AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Jeg og samboeren min skal gå fra hverandre og vi har 4 barn. Vi bor i et hus vi skulle kjøpe sammen men slik blir det ikke. Huset koster 1.9 mill og vi har egenkapital på 300000, sammen. Altså jeg har 150000. Jeg eier en hytte som jeg ikke har lån på. Kan jeg, uten full egenkapital, få huslån alene når jeg har denne hytta? Vil tro den er verdt 500000 minst. Vil ha utbetalt ca 33000 kr hver mnd Anonymkode: c0d59...40b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 Det kan godt være ja. Jeg har hørt om banker som har godtatt kausjon i både næringslokaler, tomter og båter. En hytte må jo være hakket mer rett frem. Så hvis du er tålmodig og tar kontakt med flere, kan du få napp. Så lenge du har bra nok lønn da. Men får eksen din beholde huset da, om han skal kjøpe deg ut for 150 000? Det var ikke det du spurte om, men jeg tenkte bare at om han låner opp 150 000 så har han ikke nok ek lenger. Anonymkode: 3736a...862
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt være ja. Jeg har hørt om banker som har godtatt kausjon i både næringslokaler, tomter og båter. En hytte må jo være hakket mer rett frem. Så hvis du er tålmodig og tar kontakt med flere, kan du få napp. Så lenge du har bra nok lønn da. Men får eksen din beholde huset da, om han skal kjøpe deg ut for 150 000? Det var ikke det du spurte om, men jeg tenkte bare at om han låner opp 150 000 så har han ikke nok ek lenger. Anonymkode: 3736a...862 Oi, var litt utydelig der. Det er jeg som vil kjøpe huset vi bor i nå, som vi egentlig skulle kjøpe sammen men vi kom aldri så langt før det skar seg. Vi "leier" huset nå for det tok ganske lang tid med å fradele tomta før vi kunne kjøpe det. Anonymkode: c0d59...40b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 Du må ta dette med banken(e). Det er mulig du må selge hytta for at det skal telle som egenkapital. Du vil uansett få dårligere betingelser på et lån med sikkerhet i hytte kontra bolig. Dette er antakelig fordi hyttemarkedet er så sesongavhengig. Om en sommerhytte må tvangsselges om vinteren, kan det bli vanskelig å få en god pris for den. Anonymkode: 73dc8...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå