AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #1 Skrevet 15. mai 2019 Hei Første gang vi var på babysvømming på mandag. Siden det var første gang for meg også så visste ikke jeg så mye. Spurte de damene som var der om de dusjer barna med såpe etter svømming og bruker fuktighets krem med tanke på klorin i vannet...de sa nei de skyller barna kun med vann. Da gjorde jeg også det samme. Brukte ingen krem heller. Idag ser jeg at han er veldig tørr på beina og armene😢 spesielt på armene er han veldig rød og tørr. Huden føles litt hard. Burde jeg ha vasket kroppen hans med såpe etter svømming? Hva skal jeg gjøre nå? Har smurt med A krem Anonymkode: 22023...e80
Mut Skrevet 15. mai 2019 #2 Skrevet 15. mai 2019 (endret) Ser nesten ut som en lett eksem reaksjon. Sønnen min har atopisk eksem. Og dette ser veldig likt ut som når han hadde milde utbrudd. Smør med en fet krem som A-derma så burde det hjelpe. Har hatt god erfaring med kremen jeg har lastet inn bilde av her. Om det ikke da hjelper i løpet av noen dager skader det ikke å la en lege se på det Endret 15. mai 2019 av Mut
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #3 Skrevet 15. mai 2019 4 minutter siden, Mut skrev: Ser nesten ut som en lett eksem reaksjon. Sønnen min hadde det samme. Smør med en fet krem som A-derma så burde det hjelpe. Har hatt god erfaring med kremen jeg har lastet inn bilde av her. Takk for svaret. Jeg har noe lignende fra A derma bare i mindre tube. Er det det samme? Ts Anonymkode: 22023...e80
Mut Skrevet 15. mai 2019 #4 Skrevet 15. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svaret. Jeg har noe lignende fra A derma bare i mindre tube. Er det det samme? Ts Anonymkode: 22023...e80 Ikke helt samme kremen ser jeg, men kan trygt prøve den😊
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #5 Skrevet 15. mai 2019 Til og med jeg vasker meg med såpe etter at jeg har vært i klorvann. Klor er drepen for sensitiv hud Anonymkode: 86ed0...ccf
EEØm Skrevet 15. mai 2019 #6 Skrevet 15. mai 2019 Mine barn pleier også å bli tørr etter klor, ved kontakt med de fleste såper, ved for tørr vinterluft, ved for mye svetting, ved kontakt med nye klær osv. Jeg vil ikke anbefale å vaske med såpe, men skylle godt med vann og smøre med krem uten for mye tilsetninger. Vanlig krem fungerer, men ved ekstrem tørrhet bruker vi Locobase, enten den gule eller repaire. Apobase er også fint.
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. mai 2019 #7 Skrevet 15. mai 2019 Vask med Aderma såpe etter bad og smør med Aderma’s feteste krem 🙌
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 Du må dusje barnet godt FØR dere går uti bassenget. Når dere er ferdig må du smøre barnet med canoderm Anonymkode: 7fe39...72e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå