AnonymBruker Skrevet 6. mai #101 Skrevet 6. mai Rotemor skrev (På 16.5.2019 den 15.07): Hva så? En ting er at barna selv former ord. En annen ting er voksne som lærer bort slikt fordi det er «søtt» Dadda er jo ikke et kjent norskt kallenavn eller ord for meg. Nei ikke for deg nei, men for meg er det helt vanlig brukt om barnepike. Anonymkode: 14ad4...4a2 1
Sola de Skrevet 6. mai #102 Skrevet 6. mai Jeg er dadda til mitt søsken. Er eldst. Dadda ditt og dadda datt. Aldri brukt det selv. En venninne har storesøster og storebror og hun bruker dadda og bror om dem i stedet for navnene deres. Sikkert vanlig 1
Rotemor Skrevet 6. mai #103 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei ikke for deg nei, men for meg er det helt vanlig brukt om barnepike. Anonymkode: 14ad4...4a2 🙄Når man skal stå til rette for en kommentar man skrev for syv år siden…
JegErIkkeMeg Skrevet 6. mai #104 Skrevet 6. mai Det var da voldsomt til sterke meninger om ordet "Dadda"... Hvorfor har noen problemer med at noen har fått et kallenavn? 😂 Selv er jeg eldst av tre søsken. Vi er alle voksne (20-årene), og de kaller meg fortsatt Dadda. Synes det er koselig! Jeg har kun hørt det i bruk om en storesøster, og det er helt vanlig der jeg er vokst opp og i min familie som er spredt utover hele Nordland/Troms. Først nå jeg lærte at det "egentlig" betyr noe annet. Men hva så? 😅 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #105 Skrevet 6. mai Her bruker yngstemann det til storesøsteren når det er noe han ønsker;) Anonymkode: 50d35...919 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå