AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Jeg har master i klinisk psykologi og videreutdanning i: * krisehåntering og traumebehandling (30stp) * vold i nære relasjoner (30 stp) * relasjonsvansker og psykososial problematferd (10stp) * samt spesialpedagogisk samarbeid (10stp) Gjennom tidligere arbeidsplass har jeg i tillegg kurs i: * Rettighetsforskriftene (2 ganger i året i 2 år) * Motiverende intervju * Rus og psykiatri * TIA (Trygghet i Arbeid) * Dialektisk adferdsterapi Søkte på jobb som miljøterapeut i Stendi (Aleris), men i intervjuet med avdelingslederen sa han at han ikke kunne ansette meg som miljøterapeut, da jeg ikke ble ansett som fagutdannet... Bare hvis jeg var vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog! Synes det er veldig merkelig.... De ville ansette meg som assistent! Noen som kan tipse meg til andre ting jeg kan jobbe med hvor jeg ikke vil være ansett som ufaglært assistent? Anonymkode: 33bc4...150
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har master i klinisk psykologi og videreutdanning i: * krisehåntering og traumebehandling (30stp) * vold i nære relasjoner (30 stp) * relasjonsvansker og psykososial problematferd (10stp) * samt spesialpedagogisk samarbeid (10stp) Gjennom tidligere arbeidsplass har jeg i tillegg kurs i: * Rettighetsforskriftene (2 ganger i året i 2 år) * Motiverende intervju * Rus og psykiatri * TIA (Trygghet i Arbeid) * Dialektisk adferdsterapi Søkte på jobb som miljøterapeut i Stendi (Aleris), men i intervjuet med avdelingslederen sa han at han ikke kunne ansette meg som miljøterapeut, da jeg ikke ble ansett som fagutdannet... Bare hvis jeg var vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog! Synes det er veldig merkelig.... De ville ansette meg som assistent! Noen som kan tipse meg til andre ting jeg kan jobbe med hvor jeg ikke vil være ansett som ufaglært assistent? Anonymkode: 33bc4...150 De aller fleste steder regnes en bachelor i psykologi som tilstrekkelig til å være miljøterapeut. Så jeg ville fortsatt å søke den type stillinger. Anonymkode: 712c3...c69
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 De ville nok ansette deg som assistent for å kun gi deg assistentlønn. Mulig du kan søke på stillinger som rådgiver i PPT o.l. Anonymkode: d2e6b...fa8 1
Gjest Fjeud Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har master i klinisk psykologi og videreutdanning i: * krisehåntering og traumebehandling (30stp) * vold i nære relasjoner (30 stp) * relasjonsvansker og psykososial problematferd (10stp) * samt spesialpedagogisk samarbeid (10stp) Gjennom tidligere arbeidsplass har jeg i tillegg kurs i: * Rettighetsforskriftene (2 ganger i året i 2 år) * Motiverende intervju * Rus og psykiatri * TIA (Trygghet i Arbeid) * Dialektisk adferdsterapi Søkte på jobb som miljøterapeut i Stendi (Aleris), men i intervjuet med avdelingslederen sa han at han ikke kunne ansette meg som miljøterapeut, da jeg ikke ble ansett som fagutdannet... Bare hvis jeg var vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog! Synes det er veldig merkelig.... De ville ansette meg som assistent! Noen som kan tipse meg til andre ting jeg kan jobbe med hvor jeg ikke vil være ansett som ufaglært assistent? Anonymkode: 33bc4...150 Hvordan og hvor tar man en master i klinisk psykologi?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 Aleris er noen jævla kjeltringer. Hvorfor vil du jobbe der? Anonymkode: a3384...2e9
Fjollefyr Skrevet 15. mai 2019 #6 Skrevet 15. mai 2019 Aleris er problemet. Ikke utdanningen din. Miljøterapeut stilling er du i aller høyeste grad kompetent til å ha. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 Aleris/Stendi er det mye rart med. Synes ikke du skal takke ja til det tilbudet der! Søk heller andre steder. Miljøterapeut kan du absolutt være, men vil også tro du kan jobbe innenfor PPT, HR o.l. også. Lykke til Anonymkode: d8a48...694
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 Det er et faglighetskrav om at 50%(?) må være utdannet sosionom, vernepleier eller barnevernsped. Såvidt jeg har forstått det er dette satt av Bufetat, og ikke noe som Stendi kan gjøre noe med. At du er høyt utdannet betyr ikke at du er "riktig" utdannet innenfor akkurat det feltet, dessverre. Jeg tror nok du har mye å gi i en slik jobb, og jeg tror du er mer enn kvalifisert, men du er ikke faglært innenfor yrket. Anonymkode: 405b7...8be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå