Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Er det noen som vet hvor på nettet jeg kan finne koder for å få låst opp mobilen min? har sett på unlock.no, men der hadde de ikke til telefonen min. Har en siemens m65..
Væren Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Jeg måtte ringe kundeservice for et par år siden, da svigermor skulle få overta en av mine brukte mobiltelefoner. Det var ikke noe jeg hadde greit uten brukerstøtte underveis. Det var "trykk to ganger på *, en gang på den knappen, så trykker du 4 ganger på #" osv... Var nesten utslitt etterpå, hadde aldri trodd det skulle være så avansert - trodde det skulle være ren plankekjøring, jeg...
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 okei.. men det jeg er ute etter er da enten koden eller ei side hvor jeg kan låsen den opp siden den er låst til telenor i 12 mnd.. er ikke spess gira på å bruke dem nei
Gjest Spacegirl Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Tror ikke det er mulig å låse opp mobilen før de tolv månedene har gått...
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Tror ikke det er mulig å låse opp mobilen før de tolv månedene har gått... Joda, har funnet kodene for mange andre mobiler, men ikke denne.. :-x
Cronos Skrevet 26. april 2005 #6 Skrevet 26. april 2005 Det ER mulig å låse den opp, Becca. MEN det er supervanskelig, kronglete og stor sjanse for at telefonen dør. Du kan få låst den opp av folk (privatpersoner) med peiling hvis du ønsker å betale litt.
14062003 Skrevet 26. april 2005 #7 Skrevet 26. april 2005 Det er enkelt og lovlig å låse opp mobilen fra Telenorbinding, lenge før 12mnd er gått! Jeg husker ikke webadressen hvor man betaler 50,- for å få en kode. Søk på kvasir eller google, så finner du den lett! Telenor skal ha 600,- for å sende en slik kode. Det er dog ikke lovlig å bruke telefonen med noen annen operatør enn Telenor...
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #8 Skrevet 26. april 2005 u kan gå på unlock.no. Der er det for det meste koder til nokia. Det koster deg omtrent en fmtilapp å åpne, fordi telebutikkene brukte den siden i stor stil når de skulle åpne for folk. Hvis du har en annen enn nokia er det et forum der du kan spørre andre som har peiling. Det kan hende du må sende avgårde telefonen din, men det blir likevel sannsynligvis billigere enn å åpne den gjennom telenor, hvis du har lang bindingstid igjen. Du finner også linker til andre forumer/nettsteder som kan åpne telefonen din for en rimelig penge.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 u kan gå på unlock.no. Der er det for det meste koder til nokia. Det koster deg omtrent en fmtilapp å åpne, fordi telebutikkene brukte den siden i stor stil når de skulle åpne for folk. Hvis du har en annen enn nokia er det et forum der du kan spørre andre som har peiling. Det kan hende du må sende avgårde telefonen din, men det blir likevel sannsynligvis billigere enn å åpne den gjennom telenor, hvis du har lang bindingstid igjen. Du finner også linker til andre forumer/nettsteder som kan åpne telefonen din for en rimelig penge. Forresten er det IKKE ulovlig å åpne din egen telefon!!
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 Forresten er det IKKE ulovlig å åpne din egen telefon!!Jo, det er fullt lovlig å åpne telefonen selv. Sjekk uttalelser fra forbrukermyndighetene, så vil du se det. Men det er ikke lov å bruke telefonen med annen operatør selv om den er åpnet for det. Det blir som med biler. Det er lovlig å ha en bil som kan gå i 200km/t, men det er ikke lov å kjøre i 200km/t allikevel... Det er lov å trimme en bil til enda høyere hastigheter også, men ikke å bruke dem i så høye hastigheter. Snakker om Norge nå altså.
lillesky Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 Sjekk qxl.no, har sett folk som selger et eller annet til å låse opp telefonen.
~sikka~ Skrevet 26. april 2005 #12 Skrevet 26. april 2005 Jo, det er fullt lovlig å åpne telefonen selv. Les hva folk skriver før du svarer da!!
Cronos Skrevet 26. april 2005 #14 Skrevet 26. april 2005 Det er stedet å henvende seg, ja. Du finner folk der som låser den opp for deg. Du finner også en oppskrift, men den er ikke å anbefale. Altfor komplisert. Du bør få noen til å gjøre det for deg, og da regner jeg med at det kommer til å koste penger...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 26. april 2005 #15 Skrevet 26. april 2005 Skal ikke påstå at jeg er en mobil-guru, men er det så vanskelig å låse opp? Jeg brukte kanskje 4-5 minutter på å låse opp min, ved å følge en smørbrødliste som ligger på siden.
~sikka~ Skrevet 27. april 2005 #16 Skrevet 27. april 2005 Hun sa jo at hun hadde vært på unlock.no og at tlf hennes ikke fantes der...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 27. april 2005 #17 Skrevet 27. april 2005 Hun sa jo at hun hadde vært på unlock.no og at tlf hennes ikke fantes der... Hvis du leser på siden, har de lagt ned gratistjenesten, så man må betale for å få bestille kode for telefonen sin. Hun må riktignok levere den selv men her er den: http://www.unlockshop.no/phone_info.php?modell=SI_M65
Cronos Skrevet 28. april 2005 #18 Skrevet 28. april 2005 Det finnes også en guide der på hvordan man låser den opp selv, men den var så innfløkt at det var derfor jeg anbefalte å få noen (mot betaling) til å låse den opp.
Superlammet Skrevet 28. april 2005 #19 Skrevet 28. april 2005 Bare en liten advarsel: Er ikke alltid kodene fra unlock.no virker.. Det har jeg erfart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå