lillesky Skrevet 25. april 2005 #1 Del Skrevet 25. april 2005 Hva lønner det seg å gjøre da? Vårt hus ligger ganske dårlig til (ikke kommunikasjonsmidler, langt til byen), så jeg føler at vi må ha noe spesielt for at folk skal tiltrekkes huset. Før det er aktuelt for oss å selge (pga. jobbsituasjon) kommer vi til å gjøre litt med huset: - male alle flater i nøytrale farger - pusse opp badet m/badstue (er det noe som tiltrekker folk?) - ordne kjellerstua - innrede stort uinnredet rom i kjelleren - bygge garasje (??) - lage større terrasse (ca. 30 i dag) Noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frodo Skrevet 25. april 2005 #2 Del Skrevet 25. april 2005 Grovt sett er det kun mindre utbedringer som vil lønne seg. Maling er billig og kan trekke inntrykket av boligen opp. Bad eller andre større investeringer vil man antagelig få mindre igjen for enn hva man legger i av penger. Er ikke sikkert kjøper ønsker å ha det slik du velger å gjøre det. Ting som er i ustand bør fikses, f.eks kraner som drypper, deksler som mangler, lister som mangler.... Småting som dette koster maksimalt noen få tusenlapper å fikse, men betyr utrolig mye for helheltsinntrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilli Skrevet 25. april 2005 #3 Del Skrevet 25. april 2005 Hva med å fokusere på det som er positivt med å bo litt avsides? Har dere fin og skjermet hage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 26. april 2005 #4 Del Skrevet 26. april 2005 Vil bare støtte Frodo, jeg. Det lønner seg sjelden å begynne med større oppussingsprosjekter i forbindelse med boligsalg. Snakket nettopp med megler om dette selv (vi går med salgsplaner, og hadde megler her til verdivurdering), og han mente det ville være dumt av oss å pusse opp for eksempel badet. Han støttet derimot forslaget om å male alle flater i lyse, nøytrale farger. For å male noen rom er ikke så mye arbeid, og koster heller ikke så mye. Det kan altså lønne seg. Men større ting bør du overlate til kjøper. Når de kjøper boligen tar de gjerne det med i beregninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. april 2005 #5 Del Skrevet 26. april 2005 Støtter også Frodos innlegg. Imidlertid kan det lønne seg med et par strøk maling hvis noen av fargene dere har er "grusomme". Imidlertid vil jeg legge til at det er mange som ser det som positivt å bo litt avsides....så du må overhodet ikke snu det til noe negativt når det gjelder salget. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. april 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 26. april 2005 Joo, men det ER veldig avsides. Man må nok treffe DEN rette kjøperen. Det går ingen buss her, bor ingen barn her (3 hus), er steinindustri rett oppi lia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. april 2005 #7 Del Skrevet 26. april 2005 Det går ingen buss her' date=' bor ingen barn her (3 hus).[/quote'] Dette er positivt for veldig mange. Veeeel....hadde det vært meg så hadde jeg holdt visning en helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. april 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 26. april 2005 Steinindustrien er faktisk ikke så ille! De sprenger av og til (så huset rister!), men det er så sjelden. Og ellers så er de veldig behjelpelige. Men, er det så mange som vil bo et sted der det er så få hus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. april 2005 #9 Del Skrevet 26. april 2005 Jaaaaaaaaaaaaa...supermange som vil det. Vi bor selv i skogkanten...2,5 km å gå til bussen...og her var det drøssevis av folk på visning når vi kjøpte...og alle flyttet inn med en gang.... Dere må fremheve at det er så deilig å bo i rolige omgivelser.....at det er så deilig å bo så usjenert...at det er så deilig å nesten kunne gjøre hva dere vil uten at noen bryr seg...osv. Og ikke et ord om at dere vil flytte fordi det er så usentralt. :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. april 2005 #10 Del Skrevet 26. april 2005 Men, er det så mange som vil bo et sted der det er så få hus? Du ville jo bo der! Og dere er neppe de eneste. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. april 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 26. april 2005 Du ville jo bo der! Og dere er neppe de eneste. :-) Jeg vil jo ikke bo her. Det er derfor jeg vil selge. Jeg visste ikke hvor øde det var her da vi flyttet hit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 26. april 2005 #12 Del Skrevet 26. april 2005 Kanskje trikset er å ikke fortelle eventuelle kjøpere hvor øde det er heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. april 2005 #13 Del Skrevet 26. april 2005 Det beste rådet tror jeg er at du holder deg langt borte når det er visning Lillesky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. april 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 26. april 2005 Men jeg har jo positive ting å si også da! Uansett, det kommer til å ta minst et år før vi kan selge, hva mer burde vi gjøre med huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. april 2005 #15 Del Skrevet 26. april 2005 Uansett' date=' det kommer til å ta minst et år før vi kan selge, hva mer burde vi gjøre med huset?[/quote'] Det som Frodo svarte er veldig fornuftig + at dere eventuelt maler over farger som er litt voldsomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sleepy Skrevet 27. april 2005 #16 Del Skrevet 27. april 2005 Hvordan er området forøvrig, da? Er det fint turterreng der for eksempel? Jeg vet om mange hundeeiere blant annet som synes det er helt topp å bo litt unna andre folk, så man kan ha hundene løs uten at de er til sjenanse for andre, eller komme med et bjeff eller to uten at naboene kommer og klager. Hvis det er litt stor tomt med mulighet for å sette opp hundegård og i tillegg ok turterreng hadde det vært midt i blinken for meg. Eller kanskje det er et uthus der som kan bygges om til stall eller lignende? Uansett tror jeg det er en del folk som synes det er helt topp å bo litt unna folk, det gjelder bare å se mulighetene og fremheve disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå