelig mat, særlig nå de neste dagene. Håper du snart føler deg bedre. Anonymkode: cc86a...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra du kontaktet lege i går. Jeg er også plaget med slike problemer i mange år, og innimellom kan det gjøre innmari vondt. For meg lindrer varme litt, så hvis du orker kan du prøve å ta et bad eller dusj. Jeg synes også noen ganger at det hjelper å drikke varm/lunken urtete eller varmt vann, men pass på at det ikke er veldig varmt for da kan det irriterere magen heller enn å lindre. Og husk å spise små måltider med lettfordøyelig mat, særlig nå de neste dagene. Håper du snart føler deg bedre. Anonymkode: cc86a...bf1 Det lindrer litt med en varm dusj, så det er bra. Tror du det funker med melk? Det er innmari vondt, håper jeg slipper å plages med dette i lang tid😔 Anonymkode: c6268...2d0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #11 Skrevet 16. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det lindrer litt med en varm dusj, så det er bra. Tror du det funker med melk? Det er innmari vondt, håper jeg slipper å plages med dette i lang tid😔 Anonymkode: c6268...2d0 Det er bra, du får stå der til varmvannstanken er tom. Hehe Eller kanskje prøve med en varmflaske hvis du har det? Vet ikke ang. melk, har hørt at meningene er veldig delte. Men tror at yoghurt, kefir, surmelk, Biola og slike melkevarianter er bedre enn bare lettmelk. For meg gjør melkeprodukter vondt verre når jeg har akutt vondt slik som du har nå, men det kan jo variere fra person til person. Men hvis du prøver, ville jeg begynt med bare litt og så vente og se om det går greit før jeg eventuelt drakk mer melk. Har forresten hørt at noen synes det hjelper å drikke kullsyreholdig vann som f.eks. Farris, men har ikke prøvd selv og det er ikke et råd jeg har fått fra lege, så kan ikke gå god for det. Men hvis du prøver melk og det ikke hjelper, kan du kanskje prøve litt Farris? Anonymkode: cc86a...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #12 Skrevet 16. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra, du får stå der til varmvannstanken er tom. Hehe Eller kanskje prøve med en varmflaske hvis du har det? Vet ikke ang. melk, har hørt at meningene er veldig delte. Men tror at yoghurt, kefir, surmelk, Biola og slike melkevarianter er bedre enn bare lettmelk. For meg gjør melkeprodukter vondt verre når jeg har akutt vondt slik som du har nå, men det kan jo variere fra person til person. Men hvis du prøver, ville jeg begynt med bare litt og så vente og se om det går greit før jeg eventuelt drakk mer melk. Har forresten hørt at noen synes det hjelper å drikke kullsyreholdig vann som f.eks. Farris, men har ikke prøvd selv og det er ikke et råd jeg har fått fra lege, så kan ikke gå god for det. Men hvis du prøver melk og det ikke hjelper, kan du kanskje prøve litt Farris? Anonymkode: cc86a...bf1 Ja, tror det blir en runde til i dusjen🙈 skal teste med litt melk nå, så kanskje litt farris senere:) tusen takk for svar, veldig betryggende at flere har hatt det sånn:) ønsker deg en kjempefin kveld videre, og en nydelig 27.mai❤️ Anonymkode: c6268...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #13 Skrevet 16. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tror det blir en runde til i dusjen🙈 skal teste med litt melk nå, så kanskje litt farris senere:) tusen takk for svar, veldig betryggende at flere har hatt det sånn:) ønsker deg en kjempefin kveld videre, og en nydelig 27.mai❤️ Anonymkode: c6268...2d0 Ja, det er jo litt skummelt å ha så vondt, så synes det var lurt du kontaktet lege i går. Håper virkelig du snart føler deg bedre, og at du orker litt moro i morgen. Hvis du fremdeles har like vondt på mandag burde du ringe fastlegen igjen, men Nexiumen burde ha begynt å virke innen det. God bedring ❤️ Anonymkode: cc86a...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #14 Skrevet 16. mai 2019 Er du veldig nøye på hva du spiser? Om du finner en sammenheng mellom mat og smerter? Har legen vurder gallestein eller nyrestein? Gallestein er vondt på høyre side og kan også gjøre vondt i ryggen og opp mot skulderen. Nyrestein kan sitte som et belte rundt livet eller bare i flanken. Man kan bli kvalm og kaste opp av begge typene. Jeg er så heldig å hatt begge. Anonymkode: d9f54...38a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå