Gå til innhold

Hvorfor får fattige foreldre barn ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke ha barn i dette samfunnet! Man skal ha fint utseende, høye karakterer, høy utdannelse, gå på riktig skole, bo fint, ha fine klær og ting skal se dyrt ut.

Dette merket jeg allerede da jeg var barn men set var likevel ikke så mye som nå. Mamma var alenemor og hadde nesten aldri råd til å kjøpe noen ting som helst. Hun fant en mann og det ble forandringer men det var tilbake til fattig alenemor tilværelsen når det ble slutt. 

Ingen i min slekt har høy utdannelse og jeg dreit meg ut når jeg prøvde. Er nesten redd for at dette styres av litt genetikk? 

Anonymkode: 4bdf1...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fattige foreldre får barn fordi man etterhvert blir kjønnsmoden og oppdager at sex med andre enn seg selv kan være morsomt og godt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Whistler skrev:

Fattige foreldre får barn fordi man etterhvert blir kjønnsmoden og oppdager at sex med andre enn seg selv kan være morsomt og godt.

Kondom 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange grunner. I mange tilfeller hadde nok foreldrene normal økonomi når de fikk barn, men så ble de syke eller single

Men det er også slik at rike ahr mange flere muligheter og greier de kan gjøre i livene sine som fattigere ikke kan. Å få barn er en av få muligheter fattige har for å få mening inn i livene sine. Er du rik kan du reise, drive med hobbyer, kjøpe dyrt sportsutstyr osv. Man kan altså realisere seg selv og livet sitt på mange måter og barn blir kanskje ikke så fristende lenger. 

Anonymkode: d8869...ae4

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kondom 

Har lyst til å kommentere at kondom har ikke alle råd til, men tror ikke alle hadde tatt spøken ;) 

Men jeg er enig, har man ikke råd til å ha barn uten hjelp fra andre eller mer enn barnebidrag fra staten for å få en verdig og trygg oppvekst, så ikke få barn. Samtidig så er ikke ett eget soverom hver ett krav (synes jeg) for om barndommen var god nok og foreldrene rike nok. Det er det kjærligheten og forholdet dems imellom som til syvende og sist avgjør. 

Anonymkode: 08bb8...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke man må være rik for å få barn, men jeg syntes man skal kunne gjøre det uten å være avhengig av offentlige stønader. I norsk sammenheng er det mange som ikke tenker på sin økonomiske situasjon før de får barn fordi det er mulig et land som tilbyr mange støtteordninger for de som stifter familie.

Men det vil ikke være bærekraftig på sikt i en tid der vi ser slutten på oljealderen om et tiår eller to, og der det blir færre og færre jobber med dertil færre skattebetalere i kjølvannet av det. I tillegg skal norske finanser håndtere eldrebølgen som nå har begynt å gjøre sin inntreden. Generasjonene som ble født 1-15 år etter krigen blant store barnekull har allerede pensjonert seg, eller kommer til å gjøre det innen en ti års tid, så ytelsene i norsk velferd vil sannsynligvis måtte kuttes betraktelig. Det vil bli betraktelig mye vanskeligere å sette barn til verden som "fattig" dersom man ønsker at barnet skal ha et minimum av materiell standard og livskvalitet. Dessverre er det jo også slik at fattige også får mange barn selv om det ikke er et sosialt sikkerhetsnett, det ser vi mange eksempler på i den tredje verden, der det er barna som utgjør sikkerheten for foreldrene når de selv blir gamle. Jeg håper det samme ikke vil skje i Norge, selv om erfaring fra andre land dessverre viser oss det motsatte. Man vil i så fall videreføre fattigdommen til sine barn.

Anonymkode: 01171...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...