Gjest ikke innlogget Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Hei! Nå har jeg lest alt dere har skrevet om laseroperasjon og lasik, men det var noe jeg savnet. Hvor lenge må man gå med mørke solbriller? Hvor lang tid må man vente før man kan svømme under vann? Kan man ta seg en joggetur dagen derpå? Kan man bruke maskara dagen derpå? Var det noe annet du måtte vente med pga operasjonen?
Trudi Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Jeg gikk ikke med mørke solbriller i det hele tatt, men brukte noen plastbriller om natta den første uka. Tror ikke jeg trente de første dagene og var veldig forsiktig når jeg dusjet med ikke å få vann i øynene. Tror heller ikke jeg brukte mascara den første uka. Svømming under vann mener jeg å huske at jeg skulle vente med et par måneder. Men øyedråene var hyppig brukt den første måneden! Øya var supertørre! Uansett: alle disse tingene er bare småting i forhold til hvor deilig det er å slippe linser og briller!
Gjest i i Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Takk for svar! Er det noen andre som vil dele sine erfaringer med meg?
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Jeg gikk litt med solbriller av eget valg - da jeg tok operasjonen var det knallsommer og jeg følte jeg trengte beskyttelse. Det er ikke påkrevet, men jeg følte det fornuftig. Ellers sov jeg med noen plastbriller jeg også.Svømming gjorde jeg etter et par uker, samme med sminking. Øyedråpene du får med må du være nøye med å bruke, tror man skal dryppe i 4-6 uker hvis jeg ikke husker feil?
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde bruke sminke på minst 3 dager, så jeg ventet 1 uke. Sov også med plastlokk over øynene noen dager. Svømming bør man vente noen mnd med pga infeksjonsfaren. Når det gjelder idrett, så bør man være forsiktig med all slags kampsport, håndball, fotball osv. Dette fordi man kan få slag mot øyet, og linsen kan løsne. Uansett, hadde jeg visst hvor mye bedre hverdagen min var etter en laseroperasjon, hadde jeg gjort det for mange år siden
sprettball Skrevet 26. april 2005 #6 Skrevet 26. april 2005 Om du vurderer laseroperasjon og bor i Oslo området bør du slå til nå for hansson har tilbud med 8000 i rabbat om du bestiller i april: http://www.hansson.oslo.no/hansson_i/PDF/L...ann_258x350.pdf Selv tok jeg ett øye i januar 97 på den "gamle metoden" jeg bruke hverken øyedråper, eller sånne plastbriller. Nå over 8 år senere ser jeg optimalt på øyet mitt, det er kjempedeilig. Jeg skal ta det andre nå hos hansson.
Trudi Skrevet 26. april 2005 #8 Skrevet 26. april 2005 Tror det heter Artelac eller noe i den dur. Kan det stemme?
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 http://www.felleskatalogen.no/ecom/StaticP...E1520FB41F8.asp Ser ut til å være de øyendråpene?
Grooo Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 Jeg måtte ikke gå med solbriller. Sov ikke med ting på øynene. Og brukte ikke øyendråper. Hørte ikke et ord om noe sånt, og har hatt perfekt syn i tre år nå etter operasjonen.
Grooo Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 Jeg måtte ikke gå med solbriller. Sov ikke med ting på øynene. Og brukte ikke øyendråper. Hørte ikke et ord om noe sånt, og har hatt perfekt syn i tre år nå etter operasjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå