Gå til innhold

Hva er karantenetid for forsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en vannskade i huset og trodde innboforsikring dekket det. Det viser seg at jeg trenger husforsikring. Hvor lang tid tar det før jeg kan melde saken inn etter at jeg har tegnet ny forsikring? 

Anonymkode: 48aaa...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal stå i forsikringsavtalen din. Vanlig karantenetid er vel 1-3 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Det står i vilkårene, men som oftest er det fra en måneds tid til tre måneder. 

Anonymkode: db5a4...373

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du allerede har snakket med noen i et forsikringsselskap om vannskaden, ville jeg vært forsiktig med å melde inn skaden etter at du har tegnet en ny forsikring. Ved forsikringssvindel risikerer du å bli bannlyst av alle forsikringsselskaper for all fremtid.

Anonymkode: 0e8f2...8af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er vel at du måtte ha forsikringen FØR skaden skjedde for at du skal kunne bruken den på denne skaden?

Hvis du tegner forsikringen nå, venter ut karantenetiden og så melder inn skaden så må du vel lyve om når skaden oppsto? I såfall er det jo forsikringssvindel...

Anonymkode: d38bb...46f

• Liker 7
Skrevet

Det du planlegger her er forsikringssvindel. Om du ikke er klar over det så blir i tillegg alle henvendelser til forsikringsselskap logget på tvers av forsikringsselskap. Så om du ikke ønsker å bli anmeldt, samt miste all mulighet for å forsikre noe som helst resten av ditt liv, ville jeg droppet planen din og heller tatt dette som en dyr lærepenge. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått en vannskade i huset og trodde innboforsikring dekket det. Det viser seg at jeg trenger husforsikring. Hvor lang tid tar det før jeg kan melde saken inn etter at jeg har tegnet ny forsikring? 

Anonymkode: 48aaa...df5

Øh. Du kan ikke melde inn en sak som oppstod FØR du tegnet forsikringen. Skader som ikke dekkes av forsikringen må du betale selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står i vilkårene, men som oftest er det fra en måneds tid til tre måneder. 

Og, viktig: Skader som har oppstått før man tegnet eller i karanteneperioden rett etter man har tegnet forsikring dekkes ikke. Man må ha gyldig forsikring og karanteneperioden må være over før man kan melde inn skade som dekkes etter vilkårene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...