Gå til innhold

Å være den ukjente +1 i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sommer er jeg plutselig invitert i bryllupet til min ganske ferske kjærestes kusine. Jeg er usikker på om de bare har pratet generelt sammen om livet, og at han har nevnt meg, eller om han var nevnt meg og hintet til at han vil ha meg med.

Enten er hun veldig glad for at han endelig har funnet seg noen, eller så har hun følt et press på å måtte invitere meg.

Ja, sommeren er lang, men sjansen for at jeg i det hele tatt får møtt brud eller brudgom før bryllupsdagen er liten.

Etter å ha lest x antall smått negative tråder på KG om å kutte ned i gjester, spare på penger etc (og litt om det å ha totalt ukjente i festen) veksler jeg mellom å glede meg til en hyggelig dag med kjæresten og familien hans, og å føle meg som en slags "inntrenger".

Er det noen bruder her som har vært helt OK med at det er noen sånne "ukjente" i bryllupet, eller har alle følt det litt merkelig og påtrengende?

(Det blir generelt rart å skulle hilse for første gang og samtidig gratulere som gjest på deres største dag i livet, på samme tid😂)

Anonymkode: 3cbf5...b6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at du overtenker dette? Du er invitert, gled deg heller! Hvis de har bedt folk de ikke vil ha der, så er det deres problem. De bestemmer over sitt eget bryllup, så du kan nok fint ta utgangspunkt i at de har bedt deg av egen fri vilje. Dessuten kan du ikke gjøre noe med det akkurat, så hvorfor bruke tid og energi på å gruble på det? Vær en munter og deltakende gjest du, så bidrar du til å gjøre dagen bra. 🤗

Anonymkode: 51c84...e90

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at du overtenker dette? Du er invitert, gled deg heller! Hvis de har bedt folk de ikke vil ha der, så er det deres problem. De bestemmer over sitt eget bryllup, så du kan nok fint ta utgangspunkt i at de har bedt deg av egen fri vilje. Dessuten kan du ikke gjøre noe med det akkurat, så hvorfor bruke tid og energi på å gruble på det? Vær en munter og deltakende gjest du, så bidrar du til å gjøre dagen bra. 🤗

Det er kanskje rett at jeg overtenker🙈 og ja, det var en gid tanke, å bidra det beste jeg kan til at dagen dems blir bra. Ikke være en for beskjeden gjest heller. For jeg er jo der, jeg trenger jo ikke prøve gjøre meg usynlig.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje rett at jeg overtenker🙈 og ja, det var en gid tanke, å bidra det beste jeg kan til at dagen dems blir bra. Ikke være en for beskjeden gjest heller. For jeg er jo der, jeg trenger jo ikke prøve gjøre meg usynlig.. 

Jeg synes du skal ta for deg, spis masse mat og kaker, smak på alle drinker, syng med og dans natta lang 😁🙈 hehe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Siden brud og brudgom har invitert deg, er de garantert ok med at du kommer! Du overtenker veldig, bare gled deg. De kommer til å si (og tenke) "så hyggelig å hilse på deg" i det dere hilser, så har de bokstavelig talt hundre andre ting og tenke på, og sikkert hundre andre gjester (eller femti). Ingen syns det er noe rart at noen tar med seg en +1 når det er invitert med +1.

Anonymkode: 42624...8ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Familieselskaper er grusomt kjddelig, så jeg tenker at du skal benytte anledningen til å aldri bli invitert igjen. ;) Lag voldsom baluba, drikk deg dritings, flørt med menn og krev å holde tale. Le overdrevet høyt av den minste ting under middagen, og gjerne søl vin på bruden med uhell som prikken over i’n.

Anonymkode: 8ded7...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Min tilkomne mann har en enormt stor vennekrets og har lyst at allesibgle venner skal få ta med kjæresten selv om jeg og han ikke har møtt dem. Jeg synes ikke noe om dette men med familie blir det mer akseptabelt. Jeg hadde ikke reagert om en av mine fettere hadde med kjæresten. Blir noe helt annet med perifere vennepar der man ikke har møtt noen av partene synes jeg.

Kos deg i bryllupet, det er også en fin anledning til å bli kjent med familien😊

Anonymkode: 5bfcc...68c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familieselskaper er grusomt kjddelig, så jeg tenker at du skal benytte anledningen til å aldri bli invitert igjen. ;) Lag voldsom baluba, drikk deg dritings, flørt med menn og krev å holde tale. Le overdrevet høyt av den minste ting under middagen, og gjerne søl vin på bruden med uhell som prikken over i’n.

Anonymkode: 8ded7...a6f

Haha, jeg er glad i selskap jeg da, så dropper den strategien :P

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med en skikkelig fin gave, så går alt bra :)

Anonymkode: 31af1...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en grense om at dei måtte være kjærester før vi sendte ut invitasjonane. 

To søskenbarn har spurt om å ta med følge. Han ene sa ifra den dagen han fekk invitasjonen. Han andre tok kontakt rett før fristen. Begge fikk ja, men han siste syntes jeg egentlig føltes litt "feil". Hadde aldri møtt dei før, og hadde ikke spesielt god tid til å hilse i bryllupet helle. 

Anonymkode: 44f20...a8d

Skrevet

Jeg har vært i akkurat samme situasjon og det gikk kjempebra! 

Var også en ganske fersk kjæreste, hadde aldri møtt brudeparet - kjæresten, foreldrene hans og søsteren hans var de eneste jeg hadde møtt.

Jeg ble naturlig nok ikke kjent med brudeparet, men fikk hilst, gratulert og takket høflig for invitasjonen. Noe som var utrolig hyggelig med dagen var at jeg fikk anledning til å bli bedre kjent med andre deler av storfamilien. Og i ettertid har det vært fint å kunne bli kjent med brudeparet ved å snakke pent om bryllupet. 

Jeg følte meg ikke påtrengende, og tenkte at brudeparet faktisk ville ha meg der - ellers hadde jeg jo ikke blitt invitert. Og planla ikke hvordan jeg skulle oppføre meg, utover å være hyggelig og imøtekommende, slik man pleier å være i møte med nye mennesker. 

Til deg vil jeg si at brudeparet har valgt å invitere deg, og da må du bare legge til grunn at de synes det er helt fint å ha deg der. Jeg ville likevel ikke hatt forventninger om å bli kjent med brudeparet - de har jo tusen andre ting å tenke på og veldig mange andre gjester de har behov og lyst til å catche opp med. Jeg ville nok heller ikke hatt forventninger til at dette blir tidenes bryllup, for det er jo noe annet å reise i bryllupet til nære venner for eksempel. Men kos deg og oppfør deg som normalt, så går nok dette helt fint😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sto navnet ditt på invitasjonen? Isåfall ønsket hun å invitere deg. 

Står det ikke på invitasjonen, har han spurt. Da kan det hende kusinen har følt et press. En skal aldri spørre om å få ta med en ekstra. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sto navnet ditt på invitasjonen? Isåfall ønsket hun å invitere deg. 

Står det ikke på invitasjonen, har han spurt. Da kan det hende kusinen har følt et press. En skal aldri spørre om å få ta med en ekstra. 

Nei, invitasjonen kom idet vi begynte å date. Så jeg veit han og bruden har kommi snakk om meg, og for å være ærlig kan jeg ikke se for meg at han er typen til å spørre i det hele tatt. Da er jeg mer redd for at hans mor har hintet veldig tydelig til brudens mor, eller noe sånt. 

Nei, det er jo bare å ikke bry seg om, men jeg kjennet det plager meg litt innerst inne. Har heldigivs noen uker å bli ferdig med de tankene på:P

Skrevet (endret)

Jeg og min mann har store familier på hver vår kant og inviterte søskenbarn og "hele" slekta på skikkelig fest. Det var mange "pluss én" som jeg aldri hadde møtt. Både de som hadde fått barn sammen med et av våre søskenbarn og de nyere partnere. Så sant de var i et etablert og "offentlig kjent" forhold før vi skrev invitasjon, så inviterte vi også de vi ikke hadde møtt med navn. Og det var ment hjertelig og det var gøy å møte dem. 

Kos deg! 

Endret av Zoey
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...