Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp blitt ansatt som vikar i 3 mnd og ble opplyst om at det var store muligheter for for forlengelse etter dette. Nå ser jeg at nøyaktig samme stillingsutlysning som jeg søkte på ligger ute igjen bare at de nå har endret til at det er ledig fast stilling.

Er ikke dette litt merkelig?

Anonymkode: e14fa...35d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er litt merkelig. Kan du høre med sjefen om det betyr at det vil bli ansatt en til person i samme stiling som deg, eller om du bør søke på den de la ut?

Anonymkode: 6a85d...b22

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var vel dette jeg hadde forventet. Du ser ut til å være heldig med at det blir fast stilling. Det er ikke lov å gi deg en stilling som ikke er lyst ut(i de fleste tilfeller jeg har hørt om), men siden du allerede har erfaring, vil du sannsynligvis stå langt fremme på listen over søkere til denne stillingen. Lykke til!

Anonymkode: 18518...654

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det var vel dette jeg hadde forventet. Du ser ut til å være heldig med at det blir fast stilling. Det er ikke lov å gi deg en stilling som ikke er lyst ut(i de fleste tilfeller jeg har hørt om), men siden du allerede har erfaring, vil du sannsynligvis stå langt fremme på listen over søkere til denne stillingen. Lykke til!

Anonymkode: 18518...654

Det gjelder vel bare i det offentlige? Ts skriver ikke om hun jobber offentlig eller privat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Knirke skrev:

Det gjelder vel bare i det offentlige? Ts skriver ikke om hun jobber offentlig eller privat.

I det offentlige må alle faste stillinger lyses ut. Da blir TS en del av søkerbunken, dersom hun søker. 

Anonymkode: 07956...c27

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro at dette er den muligheten om forlengelse som de snakket om, men at den nå har blitt fast. Kanskje den du vikarierer for har sagt opp el.l.  Derfor må det i de fleste tilfeller lyses ut. Du stiller da sterkere enn mange andre siden du jo allerede jobber i stillingen. Du bør jo selvfølgelig snakke med sjefen din om dette, men jeg tipper det bare er å søke.

Anonymkode: a9594...63f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...