Gå til innhold

Ferie med 2 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn som er nesten 2. Har så lyst til å dra på badeferie. Er det lurt? Eller er det bortkasta penger?

Anonymkode: 076ad...916

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 åringen bryr seg ikke. 2 åringer vil ha oppmerksomhet,  lek, nærhet og kos.

Kjøp en liten basseng å ha i hagen, legg vekk telefonen og vær tilstede. 

Anonymkode: eda6d...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis DU ønsker deg sand mellom tærne og all inclusive så er det ikke bortkastet. For barnet ditt holder det å være sammen med deg på noe du ikke hater, enten det er tur i skogen, på fjellet eller bare i hagen.

Barnet kommer ikke til å huske denne ferien når det blir større, så det gjelder bare å finne noe alle kan være fornøyde med. 

Anonymkode: 8957f...56c

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at småbarn er veldig glade i sand, vann og bading. Det spiller liten rolle om det er i Norge eller på Mallorca, men værmessig sett er det sjelden sommer'n er like god her hjemme som den var i fjor. Når det er 14 grader og regn i tre uker i strekk er det ikke like gøy med hjemmeferie...

Jeg har ofte reist til Sør-Europa med mine barn da de var på den alderen, de koste seg og det gjorde jeg også. Kort transfer, barnevennlig sted, fine bademuligheter var det jeg vektla. Ikke de mest spennende og inspirerende feriene jeg har hatt, men den tid kommer når barna blir eldre. Lange, rolige dager med mye bading, lekeplass og rusletur i godt klima var helt topp med småbarn.

Skal du reise midt på sommeren bør du sjekke temperaturen, det kan lett bli for varmt også i de mest intense sommerukene.

Anonymkode: 049a7...376

• Liker 1
Gjest RødeFare
Skrevet

Mine har elsket bading fra de var veldig små. Men jeg tror jeg ville unngått Middelhavet i sommermånedene. Både fordi det kan bli for varmt, og fordi solen er så sterk at det krever en del beskyttelse for de minste. Hva med en badeferie litt lenger nord? Et sted i Danmark for eksempel? 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Det er ikke bortkastet om DU vil ha en ferie. Ungen kommer til å digge bådebasseng og strand uansett 🙌🤩

Skrevet

Ikke bortkastet! Hadde med eldste da han var både halvannet og 2 år til Spania. Han elsket det! Koste seg skikkelig med strand, basseng, is og kald frukt. Minsten har også kost seg maks hittil

Skrevet

Så lenge ikke du er sloshed hele ferien :vin: , kommer barnet til å ha det fint. De liker å sitte i sanda med bøtte og putte tærne forsiktig i vann. Bare pass på at de er trygge og ikke blir solbrent og dra et sted der maten er av sånn kvalitet at ingen blir syke.

Gjest Solkremen
Skrevet

2åringen min eeelsker badeferie :) Vi reiste til Gran Canaria i januar, og han var mer badenymfe enn oss andre. Late dager ved stranda eller ved bassenget var midt i blinken for han :) Vi kjøpte ulike leker, og hadde all inclusive på hotellet. Enkelt å smøre med mat hvis man drar på stranda. Aldri hatt såppas avslappende dager. Han er veldig energisk, men ville gjerne holde på i vannet/ vannkanten hele dagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...