AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Del Skrevet 15. mai 2019 Hei! Jeg har 4 år med studielån, og etter snart 7 år med nedbetaling etter endt utdannelse, sitter jeg igjen med ca 170 000 kr igjen i studielån. Ser vi kan justere nedbetalingstiden. Jeg har satt min på max år. Dvs at jeg nå har 13 år igjen. Vurdere å begynne å betale mer i mnd, så jeg blir ferdig tidligere, selv om økonomien er såder med 3 barn:P Er bare så lei av de høye mnd utgifter, og vil derfor bare bli fortere ferdig:) Hvor mye har dere i studielån? Hva har dere gjort med nedbetalingstiden? Anonymkode: 915c8...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2 Del Skrevet 15. mai 2019 Det har ikke du noe med. Anonymkode: 87c53...191 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg har vel ca 300 k, og betaler ned så sent som overhodet mulig. Det er den gjelden jeg har med best betingelser, og jeg vil ikke betale raskere ned på den før jeg er fullstendig ferdig med boliglån. Om du er ferdig med all annen gjeld er det ingen grunn til å vente med nedbetaling. Anonymkode: 58992...216 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4 Del Skrevet 15. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke du noe med. Anonymkode: 87c53...191 Sier du det der på alle tråder her inne eller? Eller har jeg ikke noe med det? 🤔 hvorfor gidder du?? Anonymkode: 125f5...ba2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Del Skrevet 15. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vel ca 300 k, og betaler ned så sent som overhodet mulig. Det er den gjelden jeg har med best betingelser, og jeg vil ikke betale raskere ned på den før jeg er fullstendig ferdig med boliglån. Om du er ferdig med all annen gjeld er det ingen grunn til å vente med nedbetaling. Anonymkode: 58992...216 Nei ser den, det samme gjør de jeg kjenner:) Det er jo ikke den værste gjelda man kan ha. Anonymkode: 915c8...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #6 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg ville beholdt studiegjelden til jeg var ferdig med all annen gjeld. Om du kvitter deg med studielånet så vil jo skattetrekket ditt øke litt, så med den tusenlappen man betaler til lånekassen i mnd så går det nesten opp i opp uansett. Da ville jeg heller prioritert å bli kvitt annen og dyrere gjeld først. Anonymkode: ebe00...914 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #7 Del Skrevet 15. mai 2019 Studielån slettes ved uføre, så mange anbefaler å ikke betale ned. Når jeg hadde litt over 4 år år igjen av studielånet, snakket jeg med en økonom som anbefalte meg å betale ned. For å få ufør så må du ha vært sykemeldt i ett år og gjerne 3 år på AAP. Siden jeg alltid har vært frisk, så var sjansen ganske liten for at jeg ville rekke å bli ufør på 4 år. Jeg hadde boliglån som var greit nedbetalt og ingen annen gjeld. Jeg betalte da ned studielånet og det var en befrielse. Rentefradrag du får på selvangivelsen ved å ha lån er mindre enn renten du betaler på studielånet over tid. Anonymkode: c6605...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #8 Del Skrevet 15. mai 2019 Som de andre sier: Har du annen gjeld - betal den først. Har du ingen annen gjeld, og ikke har planer om å kjøpe bolig, bil etc - betal ned studielånet. Anonymkode: 34717...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #9 Del Skrevet 15. mai 2019 Enig:) Takk folkens:) Anonymkode: 915c8...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. mai 2019 #10 Del Skrevet 15. mai 2019 Det er tilnærmet gratis å ha studielånet. Når renta er så lav som nå, vil rentekostnaden i realiteten være lavere enn inflasjonen. Derfor bare tull å forsere nedbetalingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå