AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Jeg skjønner ingenting. Jeg har aldri byttet lysrør før i mitt liv, men når jeg bor alene er det dessverre jeg som må finne ut av dette, men jeg sliter. Over kjøkkenbenken har jeg et lysrør. Da lyset gikk kjøpte jeg et helt likt lysrør som tidligere, skrudde ut det forrige og plasserte den nye. Hva skjer? Ingen lys. Jeg drar tilbake på Clas Ohlson hvor jeg kjøpte lysrøret og sa at det ikke fungerte, og den butikkansatte sa at jeg måtte bytte glimtennerne når jeg bytter lysrør. Greit nok, kjøpte et par slike med meg og dro hjem glad og fornøyd. Men når jeg kommer hjem ser jeg jo at det ikke fins noen plass å plassere disse tennerne? Har noen en eller annen genial idé eller noe jeg ikke har tenkt på? Er forøvrig snakk om Osram T5 HE 21W/827, om det hjelper. Takker for alle svar og ideer!! Anonymkode: 8de4b...9fe
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 (endret) Det er vel en plastboks et eller annet sted som du kan skru av/ta av? Inni der skal de 😊 Vanligvis i en av endene. Noen ganger i midten om det er to lysrør Endret 15. mai 2019 av solmåneogstjerner
cmd Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er forøvrig snakk om Osram T5 HE 21W/827, om det hjelper. Det er kanskje ikke feil med lysrør men TENNER. Du må bytte tenner.Ta ut tenneren og kjøp tilsvarende ..... og lyset vil fungere normalt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det er vel en plastboks et eller annet sted som du kan skru av/ta av? Inni der skal de 😊 Vanligvis i en av endene. Noen ganger i midten om det er to lysrør Jo, det er det! Men fast i den er jo to stikkontakter, da skrur jeg jo de av også? Kan jeg gjøre det uten elektriker? 😂Føler meg så dum, beklager om dette er åpenbart Anonymkode: 8de4b...9fe
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 Lettere om du legger ved et bilde av lyset ditt Anonymkode: d727d...50d 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #7 Skrevet 15. mai 2019 Er det denne du har? Anonymkode: d727d...50d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #8 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det denne du har? Anonymkode: d727d...50d Nei, mitt lysrør festes på framsiden og det fins ingen synlig tenner noe sted.. Anonymkode: 8de4b...9fe
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #9 Skrevet 15. mai 2019 Du kan skru av boksen. Bare sørg for at du ikke drar ledningene ut. Du trenger ikke elektriker. Du har en bryter lenger borte som slår av lyset? La den være i av-posisjon. Om du ikke har det/ikke finner den så tar du sikringen i alle tilfellers skyld 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #10 Skrevet 15. mai 2019 Å lese dette minner meg om blondinevitser.. Hvorfor trengs det 10 blondiner til å skifte en lyspære? Anonymkode: 4eb35...a38 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #11 Skrevet 15. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å lese dette minner meg om blondinevitser.. Hvorfor trengs det 10 blondiner til å skifte en lyspære? Anonymkode: 4eb35...a38 Slutt da. Ikke lett å vite dette om man aldri har gjort det før 2
Agathe Skrevet 15. mai 2019 #12 Skrevet 15. mai 2019 tror tenneren er på langsiden av boksen, bak lysstoffrøret. Den stikker ikke så veldig ut du ser bare toppen og så skrur du den ut
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #13 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Å lese dette minner meg om blondinevitser.. Hvorfor trengs det 10 blondiner til å skifte en lyspære? Anonymkode: 4eb35...a38 Kan du ikke helle komme med forslag til ts hvis du vet så godt hva hun/han skal gjøre? Anonymkode: f1dcb...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #14 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke helle komme med forslag til ts hvis du vet så godt hva hun/han skal gjøre? Anonymkode: f1dcb...2ae Jeg tipper hun har oversett tenner som ligger under lysrøret.. Uansett. Hun må finne tenner. Bør forøvrig alltid skiftes samtidig med lysrør. Anonymkode: 4eb35...a38
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #16 Skrevet 15. mai 2019 15 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Du kan skru av boksen. Bare sørg for at du ikke drar ledningene ut. Du trenger ikke elektriker. Du har en bryter lenger borte som slår av lyset? La den være i av-posisjon. Om du ikke har det/ikke finner den så tar du sikringen i alle tilfellers skyld Skal jeg skru av hele boksen? Forsøkte å skru på undersiden, på siden lengst fra stikkontaktene, men der så jeg ingen tenner eller noe 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper hun har oversett tenner som ligger under lysrøret.. Uansett. Hun må finne tenner. Bør forøvrig alltid skiftes samtidig med lysrør. Anonymkode: 4eb35...a38 4 minutter siden, Agathe skrev: Der Det er ingen synlig tenner der, jeg har undersøkt den grundig! Legger ved bilde av hvordan det ser ut der man fester lysrøret, det er helt likt på den andre siden Anonymkode: 8de4b...9fe
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #17 Skrevet 15. mai 2019 (endret) Merkelig. Tennerne må være et sted. Enten under lysrørerene eller i boksen. Ta gjerne noen flere bilder Skru av hele boksen for å sjekke Endret 15. mai 2019 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #18 Skrevet 15. mai 2019 Leser av åpningsinnlegget til ts at hun har Osram T5 lysrør. Dette er annen teknologi med fullelektronisk reaktor. Dvs det trengs ikke tenner. Ts må skru av armatur og kjøpe nytt. Levetiden på T5-armatur er ca 50000 timer. Lykke til Anonymkode: 4eb35...a38 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. mai 2019 #19 Skrevet 15. mai 2019 Ok, du har kanskje en annen type enn hva jeg er vant med. Har du fått det til å lyse nå? Er du sikker på at du har satt inn lysrøret riktig og at sikringen er på? Og evt bryter i enden av kjøkkenbenken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå